RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ترمز سکه کشیده شد

ضرب‌شست بانک مرکزی به بازار طلا

۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴کد خبر: 361175
ایستانیوز:همزمان با آغاز حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا، روند افزایش قیمت‌ها در بازار بعد دو هفته متوقف شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا همانطور که انتظار می‌رفت، روند بازار آزاد را عوض کرد. همزمان با اولین حراج سکه در مرکز مبادله، ربع‌سکه بهار آزادی امروز بعد دو هفته لجبازی و افزایش قیمت روزانه، در بازار آزاد خریدار زیادی نداشت و وادار به عقب‌نشینی تا کف کانال ۱۲ میلیون شد. کاهش قیمت‌ها به‌شکل جزیی و لاک‌پشت‌وار برای سکه امامی و بقیه سکه‌های رایج در بازار تکرار شد و حالا آنطور که کارشناسان می‌گویند با تداوم روند عرضه سکه دولتی می‌توانیم منتظر خبر‌های بهتری باشیم. عرضه سکه در مرکز مبادله ارز و طلا امروز با حراج ربع‌سکه استارت خورد و اگر در روز‌های آینده حراج ادامه داشته باشد، نوع سکه و چندوچون ماجرا از طریق آگهی‌های بعدی مرکز مبادله اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا از امروز یکشنبه ۱۳ اسفند رسما آغاز شد. شرط شرکت در این حراج، حضور اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال است و شرط‌وشروط دیگری از سمت بانک مرکزی برای حضور در حراج سکه اعلام نشده.
 
حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا در روز اول به ربع‌سکه بهار آزادی اختصاص پیدا کرد و قرار است اگر حراج ادامه داشته باشد، نوع سکه طلا را در آگهی حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران به اطلاع خریداران برسانند.
 
ثبت‌نام خرید سکه دولتی در قالب حراج سکه، روی سایت مرکز مبادله ارز و طلا ایران به آدرس market.ice.ir صورت می‌گیرد که خب در ساعات اولیه امروز، خبر‌هایی درباره از دسترس خارج شدن سامانه منتشر شد.
 
عرضه سکه دولتی به شکل حراج آنلاین انجام می‌شود و متقاضی برای شرکت، باید یکسری از اقدامات لازم را پشت‌سر بگذارد. برای ثبت‌نام در سامانه معاملات، متقاضی باید از طریق شماره همراهی که منطبق با کد ملی خودش است، اقدام کند و بعد ثبت اطلاعات هویتی، آدرس، شماره‌حساب و شماره‌کارت بانکی، مرحله احراز هویت در سامانه معاملات غیرحضوری طلا به کمک سامانه مخصوص سازمان ثبت احوال انجام می‌شود.
 
حراج سکه در مرکز مبادله برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی با فروش ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ شروع می‌شود و برای ملاقات با سکه‌های بدون تاریخ همچنان باید منتظر ماند.
 
حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا به شکلی است که می‌شود با ارائه پیشنهادی زیر قیمت بازار، انتظار برنده شدن در حراج را داشته باشیم. یعنی امروز که قیمت ربع‌سکه در بازار آزاد حول‌وحوش ۱۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان بوده، احتمال برنده‌شدن پیشنهاد‌های نزدیک به این عدد وجود داشته است. فراموش نکنید که فعلا با هر کد ملی فقط امکان خرید پنج ربع‌سکه وجود دارد.
تاثیر حراج ربع‌سکه در بازار طلا
 
حراج ربع‌سکه در مرکز مبادله ارز و طلا بااینکه فعلا تاثیر چشمگیری در بازار نداشته، حداقل جلو روند صعودی قیمت‌ها در بازار را گرفته است.
 
ربع‌سکه بهار آزادی در بازار آزاد امروز به‌شکل تکفروشی و به‌طور متوسط ۱۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان فروخته شد. نسبت به دیروز شاهد کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت ربع‌سکه هستیم و نمودار ربع‌سکه نشان می‌دهد بعد دو هفته روند افزایش قیمت متوقف شده است.
 
ربع‌سکه بهار آزادی اولین روز ماه جاری ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان قیمت داشت و از آن روز تا شنبه ۱۲ اسفند یعنی یک روز قبل آغاز حراج سکه در مرکز مبادله بدون توقف در مسیر صعودی حرکت می‌کرد.
 
حراج سکه در مرکز مبادله به این ترتیب حداقل در روز اول روند صعودی افزایش قیمت ربع‌سکه در بازار آزاد را متوقف کرد و قیمت انواع سکه‌های طلا و طلا ۱۸ عیار نیز قدم به مسیر نزولی گذاشتند.
 
سکه امامی امروز به‌عنوان گرانقیمت‌ترین قطعه سکه طلا، به‌طور متوسط ۶۰ هزار تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۸۵ هزار تومان ارزان شدند و به‌ترتیب ۳۴ میلیون و ۵۸۹ هزار تومان و ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شدند.
 
نیم‌سکه بهار آزادی که دیروز در مرز ۱۹ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان معامله می‌شد، امروز با افت قیمت ۱۰۰ هزار تومانی ۱۹ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان قیمت خورد و قیمت سکه گرمی با افت ۵۰ هزار تومانی به شش میلیون و ۱۲۰ هزار تومان تقلیل پیدا کرد.
 
طلا ۱۸ عیار نیز که عصر شنبه گرمی دو میلیون و ۹۹۰ هزار تومان معامله می‌شد، امروز همزمان با آغاز اولین حراج سکه در مرکز مبادله ارز وطلا، دو میلیون و ۹۷۶ هزار تومان خریدوفروش شد و افت قیمت ۱۴ هزار تومانی را تجربه کرد.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:حراج سکه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *