RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

اصل ۴۴ تنها خصوصی سازی نیست

۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۵/۳۰کد خبر: 208941
ایستانیوز:رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بیان داشت: اجرای اصل ۴۴ تنها محدود به خصوصی سازی نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حمیدرضا فولادگر در نشست مشترک کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با رییس شورای رقابت و معاون اتاق بازرگانی گفت: باید توجه داشت هدف از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، محدود به خصوصی سازی نمی شود و منظور از خصوصی سازی واگذاری شرکت ها نیست.
 
فولادگر با تاکید بر اینکه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی محدود به موضوع خصوصی سازی نیست، به خبرگزاری خانه ملت اظهارداشت: ترکیب اعضای رگولاتوری های هر حوزه باید به نحوی تعیین شود که در نهایت بتواند تصمیمات مستقل اتخاذ کند.
 
وی ادامه داد: باید سهم دستگاه ها در زمینه خصوصی سازی در اقتصاد مشخص شود و براساس یک گزارش جامع سهم بخش خصوصی حقیقی در اقتصاد و همچنین بخش تعاون و موسسات عمومی غیردولتی شفاف شود.
 
فولادگر افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گزارش های خود را درباره موضوع سهم بخش های مختلف از خصوصی سازی های انجام شده را به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ارایه کنند.
 
وی ادامه داد: ایجاد سازمان های رگولاتوری در اقتصاد کشور نقش مهمی دارد، اما این رگولاتوری ها نباید در اختیار وزیر باشند یا اینکه نباید شرایط به نحوی باشد که رگولاتوری ها زیرمجموعه شورای رقابت فعالیت کنند، به دلیل اینکه رگولاتوری یک نهاد مستقل محسوب می شود و نباید در زیرمجموعه شورای رقابت که یک سازمان حاکمیتی و سیاستگذار است، فعالیت کند.
 
این نماینده مجلس گفت: ترکیب رگولاتوری های هر دستگاه باید به نحوی تعیین شود که در نهایت بتواند تصمیمات مستقل اتخاذ کند. البته وزیر می تواند یکی از اعضای ترکیب رگولاتوری یا همان نهاد تنظیم کننده بخشی در اقتصاد باشد.
 
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان های رگولاتوری باید دربخش های اقتصادی یا غیراقتصاد که انحصار وجود دارد، حضور داشته باشند.
 
گفتنی است، در این نشست شیوا؛ رییس شورای رقابت نیز گفت: در حال حاضر رگولاتوری تنها در وزارت ارتباطات ایجاد شده که این یک نقص بزرگ محسوب می شود و با توجه به اینکه دولت تمایل به هماهنگی برای ایجاد رگولاتوری در سایر بخش ها نداشت، این موضوع ایجاد نهادهای تنظیم گر بخشی باید از طریق مجلس و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در قالب طرح پیگیری شود.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:اصل 44، خصوصی سازی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *