RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

چادرملو در آستانه فصل جدید توسعه و شکوفایی

۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۶/۵کد خبر: 339979
ایستانیوز:شرکت چادرملو یکی از قطب های تولید مواد اولیه صنایع فولاد کشور، زنجیره کامل تولید فولاد را نیز در اختیار دارد و با مدیریت جدید در آستانه فصلی نو برای توسعه و شکوفایی قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، تردیدی نیست که شرکت چادرملو یکی از سرمایه‌های ملی ایران در حوزه صنایع معدنی به شمار می‌آید. این شرکت به عنوان مجموعه عظیم تولیدکننده کنستانتره و گندله، ضمن تامین نیاز صنایع فولاد کشور به مواد اولیه، زنجیره تولید فولاد را نیز از معدن تا شمش به طور کامل در این شرکت توسعه داده و موتور محرک اشتغال و توسعه و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در استان یزد و محدوده شهرستان اردکان محسوب می شود. سکان هدایت چادرملو از اوایل مردادماه سالجاری در حالی به مهندس امیر علی طاهرزاده سپرده شده است که این شرکت طی نزدیک به دو دهه اخیر جهش چشمگیری در فعالیتها و سطح تولید داشته و اکنون با تغییر و تحولات مدیریتی به دنبال رقم زدن فصلی نو در توسعه و شکوفایی است.
 
نگاهی به آمارهای تولیدات شرکت چادرملو
 
آمارهای مندرج در وبسایت این شرکت حکایت از آن دارد که چادرملو در چهارماهه نخست سال ۱۴۰۱ بیش از دو میلیون و ۷۶۴ هزار تن سنگ آهن و بیش از ۱۷ میلیون و ۸۵۲ هزار تن باطله از معادن تحت پوشش استخراج کرده است.
 
همچنین مجموع سنگ آهن مصرفی در این کارخانه در پایان مرداد ماه ۱۴۰۱ به رقمی بالغ بر شش میلیون و ۵۵۳ هزار تن رسیده و مجموع تولید کنستانتره سنگ آهن خشک که محصول قابل فروش این شرکت در حوزه مواد اولیه صنایع فولادی به شمار می‌رود، در پایان مردادماه ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر چهار میلیون و ۱۲۳ هزار تن بوده است.
 
علاوه بر این در پایان مردادماه امسال، چادرملو در بخش گندله سازی و فولادسازی خود نیز به آمارهای قابل توجهی دست یافته به این ترتیب که مجموع گندله تولیدی این مجتمع در پایان مردادماه به رقمی بیش از یک میلیون و ۴۳۶ هزار تن رسیده و این شرکت بیش از ۷۵۶ هزار تن آهن اسفنجی و بیش از ۴۸۰ هزار تن فولاد نیز طی پنج ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ تولید کرده است.
 
واحد فولادسازی چادملو در سال ۱۴۰۰ بالغ بر یک میلیون و ۵۴ هزار تن فولاد تولید کرده است و با توجه به آمارهای ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ به نظر می‌رسد این شرکت امسال نیز موفق شود این رکورد را پشت سر بگذارد. ضمنا چادرملو در سال ۱۴۰۰ بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرده است و آمار تولید این محصول در پنج ماهه نخست امسال این نوید را می‌دهد که چادرملو در سال ۱۴۰۱ توانمندی عبور از رکورد تولید آهن اسفنجی سال گذشته را دارد. در سال ۱۴۰۰ محصولات تولیدی شرکت چادرملو در بخش گندله و کنستانتره سنگ آهن که محصولات پایه این شرکت به شمار می‌آید به ترتیب سه میلیون و ۸۰۹ هزار تن و دوازده میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است که عبور از این رکورد نیز برای چادملو امکان پذیر است و باید در انتظار آمار تولید این محصولات در ماه‌های بعد بود و آمار تولید این محصولات را در نیمه اول سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار داد.
 
برنامه ریزی چادرملو برای غلبه بر چالش افزایش هزینه‌های انرژی و تامین آب
 
از جمله چالش هایی که مدیرعامل جدید چادرملو در دوره مدیریت خود باید با آن روبرو شود افزایش قیمت انرژی طی سال های اخیر است که بر اساس گزارش مسئولان این شرکت مساله ای جدی به شمار می آید و مجموعه چادرملو برای غلبه بر این معضل نیازمند برنامه ریزی کلان و سرمایه گذاری جدید و رایزنی با مسئولان بخش های مرتبط دولتی است. طرح اصلاح قیمت انرژی و نهاده های سوخت مصرفی در صنایع که از سال گذشته صورت اجرایی به خود گرفته هزینه های تولید را در مجموعه چادرملو به نحو ملموسی افزایش داده و ضرورت تعیین خط مشی جدید برای کاهش هزینه های تولید از طریق مدیریت بهینه هزینه ها و افزایش راندمان تولید را دوچندان کرده است. طاهرزاده در حالی به تازه گی سکان داری چادرملو را به دست گرفته که انتظار می رود با ایجاد تحول در ساختارهای این مجموعه، چادرملو را از چالش افزایش هزینه های انرژی عبور دهد. البته وی با مدیری باتجربه است که در سطوح عالی مدیریتی شرکت های بزرگ بخش معدن همچون گل گهر و سازمانها و شرکتهای توسعه ای بخش معدن همچون ایمیدرو و ایمپاسکو شایستگی های مدیریتی خود را به اثبات رسانده است. معضل قطعی گاز صنایع در زمستان و قطعی برق در تابستان در سال های اخیر نیز یکی از مسائلی است که طاهرزاده باید برای آن راه حل پایدار بیابد. مشکل برق در تابستان امسال نیز گریبان گیر چادرملو بود و این مجموعه با وجود سرمایه گذاری در تامین برق مصرفی و بهره مندی از نیروگاه اختصاصی و همکاری با شبکه سراسری برق برای ارائه مازاد برق به شبکه خانگی، باز هم با دچار خاموشی های زمان بندی شده بود که بر تولید این مجموعه تاثیر منفی داشت.
 
البته چادرملو برنامه هایی در راستای احداث پنج نیروگاه جدید که یکی از این نیروگاه ها ، نیروگاه خورشیدی خواهد بود در دست اقدام دارد که با عملیاتی شدن این نیروگاه ها برق تولیدی در نیروگاه های چادرملو افزایش چشمگیری خواهد داشت و از مدیرعامل جدید این شرکت انتظار می رود احداث این نیروگاه ها را شتاب بخشد.
 
در مورد تامین آب نیز این شرکت به صورت همزمان سرمایه گذاری در طرح انتقال آب از خلیج فارس و توسعه فناوری های نوین تولید در جهت کاهش مصرف آب را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.
 
حرکت رو به رشد چادرملو در ایفای مسئولیت های اجتماعی و ورزش
 
چادرملو در زمینه مسئولیت های اجتماعی نیز حرکت رو به جلو و سازنده ای دارد و کمک های این شرکت از ارائه تسهیلات اشتغالزایی به ساکنان بومی منطقه با مشارکت نظام بانکی گرفته تا کمک به هم وطنان خسارت دیده از بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل و برپایی موکب های پذیرایی از زائران اربعین و … موجب باز شدن گره از معضلات شهرستان اردکان، استان یزد و دیگر نقاط کشور شده است. سرمایه گذاری جدید این شرکت در ورزش قهرمانی و حضور در لیگ دسته اول فوتبال با تیم چادرملو نیز روحیه ای تازه در جوانان اردکان و یزد دمیده است.
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *