RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

افزایش زیان انباشته این بانک فقط در ۶ ماه

۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۹/۲۷کد خبر: 357841
ایستانیوز:بر اساس اطلاعات حسابرسی شده که در سایت کدال منتشر شده گزارش تفسیری صورت‌های میان دوره مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در این گزارش آمده است ارزش بازار سهام بانک دی در فرابورس در پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ برابر ۱۵۶.۶۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ قریب به ۳۰ درصد رشد داشته است.
 
از آن جائی که شاخص سهام بانکی در پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ ۷.۱۷ درصد رشد داشته بانک دی نسبت به شاخص صنعت بازده مورد قبولی کسب کرده است.
رتبه هشتم بانک دی در میان بانک‌های بورسی
 
در بخش وضعیت رقابت و جایگاه بانک دی در صنعت بانکداری نیز آمده است؛ در پایان شهریور ماه ۱۴۰۲، بانک دی با قریب ۱۶ درصد رشد منابع نسبت به ابتدای سال، در جایگاه هشتم رشد منابع بانک‌های بورسی قرار گرفته و در این مدت ۱.۸ درصد از منابع بانک خصوصی را در اختیار داشته است.
 
در بخش ساختار بدهی بانک( شرکت اصلی) بدهی بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری سهم از کل بدهی‌ها ۳۴ درصد و معادل ۲۳۶.۴۳۷ میلیارد ریال اعلام شده همچنین سپرده‌های مشتریان ۶۴ درصد معادل ۴۴۲.۸۵۵ میلیارد ریال، ذخایر و سایر بدهی‌ها ۱ درصد معادل ۹.۳۷۹ میلیارد ریال، ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان و تعهدات بازنشستگی کارکنان معادل ۱.۵۱۶ میلیارد ریال و جمع کل بدهی‌ها ۶۹۰.۱۸۸ میلیارد ریال اعلام شده است.
 
منابع بانک دی شامل سپرده دریافتی از بازار بین بانکی، سپرده‌های قرض الحسنه و سرمایه‌گذاری مدت‌دار و ارزی عنوان شده است.
افزایش زیان انباشته بانک دی تنها در ۶ ماه
 
مانده منابع بانک دی در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۴۹۵.۸۸۶ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با پایان سال مالی ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد رشد داشته است که انتقال کامل حقوق بگیران جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین تمرکز ویژه کارگروه مالی بازاریابی موجب افزایش منابع شده است. سرمایه گذاری‌های بانک دی شامل سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی، غیربورسی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فرعی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.
 
مانده سرمایه گذاری‌ها در تاریخ اعلام صورت‌های مالی مبلغ ۳۰۵.۳۱۰ میلیارد ریال عنوان شده که با توجه به اقدامات انجام شده طی ۶ ماهه ابتدای امسال حدود ۶.۰۰۰ میلیارد ریال از سرمایه گذاری‌های مازاد این بانک واگذار شده است.
 
در بخش دارائی غیرجاری نگهداری شده برای فروش نیز آمده است؛ در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ این مبلغ ۴۱.۲۳۳ میلیارد ریال بوده که این میزان در انتهای سال ۱۴۰۱ در محدوده ۴۰.۸۶۰ میلیارد ریال شده است.
رشد ۱۱ درصدی از درآمد کارمزدی
 
در بخش درآمد عملیاتی بانک دی که شامل درآمد تسهیلات اعطایی، درآمد سپرده‌گذاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، درآمد سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی، سود( زیان) سرمایه‌گذاری در سهام و سایر اوراق بهادار و جایزه سپرده قانونی است نیزآمده است؛ در تاریخ منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ رقمی به ارزش ۱۰.۴۹۷ میلیارد ریال درآمد عملیاتی ثبت شده که این رقم در سال ۱۴۰۱ در محدوده ۲۲.۹۲۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۰ رقمی به ارزش ۱۵.۹۱۰ میلیارد ریال بوده است.
 
درآمد کارمزد بانک دی در ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ حدود۱.۴۷۹ میلیارد ریال اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که رقمی به ارزش ۱.۳۲۸ میلیارد ریال بوده حدود ۱۱ درصد رشد داشته است، که عمده آن مربوط به سرفصل‌های کارمزد شتاب و کارمزد دریافتی بابت تسهیلات قرض الحسنه مشتریان به علت تمرکز بانک بر ترویج بانکداری الکترونیک بوده است.
فروش دارایی‌های مازاد درآمدهای غیرعملیاتی را بالا برد
 
در جدول هزینه مطالبات مشکوک الوصول نیز اعلام شده که در دوره مالی مشابه هزینه مطالبات مبلغ ۱.۲۹۷ میلیارد ریال بوده که در دوره جاری به علت تعیین تکلیف مطالبات غیرجاری نیازی به احتساب ذخیره جدید نبوده است.
 
در بخش مبلغ سایر درآمدهای غیرعملیاتی در دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ مبلغ ۳۲۳ میلیارد ریال اعلام شده که نسبت به دوره مالی مشابه سال ۱۴۰۱ که مبلغ ۲۸۶ میلیارد ریال بوده حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است که عمده دلیل افزایش آن تمرکز بانک به فروش دارایی‌های مازاد و برگزاری ۵ مرحله مزایده در سال ۱۴۰۲ بوده است.
افت مطالبات از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی
 
در بخش مهم‌ترین معیارها و شاخص‌های عملکرد برای ارزیابی ( شرکت اصلی) آمده است صورت وضعیت مالی بانک دی در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ بدین شرح است؛ موجودی نقدی ۴.۷۷۱ میلیارد ریال و مطالبات از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ۱۵.۴۵۸ میلیارد ریال بوده این در حالی است که این رقم در ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ رقمی به ارزش ۱۵.۵۱۹ میلیارد ریال بوده است. همچنین میزان تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص غیر دولتی در انتهای شهریور ماه به ۱۵۹.۶۴۶ میلیارد ریال، مطالبات از شرکت‌های فرعی و وابسته به ۶۸.۲۹۳ میلیارد ریال، سایر دریافتنی‌ها ۱۳.۱۲۶ میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری در سهام و سایر اوراق بهادار ۳۰۵.۳۱۰ میلیارد ریال، دارایی‌های غیرجاری نگهداری شده برای فروش ۴۱.۲۳۳ میلیارد ریال، دارایی‌های ثابت مشهود ۹.۶۱۰ میلیارد ریال، دارایی‌های نامشهود ۲.۰۴۹ میلیارد ریال، سپرده قانونی ۵۱.۷۰۱ میلیارد ریال، سایر دارایی‌ها ۸۷۶ میلیارد ریال، جمع دارایی‌ها ۶۷۲.۰۷۴ میلیارد ریال اعلام شده است.
زیان ۵۳.۵۶۷ میلیارد ریالی تنها در ۶ ماه
 
در صورت‌های میان دوره مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۱۴۰۲در قسمت بدهی‌های بانک دی آمده است، سپرده‌های مشتریان ۴۴۲.۸۵۵ میلیارد ریال، بدهی به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ۲۳۶.۴۳۷ میلیارد ریال، ذخایر و سایر پرداختنی‌ها ۹.۳۸۰ میلیارد ریال، ذخیره مزایای پایان خدمت و تعهدات بازنشستگی کارکنان ۱.۵۱۷ میلیارد ریال و جمع بدهی‌ها ۶۹۰.۱۸۹ میلیارد ریال اعلام شده است.
 
همچنین در بخش حقوق صاحبان سهام نیز گفته شده؛ میزان سرمایه ۱۳۵.۰۰۰ میلیارد ریال، اندوخته قانونی ۱.۱۶۸ میلیارد ریال، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها ۹۳.۹۳۳ میلیارد ریال اعلام شده و نکته حائز اهمیت میزان سود( زیان) انباشته بانک دی در ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ است که به ۲۳۳.۳۲۲ میلیارد ریال رسیده این در حالی است که این میزان در انتهای سال ۱۴۰۱ رقمی به ارزش ۱۷۹.۷۵۵ میلیارد ریال بوده و نشاندهنده زیان ۵۳.۵۶۷ میلیارد ریالی این بانک تنها در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ است. همچنین جمع بدهی‌ها و حقوق صاحبان سهام ۶۷۲.۰۷۴ میلیارد ریال نیز اعلام شده است.
 
در جدول انتهایی و در بخش مهم‌ترین معیارها و شاخص‌های عملکرد این بانک نیز آمده است؛ جمع دارایی‌ها ۶۷۸.۸۵۷ میلیارد ریال، جمع بدهی‌ها ۷۱۲.۸۰۶ میلیارد ریال و جمع بدهی‌ها و حقوق مالکانه هم ۶۷۸.۸۵۷ میلیارد ریال اعلام شده است.
منبع: ایلنا
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک دی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *