RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

ششم اردیبهشت پایان بخشودگی جرائم بیمه‌

۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱/۳۱کد خبر: 195623
ایستانیوز:معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: کارفرمایان تا ۶ اردیبهشت سال جاری فرصت دارند نسبت به درخواست بخشودگی جرایم بدهی‌های بیمه ای اقدام و در صورت احراز شرایط تعیین شده از مزایای قانون برخوردار شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،محمدحسن زدا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارفرمایان مشمول این قانون حداکثر تا 6 اردیبهشت 96 فرصت دارند تا نسبت به ارائه درخواست بخشودگی جرایم بیمه ای اقدام و در صورت احراز شرایط تعیین شده از مزایای قانون برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه مهلت تعیین شده قابل تمدید نیست، تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی از بخش خصوصی حدود 8 هزار میلیارد تومان مطالبات دارد و طی روزهای آینده فرصت مناسبی است که کارفرمایان با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی و تسویه و یا تعیین تکلیف و تقسیط اصل بدهی، از بخشودگی جرائم بهرمند شوند.
زدا با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی سال گذشته رویکرد خود را  تغییر داد و برای نخستین بار به جای اینکه جریمه کارفرمایان بدحساب را ببخشد، مکانیزم جدیدی را طراحی کرد تا براساس آن کارفرمایان خوش حسابی که به دلایل غیرارادی مانند نوسانات ارزی، تحریم‌های ظالمانه و حوادث طبیعی در مقطعی امکان پرداخت حق بیمه نداشته اند، بتوانند از مزایای بخشودگی جرائم بهرمند شوند.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طرح جدید را حدود 3 ماه در سطح کشور اجرا کردیم و بازخوردهایی را نسبت به آن دریافت کردیم، اظهار داشت: ما بخش هایی از این طرح را اصلاح کردیم و آن را از دی ماه سال گذشته با شرایط مناسب تر اجرا کردیم.
زدا افزود: ملاک خوش حسابی کارفرمایان این است که 18 ماه قبل از آن که حادثه‌ای منجر به ایجاد جریمه شده باشد، حداقل 4 ماه حق بیمه کامل پرسنل را به ما داده باشند.
وی با بیان اینکه مجموع جرائم حق بیمه کارفرمایان به حدود سه هزار میلیارد تومان می رسد، تصریح کرد: فرصت خوبی است که کارفرمایان محترم که در سخت‌ترین شرایط پشتیبان کارگران و سازمان تأمین اجتماعی هستند، به جای پرداخت جریمه از این طرح جدید استفاده کنند و تمام واحدهای سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور آماده خدمت‌رسانی به آنان هستند.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی افزود: اگر کارفرمایی توان این را ندارد که حق بیمه اصلی را نقدی پرداخت کند، حاضر هستیم که بدهی‌شان را تقسیط کنیم که با تقسیط 12 ماهه می‌توانند از کل جریمه‌ها معاف شوند اما با تقسیط‌های بیشتر از 12 ماه بخشی از جریمه‌ها بخشیده می‌شود.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *