RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

مزیت های نسبی توسعه معادن کشور

۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷کد خبر: 358179
ایستانیوز:وجود ذخایر غنی معدنی ایران این ظرفیت را برای ما فراهم کرده است تا با بهره گیری از فن آوری های روز دنیا و یافته های نوین علوم معدن و صنایع معدنی و نیز تجربیات پیشگامان آن، گام های موثری در تقویت این بخش اقتصادی کشور و دست یابی به افق های روشن برداریم تا جایی که بتوانیم سهم قابل توجهی از رشد اقتصادی و درآمد ملی را به خود اختصاص دهیم و کشور را از اقتصاد متکی به نفت خارج کنیم .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،دکتر عسکری زاده قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت و گو یی با بیان این دیدگاه اظهار داشت :  در شرایط رقابتی تنگاتنگ حاکم بر اقتصاد جهانی، سازمانی موفق است که با استفاده از ظرفیت های و فرصت های در اختیار و اعمال مدیریت دانش به مفهوم عام آن بتواند بیشترین بهره وری را داشته باشد.
قائم مقام چادرملو با اشاره به ظرفیت غنی معادن کشور به تشریح مزیت ها نسبی توسعه در این بخش از اقتصاد پرداخت و گفت: 
درآمد زایی از طریق  صادرات محصولات متکی به معدن و صنایع معدنی - افزایش سهم بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی - ارتقاء فرصتهای شغلی در سطوح مختلف مهارتی و دانشی- توسعه مناطق کمتر توسعه یافته که عمدتاً معادن در اینگونه مناطق واقع شده اند - تقویت سرمایه‌های اجتماعی با اتکا به امکانات این بخش- رقابت‌پذیر کردن معادن و صنایع معدنی ایران در بازارهای داخلی و جهانی از اهم دلایل توسعه در این بخش است   .
وی در خصوص ضرورت بهره گیری از ظرفیت ها توسعه و پایداری این صنعت در کشور تصریح کرد: صنایع معدنی در سراسر جهان شاهد چندین روند ادغام بزرگ بوده‌اند که در پی دستیابی به اهداف مختلفی چون کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، و دسترسی به ذخایر معدنی جدید بوده‌است. با تقویت بازارهای معدنی، شرکت‌های معدنی فعالیت‌هایM&A  را از سر گرفتند تا توسعه را تسریع کنند و سبد دارایی‌های خود را بهینه‌سازی نمایند. به نظر میرسد در ایران نیز به مرور راهبرد ارزش آفرینی در مقابل افزایش حجم، چابک سازی و تفکیک بخش ها، تمرکز بر روی زنجیره ارزش و کاهش هزینه ها با بروزرسانی پرتفوی سرمایه گذاری متعدد که امروزه در اکثر شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی کشور شاهد آن هستیم، از راهبردهایی باشد که در این  بخش باید دنبال نمود. چادرملو هم این راهبرد را در ابتدا در سبد سرمایه گذاری های خود دنبال نموده و با خروج یا کاهش میزان سهامداری خود در برخی از شرکت ها و اکتساب سهام در برخی دیگر از شرکت ها به دنبال افزایش بازدهی و مدیریت بهینه در این گونه سرمایه گذاری ها بوده است. 
دکتر عسکری زاده در ادامه افزود: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همواره تلاش کرده است با نگاه توسعه پایدار و متوازن  به فعالیتهای تولیدی خود بنگرد، از این رو توانسته است علاوه بر تکمیل زنجیره تولید محصولات فولادی در جهت تامین زیر ساخت های ضروری توسعه از جمله آب، برق، جاده و حمل و نقل نیز اقدامات موثری به عمل آورد .
وی تصریح کرد: در چند سال گذشته، تامین پایدار سنگ آهن به یکی از معضلات و گلوگاه های تحقق اهداف و برنامه های توسعه و تولید صنعت فولاد کشور مبدل شده است. از این رو شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با سرمایه گذاری در توسعه اکتشافات و بهره برداری از معادن منطقه در مسیر توسعه بخش معدن و سپس حلقه های زنجیره فولاد گام برداشت و به منظور نیل به این هدف در حال اکتشاف و اماده سازی انومالی های در اختیار و  شناسایی پهنه های جدید سنگ آهن هستیم . در حال حاضر این شرکت نسبت به فعالسازی معدن (D19)  با مشارکت مجتمع سنگ آهن مرکزی ایران اقدام کرده است که در آینده ای نزدیک بهره برداری از این معدن آغاز می شود. 
همچنین ، ذخیره سنگ آهن آنومالی شماره 10 در ایران مرکزی در قالب قرارداد  مشارکت بخش عمومی و خصوصی در اختیار چادرملو قرار گرفته است که ذخیره این آنومالی بر اساس مطالعات اولیه معادل 40 میلیون تن سنگ آهن با عیار 44 درصد برآورد گردیده و در فاصله 30 کیلومتری مجتمع معدنی چادرملو قرار گرفته است .
از طرفی سرمایه گذاری های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در توسعه متوازن حلقه های زنجیره، موجب شده است تا این شرکت با کمترین دغدغه و چالشی، روند تولید فولاد را دنبال کند و در زمره سودآورترین شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی کشور قرار بگیرد. با این حال، در چند سال اخیر، اغلب شرکت های فعال در زنجیره فولاد، با ریسک ها و عدم  قطعیت هایی در ابعاد کلان مواجه شده اند که سودآوری آن ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:چادرملو
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *