RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

رشد ۸ درصدی صنعت فولاد در ۵ سال

۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹کد خبر: 359232
ایستانیوز:یک فعال حوزه صنعت در پنجمین نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: صنعت فولاد در پنج‌سال اخیر، رشد ۸ درصدی را به ثبت رسانده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، رضا اسدی فر، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پنجمین نمایشگاه ملی فولاد ایران با بیان این که اکنون ۹ هزار و پانصد شرکت دانش بنیان داریم، اظهار کرد: تجربه اجرایی یک دهه قانون دانش‌بنیان مسئولان کشور را به این نتیجه رساند که اگر می‌خواهید به اهداف قوانین بالا دستی دست یابید و ۵ تا۱۰ درصد GDP به دانش‌بنیان‌ها تعلق یابد این مسئله تنها با اقدام عادی شرکت‌ها محقق نمی شود زیرا اکنون سهم دانش‌بنیان‌ها از شاخص GDP تنها ۳ درصد است.
 
معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری بیان کرد: تنظیم قانون جدید جهش تولید دانش بنیان که از سال ۱۳۹۹ آغاز و در سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید باعث ایجاد یک تغییر رویکرد مهم در این قانون نسبت به قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان شد.
 
اسدی فر گفت: این قانون جدید با رویکرد تشویق نوآوری ظرفیت بزرگی را برای فعالیت‌های دانش‌بنیان بخش صنعت کشور فراهم کرده است.
 
معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری در رابطه با دو ماده مهم قانون جهش تولید دانش بنیان گفت: ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان (اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و اعتیار مالیاتی سرمایه گذاری) از اهمیت بالایی برخوردار است و با این قانون هر شرکتی می‌تواند مالیات خود را در دو حوزه تحقیق و توسعه و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های با ارزش دانش بالا صرف کنند، ماده ۱۰ نیز برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند برای نخستین بار یک محصولی را با کمک شرکت‌های دانش بنیان عملی کند، کاربرد دارد.
 
شناسایی ۲۶ هزار قطعه در زنجیره فولاد
 
همچنین بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، اظهار کرد: ۲۶ هزار قطعه در زنجیره فولاد شناسایی شده و بومی سازی های آن‌ در حال انجام است و تلاش می‌شود از ابتدا تا پایان زنجیره ابزارها را داخلی سازی کنیم و در بحث تولید بیش از ۸۴ تا ۸۵ درصد نیازها از داخل و فقط چند مورد محدود از خارج از کشور تامین می‌شود.
 
۱.۷ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی
 
محمدرضا موثقی نیا رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: صنعت فولاد در پنج‌سال اخیر توانسته رشد ۸ درصدی را به ثبت برساند.
 
وی در ادامه با بیان این که در پنج سال اخیر حدود ۸ درصد در صنعت فولاد رشد داشتیم که این سهم در جهان بسیار ناچیز بوده، اظهار داشت: در چند سال اخیر به سبب بومی سازی قطعات حدود یک و هفت دهم میلیارد دلار صرفه جویی ارزی داشتیم.
 
موثقی‌نیا گفت: انتظار می‌رود با هماهنگی‌هایی که بین سازندگان، تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان برقرار شده می‌توانیم هر سال عمق بومی سازی را ارتقا دهیم و از ظرفیت ارتقای تکمیل زنجیره بهره مند شویم.
 
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت : اکنون حدود ۸۰ درصد از ظرفیت زنجیره را استفاده می‌کنیم که باید سهم بهره‌مندی از آن را افزایش دهیم.
 
موثقی نیا گفت: اکنون سهم صنایع معدنی در GDP زیر ۷ درصد است در حالی که باتوجه به ظرفیت‌های علمی کشور این عدد بسیار ناچیز است و باید در راستای افزایش این امر موانع را بر طرف کنیم که می بایست، در برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۳ تلاشمان را انجام دهیم تا اقدامات تولیدی با سرعت بالاتری صورت بگیرد.
 
نقش دانش‌بنیان‌ها
 
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: در حال‌حاضر موضوع انرژی به عنوان یک نکته بحرانی است باید حتما راه حل های جایگزین برای آن در نظر گرفته شود که این مسئله نیز نقش دانش‌بنیان‌ها را بیش از پیش پررنگ‌تر می‌سازد.
 
همچنین امین ابراهیمی، مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، اظهار کرد: صنعت فولاد از ظرفیت تولیدی ۱.۸ میلیون تن قبل از انقلاب اکنون به ظرفیتی باِلغ به ۳۰ میلیون تن رسیده و توانسته جایگاه دهم را در جهان بدست آورد.
 
وی افزود: در اولین دوره جشنواره، ارزبری صنعت فولاد از ۱۷۰ میلیارد دلار در هرتن به ۶۵ میلیارد دلار به ازای هر تن کاهش یافته است.
 
مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان گفت: اکنون صنعت فولاد ۶ میلیارد دلار ارز آوری دارد و این صنعت در شرایط حاضر با شرایط سختی مواجه است به نحوی که در این خصوص می‌توان به قطع انرژی (گاز، برق و ...) اشاره کرد.
 
ابراهیمی در پایان گفت: انتظار می‌رود با رشد روز افزون سرمایه‌گذاری، صنعت فولاد به بومی‌سازی دست یابد و شاهد کاهش ارزبری این صنعت باشیم.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *