RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در صندوق ضمانت صادرات ایران

۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۷/۲۳کد خبر: 355822
ایستانیوز : مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت که در دولت سیزدهم به ویژه یک‌سال اخیر حوزه فعالیت صندوق ضمانت صادرات به بخش بین‌الملل گسترش پیدا کرده و از حوزه داخلی خارج شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، امیر برهانی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در نشست خبری با بیان اینکه در یک‌سال گذشته اقدامات بسیاری انجام شده است، یادآور شد: پیش از دولت سیزدهم فعالیت‌ها معطوف به داخل کشور بود، اما ارتباط با صندوق‌های بین المللی و اتصال به صندوق های کشورهای دیگر در این دوره اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه در توسعه خدمات به روسیه ارتباط به گونه‌ای برقرار شده که اتصال کامل پوشش بیمه ای برای صادرات انجام می شود، خاطرنشان‌کرد: عمان از طریق تفاهم‌نامه، قطر با دیپلماسی اقتصاد، ازبکستان با توافقات انجام شده، همچنین با روسیه، بلاروس، مجارستان و مغولستان ارتباط برقرار شد و این مقاصد صادراتی به عنوان کشورهای هدف انتخاب شدند.
برهانی با تاکید بر اینکه اتفاق ویژه‌ای در ارتباط و اتصال کامل با روسیه رخ داده است، تاکید کرد: در توسعه روابط با اندونزی به عنوان مهمترین کشور در شرق آسیا غفلت داشتیم، در صربستان موانعی وجود داشت اما قراردادهای همکاری مشترک را به امضا رساندیم و توانستیم یک میلیون یورو برای قطعات خودرویی را با این کشور به سرانجام برسانیم و همچنین در زمینه پتروشیمی نیز می توانیم اتفاق ویژه ای را رقم بزنیم.
وی با بیان اینکه اقدام به تعیین کارگزاری ها در داخل و خارج کشور کرده ایم، تصریح‌کرد: در لهستان و ارمنستان کارگزاری‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و نقشه راهی تعیین شد تا در کنار مراکز تجاری، محصولات در معرض نمایش قرار بگیرد و کارگزاری صندوق نیز یک بسته کامل برای استفاده از خدمات بیمه ای در خدمت تجار قرار دهد که این روند در دراز مدت تاثیر چشمگیری خواهد داشت.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به اینکه قاره آفریقا از مسیر صادراتی خارج شده بود، تاکید کرد: در دولت سیزدهم نقشه راه جدیدی برای صادرات به آفریقا طرح ریزی و در سفر قبلی رییس جمهور مواردی از آن پیگیری شد و در سفر آتی نیز دو سند بیمه ای بانکی با دو کشور از این قاره امضا می شود که تا حدود زیادی بازار پر ریسک این کشورها را برای تجار کم ریسک خواهد کرد.
 
وی افزود: صادرات به روسیه عدد ناچیزی بوده، اما اکنون به ۲ برابر رسیده است و این روند در آفریقا نیز تکرار خواهد شد. این شرایط سودمندی است که می توانیم از آن استفاده کنیم و همچنین با تفاهم نامه همکاری مشترک با برخی کشورهای آفریقایی راه را برای صدور خدمات فنی و مهندسی هموار و مسیر تجاری را برای کالاها و خدمات دیگر ایجاد می کند.
برهانی با اشاره به عضویت صندوق ضمانت صادرات در اتحادیه برن، خاطرنشان کرد: این اتحادیه مهمترین اتحادیه بیمه ای جهان است که به دست آوردن کرسی در این نهاد توسط صندوق ضمانت صادرات، رخدادی ویژه در تاریخ صندوق محسوب می شود، زیرا اعضا به ویژه کشورهای همسایه از حضور ایران در این بخش استقبال چشمگیری کردند.
وی افزود: از سوی دیگر، توافق با اتحادیه آی سی ای ذیل بانک توسعه اسلامی که  مقر آن در ریاض عربستان است پس از مدت ها قطع روابط با این کشور، فصل جدیدی برای صادرات به این کشور در راستای دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه خواهد بود و مسیر را برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی نیز هموار می کند.
رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به کم بودن تعداد بانک های طرف قرارداد، اظهار داشت: طی یکسال اخیر با چندین بانک همکاری های خود را آغاز کرده ایم که به شبکه های ما متصل شدند و آماده همکاری با بانک های دیگر از جمله دولتی و خصوصی هستیم و مورد حمایت قرار خواهیم داد.
وی با بیان اینکه در گذشته تمرکز صندوق ضمانت صادرات ایران در تهران بود، تاکید کرد: کسانی که خواستار دریافت کارگزاری در کشور بودند مورد بررسی قرار گرفتند و در پس از بازدیدها ۲۷ کارگزاری فعال در سراسر استان ها ایجاد شد که بخشی از آنها اتاق بازرگانی هستند تا کارگزاران بخش خصوصی باشند و بنگاه های کوچک هم از خدمات آنها استفاده کنند از جمله این شهرها می توان به یزد، مشهد و مازندران اشاره کرد که با حضور و حمایت مسئولان افتتاح شدند.
برهانی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ صندوق ضمانت صادلات ۵۰ هزار میلیارد تومان (همت) پوشش بیمه ای انجام داد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ با ۳۲ همت پوشش شاهد رشد ۵۵.۵ درصدی بودیم؛ همچنین در نیمه نخست سال جاری ۱۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم خورد که امیدواریم برخلاف همه مشکلات تا پایان سال از ۶۰ همت عبور کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه این ثبت آمار ارزشمند با همراهی دولت بی نظیر بوده است، تصریح کرد: با حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت توانستیم دارایی ثبتی صندوق ضمانت صادرات ایران را با ۲۰۰ میلیون یورو افزایش به ۲۴۷ میلیون یورو برسانیم، در حالی که این اعتبار سال های معلق مانده بود و به سرانجام نمی‌رسید.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران خاطرنشان‌کرد: با همکاری بانک مرکزی، وزارتخانه های صمت، اقتصاد و خارجه در تلاشیم تا این دارایی ثبتی به یک میلیارد یورو افزایش پیدا کند، زیرا هر میزان دارایی می تواند پنج برابر پوشش بیمه ای را ارتقا دهد و این حمایت از صندوق، برای صادرات غیرنفتی اهمیت بسیاری دارد.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با صندوق توسعه ملی، تاکید کرد: برای نخستین بار است که با ضمانت‌نامه ها و پشتیبانی ذیل صندوق توسعه ملی می توان به برخی پروژه های صادراتی با مشکلات مالی یا تامین مالی مواجه بودند را پس از اعتبار سنجی به بهره برداری برسانیم.
برهانی با تاکید بر اینکه در حمایت از محصولات دانش بنیان ها نیز نیازمند فعالیت بیشتر و عملیاتی تر شدن برنامه ها هستیم، تاکید کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران با حداقل ترین وثیقه ها تامین مالی می کند تا به صادراتی شدن دانش بنیان ها کمک کنیم تا بتوانند جایگاه خود را  در بازار جهانی به دست بیاورند.
وی افزود: در گذشته مشتریان حقیقی را مورد حمایت قرار نمی‌دادیم، اما اکنون همه موارد شامل حقیقی و حقوقی مورد توجه قرار می گیرند تا بتوانیم خدمات خود را پس از اعتبار سنجی افزایش دهیم.
این مقام مسوول با بیان اینکه گردشگری برای کشور درآمد دارد و به مثابه صادرات غیر نفتی است، تاکید کرد: این شاخه را نیز وارد سرمایه گذاری و بیمه نامه کردیم و با توافق با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مواردی را در این زمینه نیز مورد توجه قرار دادیم.
برهانی با بیان اینکه در حوزه خدمات فنی و مهندسی به ویژه در حوزه برق کشور جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و کمترین حمایت ها را دریافت کرده است، گفت:
برنامه ویژه ای در این زمینه داریم تا دو مگا پروژه را بیمه کنیم تا از مهندسان ایرانی بهره ببریم.
وی با بیان اینکه پرداخت خسارت در سال جاری صفر بوده است، تصریح کرد: سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت خسارت شد که ۱۱۱ میلیارد تومان آن بازگشت داده شد و حدود ۴۰ میلیارد تومان باقی ماند که رقم بسیار قابل قبولی است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *