RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

سهامداران بانکی بخوانند

سهام کدام بانک ها را بفروشیم

۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰کد خبر: 187363
ایستانیوز: نمادهای بانکی عموما به دلیل مشکلاتی که برایشان ایجاد شد و تغییرات و تعدیل های سود و زیانی در صورت های مالی به طور طبیعی با کاهش بازگشایی خواهند شد و با توجه به بالا بودن سرمایه های نمادهای بانکی، آنها در زمان بازگشایی بر شاخص نیز تاثیر منفی خواهند داشت اما این تاثیر زود گذر و موقتی است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،نقدشوندگی مهمترین ویژگی یک بازار سهام است و بازگشایی نمادهای بانکی پس از ارائه اطلاعات و تغییرات در مورد تاکید بانک مرکزی، تصمیم به جا و صحیحی است.
 
فرهاد رمضان، کارشناس بازار سرمایه در خصوص بازگشایی نمادهای بانکی گفت: در بازار سرمایه چند دسته سرمایه گذار فعال هستند. معامله گران روزانه و نوسان گیران، سرمایه گذاران بنیادی و بلند مدت از گروه های مختلف حاضر در بازار سهام هستند که هرچند رویکرد آنها در بازار متفاوت است اما برای همه آنها نقدشوندگی و شفافیت مهم است.
 
وی با اشاره به اینکه برای سهامداران نقد کردن سهام در هر لحظه مهم است، افزود: با نقد کردن سهام، سهامداران علاوه بر اینکه سود یا زیان خود را شناسایی و جبران می کنند باعث رونق و افزایش گردش معاملات نیز می شوند .
 
این کارشناس بازار سرمایه معتقد است یکی از متغیرهای مهم بورس حجم معاملات است ، همچنین یکی از شاخص های کارایی بورس افزایش حجم معاملات نسبت به GDP  کشور است.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه نقدشوندگی هم ویژگی مهمی است ، تصریح کرد: اگر قرار باشد سهامی قابلیت نقدشوندگی پایینی داشته باشد اقبال بازار سهام کاهش پیدا می کند و مردم سرمایه های خود را وارد بازارهای غیرمتشکل می کنند که این اتفاق خلاف آیین نامه همه بورس های دنیا است.
 
رمضان با اشاره به احتمال بازگشایی نمادهای بانکی در هفته جاری ادمه داد: بازگشایی نمادهای بانکی کمک می کند که فعالان بازار سرمایه دارایی خود را که در قالب سهام بانکی است حتی اگر در ضرر هستند آزاد کنند و بتوانند با آن دارایی های جدیدی را خریداری کنند.
 
وی معتقد است با بازگشایی نمادهای بانکی حجم معاملات افزایش خواهد یافت و باید این بازگشایی ها را به فال نیک گرفت.
 
این کارشناس بازار سرمایه درباره پیش بینی قیمت سهام نمادهای بانکی در روز بازگشایی اظهار داشت: نمادها عموما به دلیل مشکلاتی که برایشان ایجاد شد و تغییرات و تعدیل های سود و زیانی در صورت های مالی به طور طبیعی با کاهش بازگشایی خواهند شد و با توجه به بالا بودن سرمایه های نمادهای بانکی، آنها در زمان بازگشایی بر شاخص نیز تاثیر منفی خواهند داشت اما این تاثیر زود گذر و موقتی است.
 
وی با اشاره به اینکه بهتر است نمادهای بانکی در یک روز بازگشایی شوند، ادامه داد: با بازگشایی این نمادها در یک روز، این شوک سریع برطرف می شود و بازار به سرعت خودش را با شرایط تطبیق می دهد و بعد از سه چهار روز به شرایط عادی بازمی گردد.
 
رمضان در ادامه در پاسخ به سوال عصرمالی درخصوص توصیه های کارشناسی به سهامداران نمادهای بانکی برای تعیین استراتژی صحیح گفت: به نظر من اگر سهامداران با بررسی چند آیتم اقدام به نگهداری این سهام کنند.
 
وی در خصوص این آیتم ها گفت: اولین ویژگی مورد توجه برای نگهداری سهام بانک ها ارزش ویژه شرکت یا همان ارزش حقوق صاحبان سهام است. دومین موضوع نگاه به p/e نماد است. پتانسیل های درآمدزایی عملیاتی و غیر عملیاتی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. برخی بانک ها دارایی دارایی های مولد و غیر مولدی هستند که قابلیت نقدشوندگی دارند. برخی بانک ها نیز به دلیل ساختار بانکی که دارند امکان جذب سرمایه های مردم و عملیات بانکی خوبی دارند.
 
وی آخرین ویژگی مهم برای نگهداری سهام بانکی را بررسی مطالبات معوق دانست و گفت: بهتر است بانکی برای سهامداری انتخاب شود که مطالبات معوق کمتر و گرفتاری های تسهیلاتی کمتری دارند
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:نمادهای بانکی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *