RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

صف متقاضیان وام ازدواج صفر می‌شود؟

۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶کد خبر: 361226
ایستانیوز:بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود تنگنای نقدینگی در بانک‌ها، برخلاف دستور رئیس جمهور بنظر نمی‌رسد تا انتهای سال جاری نیز صف تسهیلات ازدواج به صفر برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در تیر ماه امسال رئیس جمهور به بانک مرکزی دستور دادند تا پایان شهریور صف متقاضیان وام قرض‌الحسنه ازدواج باید به صفر برسد. این درحالیست که با گذشت چندین ماه، همچنان ۱۸۳ هزار نفر در صف انتظار برای دریافت وام ازدواج قرار دارند.
 
با توجه به داده‌های مربوط به بازار باز و اعتبارگیری قاعده‌مند بانک‌ها می‌توان دریافت که هم‌اکنون محدودیت‌های نقدینگی شدیدی در شبکه بانکی وجود دارد. با توجه به تعداد بالای متقاضیان در صف انتظار وام ازدواج، بنظر نمی‌رسد بتوان منابع مالی لازم را برای صفر کردن صف وام ازدواج تا پایان سال فراهم آورد.
 
تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای مردان زیر ۲۵ و زنان زیر ۲۳ سال تا سقف ۲۲۰ میلیون و برای بقیه افراد تا سقف ۱۸۰ میلیون اعطا می‌شود.
 
گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد تا پایان آذرماه سال جاری مجموعا بیش از ۱۲۶ همت تسهیلات بابت ازدواج به ۶۱۹ هزار نفر پرداخت شده است. اما برخلاف دستور رئیس جمهور، همچنان با گذشت بیش از سه ماه از تاریخ تعیین شده، بیش از ۲۸۰ هزار نفر در صف وام ازدواج قرار داشتند.
 
این درحالیست که در هفته گذشته یکی از مقامات بانک مرکزی اعلام کرد که از ابتدای سال تا ۷ اسفند سال جاری حدود ۱۵۲ همت اعتبار در قالب وام قرض‌الحسنه ازدواج به ۷۴۲ هزار متقاضی پرداخت شده است. با این وجود آمارها نشان می‌دهند همچنان ۱۸۳ هزار نفر در صف متقاضیان وام ازدواج باقی مانده‌اند.
برای صفر شدن صف وام ازدواج حداقل به ۳۷ همت اعتبار نیاز داریم
 
اگر فرض کنیم از ۸ تا ۲۸ اسفند، هیچ متقاضی جدیدی به چشم‌انتظاران پرداخت وام ازدواج اضافه نشود. مبلغ پرداختی به هرکدام را به طور میانگین ۲۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، شبکه بانکی به حدودا ۳۷ همت اعتبار برای پرداخت به ۱۸۳ هزار متقاضی در صف احتیاج خواهد داشت. به عبارت دیگر روزانه باید بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان در صف پرداخت شود.
 
با توجه به اینکه آمارهای بازار باز در دو ماه اخیر حاکی از تزریق تقریبا چشمگیر بانک مرکزی در شبکه بانکی هستند. تقریبا هر هفته ارزش سفارش ارسالی بانک‌ها برای شرکت در بازار باز افزایش می‌یابد. همچنین در اعتبارگیری قاعده‌مند نیز بانک‌ها شدیدا دست به دامان بانک مرکزی شده‌اند. احتمالا بانک‌ها در حال حاضر نیز با تنگنا و محدودیت نقدینگی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند بنابراین بنظر نمی‌رسد منابع کافی برای به صفر رساندن متقاضیان وام ازدواج در انتهای سال ۱۴۰۲ نیز وجود داشته باشد.
 
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:وام ازدواج
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *