RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

زیان ۸۰ میلیارد دلاری بیمه گران در سال۲۰۱۶

۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴کد خبر: 185433
ایستانیوز:بیزینس اینشورنس گفت: میانگین سالانه خسارت بلایای طبیعی در جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۸۰ میلیارد دلار برآورد شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،بنا بر گزارش موسسه پیش بینی "ایر"، در حالی که تنها 80 میلیارد دلار از خسارت های سالانه به طور میانگین بیمه بوده اند، حدود 160 میلیارد دلار از خسارت های وارد شده در سال گذشت قابلیت بیمه شدن را داشته است.
در گزارش سالانه این موسسه جهانی آمده است: تفاوت بزرگ میان خسارت های بیمه شده و بیمه نشده نشانگر آن است که هنوز خطر و ریسک های موجود در بین جوامع به درستی درک نشده است و همچنان به این زیان ها پاسخی مناسب داده نمی شود.
این در حالی است که میزان خسارت های بیمه شده در برخی از مناطق نشان می دهد در این مناطق پتانسیل بالای برای رشد صنعت بیمه وجود دارد؛ و این پیام را به بیمه گران منتقل می کند که خانه ها و تجارت های زیادی برای بیمه شدن در این مناطق وجود دارد اما پوشش آنان به مسئولیت و کار بیشتر احتیاج دارد.
طبق این گزارش، میانگین سالانه خسارت ها در آمریکای شمالی-کانادا، ایالات متحده، برمودا و مکزیکو- در سال 2016 میلادی به حدود 49 میلیارد دلار برسد؛ این در حالی است که میزان خسارت بیمه شده در این منطقه 87.3 میلیارد دلار برآورد شده است.
قاره آسیا در رده دوم این فهرست جای گرفته است. در بزرگترین قاره جهان میانگین سالانه خسارت ها 13.9 میلیارد دلار بوده است که احتمال دارد میزان خسارت های بیمه شده در آن به بیش از 43 میلیارد دلار نیز برسد.
میانگین سالانه خسارت ها در قاره اروپا نیز 9.7 میلیارد دلار تخمین زده است اما این موسسه جهانی میزان خسارت های بیمه شده نیز حدود 15.4 میلیارد دلار بوده است.
در این میان طوفان های گرمسیری 30 درصد و طوفان های شدید 29 درصد در تشدید خسارت های جهانی نقش شده اند و میزان خسارت های کشاورزی نیز 17 درصد گزارش شده است. طبق این گزارش زمین لرزه بیشترین نقش را در افزایش خسارت های بیمه شده داشته اند؛ حدود 32 درصد از خسارت های وارد شده در جهان پس از وقوع زلزله ها ثبت شده است.
به نوشته صنعت بیمه،، آمار بانک جهانی نشان می‌دهد بلایای طبیعی بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ زیان ‌های بالغ بر ۱۰ درصد تولید ناخالص جهان در سال 2010 میلادی بر جای گذاشته اند. بیشتر این زیان ‌ها در کشورهای دارای اقتصادی نوظهور بود که گسترش سریع دارایی‌ های ملی، زیربنا و سرمایه ‌گذاری را پشت سر می ‌گذاشتند و آماده مدیریت پیامدهای این حوادث نبودند. ترکیب رشد سریع و توسعه اندک باعث می شود حتی توسعه ‌یافته ‌ترین کشورها هم در معرض خطر باشند.
در آسیا که حجم زیان بلایای طبیعی بین سال‌ های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ حدود ۱.۲ تریلیون دلار بود، فقط ۱۱۱ میلیارد دلار آن با بیمه پرداخت شد؛ مخاطرات بزرگ را معمولا بخش دولتی بیمه می ‌کنند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *