RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

یاسر مرادی در پنل تخصصی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه کرد

تشریح مهمترین اقدامات بانک صادرات ایران در اقتصاد دیجیتال

۱۴:۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰کد خبر: 360952
ایستانیوز: عضو اجرائی هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در «همایش ملی اقتصاد دیجیتال در انقللاب صنعتی چهارم» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به تشریح مهمترین دغدغه‌ها و راهبردهای نظام بانکی در سند نظام اقتصاد دیجیتال ایران پرداخت.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ،  یاسر مرادی در پنل تخصصی این همایش که با حضور مسئولان دولت، اساتید دانشگاه، دانشجویان و فعالان صنعت دیجیتال با عنوان «اقتصاد دیجیتال پیشران انقلاب صنعتی» برگزار شد، چالش های نظام بانکی برای پیشبرد اهداف اقتصاد دیجیتال و اقدامات بانک صادرات ایران را در پنج بخش  «حکمرانی داده»، «سرمایه‌گذاری و تامین مالی»، «استفاده از فناوری‌های نوین و نوآوری»، «احراز هویت» و «پرداخت» برشمرد.
 
او صیانت از سرمایه‌های اطلاعاتی و داده‌ها در مقابل مخاطرات و بهره‌گیری از ظرفیت این داده‌ها برای راهبری هوشمند کسب و کارها و خلق ارزش برای عموم مردم را از مهمترین چالش‌های حکمرانی داده عنوان کرد و در خصوص اقدامات بانک صادرات ایران برای برطرف کردن این دغدغه‌ها، گفت: بانک صادرات ایران اولین بانکی است که اداره‌ای تحت عنوان اداره کل هوشمند‌سازی و نوآوری با هدف پیاده‌سازی بانکداری هوشمند به عنوان نسل چهارم بانکداری تاسیس نموده است.  «داده محوری» و «مشتری محوری» که وجوه تمایز بانکداری هوشمند با نسل های پیشین بانکداری (بانکداری سنتی، بانکداری الکترونیک، بانکداری دیجیتال) است، به عنوان ماموریت های اصلی این اداره کل تعریف شده است.
 
مرادی در بیان چالش های حوزه سرمایه‌گذاری و تامین مالی نیز محدودیت‌های پرداخت بین‌المللی، قواعد سخت‌گیرانه مربوط به حوزه اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک و همچنین نوسانات اقتصادی را مورد توجه قرار داد و تامین مالی از طریق پرداخت تسهیلات، گشایش اعتبار اسنادی و صدور ضمانت‌نامه و همچنین پیاده‌سازی سامانه «ست» (توثیق الکترونیکی دارایی) و پلتفرم تامین مالی زنجیره تامین را به عنوان‌ اقدامات انجام شده توسط بانک صادرات ایران برشمرده و گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده بهینه از هوشمندسازی برای سرمایه‌گذاری بهتر، منابع بانکی را عادلانه بین همه افراد کشور تقسیم کنیم.
 
عضو اجرائی هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران همچنین با بررسی ابعاد حقوقی تولید، نگاهداری و استفاده از رمزارزها در قالب قوانین جاری کشور، به چالش‌های استفاده از فناوری‌های نوین و نوآوری در اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و اقدامات بانک در این زمینه را تشریح کرد.
 
او رشد سریع فناوری و تغییر مداوم ذائقه مشتریان را مهمترین چالش های این حوزه برشمرد و تغییر رویکرد بانک به سوی نوآوری باز برای پذیرش حداکثری ایده‌ها، داده‌ها، افراد و افزایش تعامل‌پذیری بین اجزای اکوسیستم نوآوری از جمله استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها را از راهبردهای بانک صادرات ایران در این زمینه برشمرد. تعامل با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری از جمله تفاهم نامه منعقده با دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نیز تفاهم نامه منعقده با پارک علم و فناوری دانشگاه مذکور برای تاسیس آکادمی بانکداری هوشمند را می توان از جمله اقدامات عملیاتی بانک در این حوزه نام برد.
مرادی درباره چالش عملیاتی شدن احراز هویت غیرحضوری در اقتصاد دیجیتال نیز نیاز به مراجعه حضوری مشتریان به شعب برای دریافت خدمات پایه و ریسک عدم شناسایی صحیح مشتری و جعل را از جمله نگرانی‌های این بخش مطرح کرد و پیاده‌سازی پلتفرم‌های جدید بانکی از جمله نئوبانک به عنوان بانک کاملا غیرحضوری با بهره‌گیری از خدمات احراز هویت و امضای دیجیتال را از مهمترین اقدامات بانک در این بخش برشمرد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *