RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

آخوندی: بدمسکنی یک سوم جمعیت کشور

۹:۷ - ۱۳۹۶/۶/۷کد خبر: 209545
ایستانیوز:وزیر راه و شهرسازی گفت: آمار موجود در وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد که ۱۹ میلیون نفر بدمسکن در کشور حضور دارند که رقم کمی نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،عباس آخوندی شامگاه دوشنبه در ستاد استانی بازآفرینی شهری استان کرمان افزود: تعداد افراد بد مسکن، یک سوم جمعیت شهری کشور را شامل می شوند و این نشان می دهد که حتما یک جایی از کار ایراد دارد و درمان این موضوع نیز ساده نیست.
 
به گزارش ایستانیوز به نقل از ایرنا، 'به خانه‌های تک اتاقه یا حتی منازلی که در و پیکر درستی نداشته باشند، از سرویس بهداشتی استانداردی برخوردار نباشند و از‌امکانات آب، برق و گاز بی بهره باشند، بد مسکن گفته می‌شود.'
 
آخوندی گفت: پرداختن بیشتر به حواشی و توجه کمتر به متن یک مساله بسیار بسیار جدی در کشور است که تاکنون سیاستمدان و سیاست گذاران برای رفع آن توجه لازم را نداشته اند.
 
وی اظهار کرد: با وجود همه تلاش های صورت گرفته، اقدامات بزرگ انجام شده در حوزه های مختلف و صرف هزینه های هزاران میلیاردی، محصول نهایی که باید در کیفیت زندگی مردم نمایان شود، حاصل نشده است و باید دید که اشکال کار در کجاست.
 
وی با بیان اینکه تا زمانی که در ایران به اجماع نرسیم نمی توانیم این مساله را حل کنیم، گفت: اصلی ترین مشکل ما نحوه رویارویی ما با مفاهیم مدرن است که بحث بسیار پیچیده ای است.
 
وی با تاکید بر اینکه مدرنیته موضوع بسیار پیچیده ای است، گفت: نحوه رویارویی ما با مدرنیته عمدتا به شکل نفی گذشته و آغاز جدید بوده است.
 
آخوندی افزود: بازار ما بازار اقتصاد کشاورزی است و هر چه اقتصاد مدرن داریم خارج از این بازار است، به گونه ای که اگر یک واحد بزرگ تولیدی بخواهد دفتر داشته باشد، به سمت بازار نمی رود و همه بیرون از بازار می آیند زیرا مرکز اقتصاد صنعتی جای دیگری است و این برش تاریخی را به خوبی در این بازار می توان دید.
 
وی اظهار کرد: باید به متن برگردیم و باید به شکلی برگردیم تا بدانیم در کجا ایستاده ایم و این تصور که می توانیم انسان را خارج از زمان و مکان ببینیم، تصور نادرستی است زیرا نمی توان حس تعلق افراد به مکان و زمان را جدا کرد.
 
آخوندی با اشاره به اینکه نتیجه بریدن انسان از زمان و مکان، حاشیه نشینی است که زمان و مکان در آن تعریفی ندارد، عنوان کرد: باید به بافت قدیم برگردیم و در این بافت باید امروزی زندگی کرده اما تاریخ خود را فراموش نکنیم.
 
وی گفت: برای تلفیق صحیح بین مدرنیته و تاریخ باید اقلیم را باور کرد و موقعیت هویتی را شناخت.
 
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تصور تخریب تاریخ بدترین تصوری است که به ما دست داده است و این امر مخصوص شهر و کشور ما نیست و در سایر کشورها نیز وجوددارد.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم اندیشه بازگشت به متن، بازگشت به بافت های قدیمی، باور اینکه شهر یک سازمان اجتماعی است و شناسایی راه های مدرن شدن آن رونق یابد تا بتوانیم به سمت یک توسعه پایدار حرکت کنیم.
 
در این آئین از اقدامات رئیس کل دادگستری استان کرمان در راستای صیانت از حقوق دولت و مردم، مبارزه با حاشیه نشینی و فعالیت شورای حفظ حقوق بیت المال تقدیر شد.
 
توسعه با دیوار کشیدن به دور کشور محقق نمی شود
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: ما نمی توانیم برای توسعه به دور کشور دیوار بکشیم و توسعه زمانی اتفاق می افتد که سهمی از بازارهای جهانی داشته باشیم و با بازارهای دنیا تعامل کنیم.
 
عباس آخوندی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان تصریح کرد: 39 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و در آستانه بلوغ و خردورزی انقلاب هستیم و امیدواریم چشم انداز خوبی در برابر مردم قرار دهیم.
 
وی با اشاره به موقعیت ایران در منطقه گفت: ایران موقعیت با ثبات و معتدلی در منطقه دارد و می توانیم در منطقه در عین حفظ دوستی و برادری با همسایگان، به پیش برویم و کشور را در امنیت نگه داریم.
 
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر کشوری ادعای استقلال کند و منافع قدرت های بزرگ را به چالش بکشد و مقتدر باشد، مقاومت های زیادی در برابر آن می شود.
 
وی با اشاره به دوران جنگ و تحریم بر علیه کشور بیان کرد: خوشبختانه ایران موقعیت خوبی دارد و می توانیم استقلال و امنیت خود را از موضع قدرت در پای میز مذاکره حفظ و از توسعه خود دفاع کنیم.
 
آخوندی تصریح کرد: امروز می توانیم با کشورهای آسیایی، آسیای جنوبشرقی، اروپایی و آمریکای لاتین برای مبادلات سیاسی و تجاری وارد گفت و گو شویم و این اتفاق بزرگی است.
 
وی با اشاره به محدویت های ایجاد شده چند سال گذشته در بخش های مختلف برای کشور اظهار کرد: هر کدام از این محدودیت ها می توانست مشکلاتی ایجاد کند ولی ایران اسلامی محکم و مقاوم ایستاد که این مقاومت مرهون رهبری انقلاب، مجاهدت های شهدا و تدبیر دکتر روحانی می باشد.
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امروز قدرت مذاکره در مورد موضوعات ریلی، حمل و نقل، معدنی و غیره را با چند مرکز داریم و این اتفاق بسیار بزرگی بشمار می رود.
 
وی ادامه داد: این باعث می شود که فناوری ها را در اختیار داشته باشیم و بر سر قیمت ها چانه بزنیم و افق بسیار روشنی داشته باشیم.
 
آخوندی تاکید کرد: اما راه بسیار سختی داریم تا در برابر ابر چالش هایی همچون بیکاری، نرخ رشد اقتصادی و مسائل دیگر غلبه کنیم و نیاز است گفت و گو کنیم تا به اجماع برسیم.
 
وی با بیان اینکه در کشور ما هزینه ها بسیار بیشتر از درآمدها است تاکیدکرد: حتما برای اینکه عدالت بین نسلی را رعایت کنیم در آینده باید به سمت کنترل هزینه ها برویم تا راه ها باز و گره ها برای اینده بهتر نسل های بعد گشوده شود.
 
وی با اشاره به اینکه شرق کشور منطقه بسیار حساسی است تصریح کرد: کرمان می تواند پنجره ای برای ارتباطات با کشورهای افغانستان، پاکستان و دستیابی به خلیج فارس و دریای عمان باشد.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از قدیم کرمان دروازه هندوستان بشمار می رفته است افزود: امروز باید شبکه ارتباطات زمینی و هوایی را با کشورهای پیرامون داشته باشیم.
 
وی تاکیدکرد: وجود شبکه آزاد راهی و بزرگراهی با کشورهای افغانستان و پاکستان ودریای عمان برای استان کرمان ضروری است.
 
آخوندی با اشاره به وجود ذخایر معدنی غنی در استان کرمان گفت: باید به توسعه و سرمایه گذاری شبکه حمل و نقل در استان کرمان توجه کرد.
 
وی تصریح کرد: منابع دولتی محدود است و باید به سمت استفاده از منابع بخش خصوصی برویم که نمونه آن راه آهن سیرجان کرمان است که 70 درصد اعتبارت آن توسط بخش خصوصی تامین می شود.
 
وی با بیان اینکه ارتباطات درون تمدنی بسیار اهمیت دارد تاکید کرد: مبادلات درون اقتصادی در روابط بین تمدنی می تواند مستحکم و پایدار باشد و ارتباطات را تسهیل کند.
 
آخوندی گفت: امروز در استان کرمان 356 پروژه دولتی با اعتبار 565 میلیارد تومان و 170 پروژه بخش خصوصی با 294 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
وی افزود: همچنین به مناسبت هفته دولت 132 پروژه جدید در استان کرمان آغاز به کار می کند و 12 مورد دیگر توسط بخش خصوصی جمعا با اعتبار 375 میلیارد تومان آغاز می شود.
 
وی با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: این 2 شهید برای سرافرازی و پیشرفت ایران و جمهوری اسلامی و اعتلای کلمه حق تلاش کردند و به شهادت رسیدند.
 
در نشست شورای اداری استان کرمان به مناسبت هفته دولت تعدادی از طرح های شهرستان های رفسنجان، زرند و جیرفت به صورت ویدیو کنفرانس با دستور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
 
در این نشست توافقنامه تقویت حمل و نقل ریلی و جاده ای استان ببین وزارت راه و شهرسازی و استانداری کرمان به امضا رسید.
 
همچنین وزیر راه وشهرسازی با اهدای لوح تقدیر از خدمات علیرضار رزم حسینی استاندار کرمان در حوزه راه و شهرسازی قدردانی کرد.
 
عباس آخوندی امروز (دوشنبه )بمناسبت گرامیداشت هفته دولت و به نمایندگی از هیات وزیران به استان کرمان سفر کرد و ضمن افتتاح طرحها از طرحهای مختلف در دست اجرا بازدید کرده است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *