RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

سرخابی‌ها به ۲ بانک واگذار می شوند

۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵کد خبر: 361378
ایستانیوز: پس از منتفی شدن واگذاری سهام دولت در ۲باشگاه ورزشی و فرهنگی استقلال و پرسپولیس به نهادهای بیمه‌ای و پتروشیمی، در تازه‌ترین تصمیم‌گیری قرار است که این سهام به ۲بانک غیردولتی واگذار شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این خبر را سخنگوی دولت اعلام کرده اما نامی از این دو بانک به میان نیاورده است.
 
سؤال مهم این است که سود و زیان پا به توپ شدن بانک‌ها چیست و چرا در شرایطی که بانک‌های کشور در تنگنای منابع و ناترازی به‌سرمی‌برند، قرار است مسئولیت ۲باشگاه پرطرفدار پایتخت را هم بر عهده بگیرند.
چالش مالکیت مشترک
 
حضور بانک‌ها در ورزش فوتبال مسبوق به سابقه است و ورزشی‌ها یادشان است که روزگاری بانک‌های ملی ایران، سپه، صنعت و معدن و تجارت در مسابقات فوتبال باشگاه‌های تهران، تیم‌داری می‌کردند اما با گذشت زمان، بانک‌ها متوجه شدند که تیم‌داری و فوتبال جز هزینه، سودی برای آنها ندارد.
 
حالا اما ظاهرا قرار است وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی تصمیم بگیرند که این دو باشگاه با زیان انباشته زیاد به کدام بانک‌ها داده شود.
 
به نوشته همشهری، اگر منظور سخنگوی دولت از بانک‌های غیردولتی، بانک‌هایی باشد که سهام آنها در چند سال اخیر در بورس عرضه شده، به ‌احتمال زیاد از بین ۳بانک تجارت، صادرات و ملت، یکی از این ۳ بانک باید مسئولیت استقلال و پرسپولیس را در سال‌های آینده برعهده بگیرد.
 
مسئله و چالش اصلی اما این است که اعضای هیأت مدیره این ۳بانک به‌صورت غیرمستقیم و البته با هماهنگی وزیر اقتصاد و دارایی تعیین می‌شود که با این وضعیت باز هم این دو تیم فوتبال با دردسر مالکیت مشترک و دخالت دولت مواجه خواهند شد و ممکن است مجوز حضور در مسابقات فوتبال باشگاه‌های آسیا را هم دریافت نکنند.
 
چرا بانک‌ها؟
 
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با بیان اینکه مذاکرات اولیه با ۲بانک غیردولتی برای واگذاری ۲باشگاه استقلال و پرسپولیس صورت گرفته گفت: قرار بود سهام پرسپولیس به تأمین اجتماعی واگذار شود و آنها را به شرکت‌های سودده خودش با توان اقتصادی بالا واگذار کند و دولت بعد از بررسی پیشنهاد با آن موافقت و مجوز را به هیأت واگذاری صادر کرد اما هیأت واگذاری روز گذشته با برگزاری جلسه و بررسی جوانب به نتیجه نرسیدند.
 
البته او توضیح داد که بانک‌ها به واسطه اینکه سرمایه‌های عمومی مردم داخل آن است و توان اقتصادی بالایی دارند هم به نوعی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مردمی هستند، اگر ما موفق به واگذاری تیم‌های مردمی به بانک‌های غیردولتی شویم، در حقیقت موفق شدیم که باشگاه‌ها را به بزرگ‌ترین شرکت‌های مردمی واگذار کنیم‌.
دولت درصورت داشتن قابلیت تحقق این پیشنهاد خیلی از آن استقبال می‌کند.
 
سخنگوی دولت تأکید کرد: همه اجزای دولت توافق کردند که وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی مذاکرات لازم را با اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل بانک‌ها داشته تا یک حمایت مؤثر داشته باشیم. ان‌شاءالله که خبر خوبی برای هواداران هر دو تیم باشد و بازی های خوبی از هر دو تیم ببینیم.
 
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *