RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ماموریت جدید گروه مالی بانک مسکن تشریح شد

ورود بانک مسکن به بازار ۳۰۰۰ میلیارد تومانی حمل ونقل ریلی

۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۴/۲۱کد خبر: 201920
ایستانیوز:همایش تامین مالی شرکت های حمل و نقل های ریلی به میزبانی گروه مالی بانک مسکن با حضور ۴۰ نفر از مدیران و کارشناسان بانکی و حوزه راه و حمل و نقل برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این همایش روز یک شنبه 18 تیرماه در ساختمان مرکزی گروه مالی بانک مسکن برای تشریح و تببین میزان آمادگی این گروه بابت تامین نیاز مالی یک بازار 3 هزار میلیارد تومانی، تشکیل شد.
مدیر عامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن –شرکت زیرمجموعه گروه مالی بانک مسکن- درباره خدمات قابل ارایه به فعالیت های حمل و نقل ریلی در کشور اعلام کرد: در پی اصلاحات صورت گرفته در اساسنامه شرکت تأمین سرمایه و اخذ مجوزهای لازم فعالیت در حوزه تأمین مالی صنعت حمل ونقل و با توجه به رکود شکل گرفته در صنعت ساختمان، شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن در سال جاری برخود لازم دانسته است تا به منظور بهبود و توسعه کسب و کار خود به این بخش از بازار ورود کند. برآوردهای صورت گرفته از این بخش از بازار حمل ونقل -تولید واگن و توسعه ناوگان ریلی –رقمی بیش از 3 هزار میلیارد تومان را نشان می دهد که در نوع خود قابل توجه می‌باشد.
محسن فاضلیان، هدف از برگزاری این همایش را آشنایی و معرفی دقیق و کامل ابزارهای تأمین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی برای مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت‌های حمل ونقل در فاز اول عنوان کرد. در این راستا ابزارهایی چون اجاره، استصناع، مرابحه و سلف با کارکردهای متنوع،‌ معرفی شدند، تا با معرفی این ابزارها، زمینه رونق جدی این بخش از صنعت حمل و نقل فراهم شود.
در این هماش، مدیران شرکت راه آهن از دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، به عنوان نماینده دولت از طرف وزارت راه و شهرسازی که می تواند نقش سازنده‌ای در بهینه‌سازی ساز و کارهای قانونی تأمین مالی در این حوزه را بر عهده داشته باشد حضور پیدا کردند.
بر اساس این گزارش، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی برون شهری و درون شهری در کشور، یکی از اولویت های اصلی دولت یازدهم تعریف شد که در حال حاضر نیز برای اجرا در 4 سال آینده، در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد.
وزارت راه و شهرسازی معتقد است: توسعه هدفمند شبکه حمل و نقل ریلی شهرها می تواند به توازن بخشی جمعیت در کشور و همچنین توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای رشد اقتصادی منجر شود.
با این حال، به دلیل کمبود اعتبارات دولتی از یکسو و تنگنای مالی نظام بانکی از سوی دیگر، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی به عنوان ابر پروژه های اقتصادی سرمایه بر، الزاماً نیازمند استفاده از ابزارها و نهادهای نوین تامین مالی است که برای این منظور باید از پیوند بازار پول و بازار سرمایه به نفع تامین مالی این قبیل پروژه ها،‌ استفاده شود.
در حال حاضر، بانک مسکن از طریق بازوی نوین مالی در اختیار، آمادگی خود برای تامین مالی پروژه های حمل و نقل ریلی را اعلام کرده است.
گروه مالی بانک مسکن طی 4 سال گذشته، توانست چندین پل ارتباطی از بازار سرمایه برای تامین مالی بخش مسکن برقرار کند که راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان و انتشار اوراق رهنی –بازار رهن ثانویه- از جمله این مسیرهای جدید بوده است.
هم اکنون، شرایط برای تامین مالی نوین پروژه های راهی با اولویت حمل و نقل ریلی نیز فراهم آمده است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *