RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

آخرین قدم‌های شاخص کل در محدوده ۱۴۰۲!

سیدعلی رضوی
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵کد خبر: 361381
ایستانیوز: بورس تهران در جریان معاملات این هفته با کاهش ۲۷ درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل ۷۲ صدم درصد افزایش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز پایین‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس تهران در روز ابتدای این هفته شاهد خروج 48 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و خروج 251 میلیارد تومانی سرمایه حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز 4 همتی قرار داشت؛ در روز ابتدایی این هفته کاهش 29 درصدی داشت و روز یکشنبه تراز 2 هزار و 998 میلیارد تومانی را تجربه کرد. روز دوشنبه این هفته سطح ارزش معاملات خرد سهام تا 6 هزار و 148 میلیارد تومان افزایش یافت و بیشترین سطح هفته را به ثبت رساند. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 27 درصد کاهش به نسبت هفته قبل تا سطح 4 هزار و 437 میلیارد تومانی پایین آمد. برآیند جریان پول حقیقی در هفته چهارم بهمن ماه با تشدید خروج جریان پول حقیقی همراه بود و شاهد خروج 773 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام بودیم. در آخرین هفته بهمن شدت خروج جریان پول حقیقی به سطح هزار و 202 میلیارد تومان رسید. در هفته اول اسفند نیز بازار سهام با خروج 875 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود اما در هفته دوم اسفند با تغییر روند معاملات سهامی و ورود هزار و 99 میلیارد تومان پول حقیقی همراه شد. در این هفته نیز شاهد خروج 427 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام بودیم. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل 2 میلیون و 165 هزار و 738 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 150 هزار و 209 واحدی کاهش داشت و بازدهی منفی 72 صدم درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به 89 صدم درصد افت کرد و در تراز 732 هزار و 46 واحدی ایستاد.
 
بورس تهران در این هفته شاهد توقف معاملات سهام فرابورس در روز شنبه و یکشنبه بود که روند صعودی شاخص‌های سهامی را دچار اخلال کرد. بازار سهام در این هفته با کاهش تقاضای سهام و خروج جریان پول حقیقی مواجه شد؛ در حالی که هفته قبل روندی صعودی را آغاز کرده بود.
شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز چهارمین هفته اسفند‌ماه
 
بورس تهران هفته چهارم  اسفند ماه را با سطح مقاومتی 2 میلیون و 200 هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی 740 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بازار سهام هفته‌های بهمن ماه و هفته اول اسفند را با شرایط سختی پشت سر گذاشت و معاملات سهامی با رکود شدید مواجه بودند. شاخص کل بورس تهران در روند صعودی هفته قبل با تداوم جهت‌گیری مثبت معامله‌گران نسبت به اخبار تجدید ارزیابی همراه بود اما در این هفته وارد اصلاح زمانی رشد تراز هفته قبل شاخص‌ها شد.
 
رشد ریسک سیاسی بازار سهام در کنار کاهش ظرفیت تولیدات پتروشیمی‌ها با محدودیت‌های گاز خوراک و علاوه بر آن اثر منفی کوتاه مدت افزایش نرخ ارز و طلا در بازار آزاد و در واقع شکل‌گیری انتظارات صعودی در بازار‌های موازی بازار سهام در کنار کاهش ظرفیت تولیدات شرکت‌ها در بهمن و اسفند ماه با افزایش محدودیت‌های گازی را می‌توان اصلی‌ترین سیگنال‌های منفی بازار سهام برآورد کرد.
همچنین بخوانید 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *