RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

اعتبارسنجی مشتریان تسهیل می‌شود

۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۸/۲۹کد خبر: 357412
تومان نیوز: پیمان قربانی؛ رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: بانکداری هوشمند فرایند‌های اعتبارسنجی مشتریان را تسهیل می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی اظهارداشت: استقبال از همایش نسبت به سال قبل افزایش داشته و حجم مقالات نیز بیشتر شده که این موضوع نشان می‌دهد صنعت بانکداری الکترونیک رو به رشد است.
 
وی افزود: در عصر داده آن چیزی که بانکداری نوین را از نسل‌های پیشین متمایز می‌کند قابلیت خلق ارزش از طیف گسترده‌ای از داده‌های ساختار یافته و ساختار نیافته است. علی‌رغم پیشرفت‌های جدی صنعت بانکی در بانکداری دیجیتال هنوز تا استقلال کامل داده محور فاصله زیادی وجود دارد.
 
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی تأکید کرد: امروزه بانک‌ها به حجم بالایی از داده‌های مشتریان دسترسی دارند که منبع مهمی برای خلق ارزش است.
 
در سال‌های اخیر موسسات مالی برای بهبود تجربه مشتری در کانال‌های مختلف ارائه خدمات بانکی اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه دیجیتال کردند، با این وجود بانک‌ها به عنوان بازیگران سنتی این صنعت از رقبای خود در شناسایی و تبیین رفتار مردم جا ماندند که این مسئله در شکاف میان انتظارات مشتریان با خدمات ارائه شده بانکی مشهود است.
پیش نیاز تحقق بانکداری هوشمند
 
قربانی یادآور شد: تحقق بانکداری هوشمند نیازمند تحقق سه مورد است که شامل ارتباط با مشتری، امور داخلی بانک و تنظیم گری و نظارت بانکی است. بانکداری هوشمند علاوه بر تاکید بر بازآفرینی ارتباط با مشتری باعث ایجاد تحولی اساسی در لایه داخلی بانک نیز می‌شود.
 
وی بیان کرد: فناوری هوش مصنوعی در بانکداری داده محور کلیه امور مربوط به مدیریت ریسک، کشف تقلب و اعتبارسنجی را تحت تحولات بنیادین قرار می‌دهد به طوری که با ارتقای فرآیند‌های بانکی هزینه عملیاتی بانک کاهش پیدا می‌کند همچنین در بانکداری الکترونیک فرآیند اعتبارسنجی و تسهیل دسترسی مشتریان فراهم می‌شود.
 
رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: دارایی‌های منجمد و تسهیلات غیر جاری از جمله مشکلاتی است که نظام بانکی با آن روبه رو است که بانکداری هوشمند می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.
 
قربانی بیان کرد: بانکداری هوشمند شامل چهار محور با عنوان‌های آثار بانکداری هوشمند، نقشه راه بانکداری هوشمند، تجربه مشتریان و سیاست گذاری هوشمند می‌شود.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *