RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

نات کوین کی عرضه می‌شود و چطور بخریم؟

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

طرح آرام بام پارسیان برای آسودگی خیال ساکنین و مدیران ساختمان ها

معرفی محصولات بیمه سامان در نمایشگاه اکسپو

خبر خوش درباره گشایش‌های جدید ارزی

شرایط و روش دریافت وام بهین کارت ۲ سپه

کلیات لایحه بودجه تصویب ۱۴۰۳ شد

دلارهای نفتی زیر چرخ مونتاژی‌ها

پیش بینی بازار سهام امروز ۲۳ مهر

سیدعلی رضوی
۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۷/۲۳کد خبر: 355810
ایستانیوز: بورس تهران روز گذشته را با ریزش شاخص‌های سهامی و تشدید خروج سرمایه حقیقی از سهام پشت سر گذاشت. سطح ۲ میلیون واحدی، در حال حاضر اصلی‌ترین حامی شاخص کل بورس تهران به شمار می‌رود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، بازار سهام در روند معاملات روز معاملاتی گذشته شاهد افت تراز بیشتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت کاهش تراز شاخص کل بود. ریزش شاخص‌های سهامی روز شنبه شدت زیادی داشت و معاملات سهامی با رشد 11 درصدی ارزش معاملات خرد همراه بود. افزایش ارزش معاملات خرد در کنار تشدید روند جریان خروجی پول حقیقی از بازار سهام زمانی عجیب شد که در انتهای معاملات صندوق‌ها، برآیند جریان پول حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت نیز منفی شد.
 
روز شنبه، شاخص‌های فرابورسی عملکرد مشابهی به نسبت شاخص‌های اصلی بورس تهران به ثبت رساندند؛ اما شدت ریزش بیشتری را تجربه کردند. در فرابورس ایران نیز مشابه بورس تهران، تمامی شاخص‌های اصلی قرمز پوش بودند. شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن که در بورس تهران نزدیک به 61 صدم درصد بود و ریزش بیشتر شاخص کل هم‌وزن را نشان می‌داد؛ در بازار فرابورس ایران با رقم 1.14 درصدی افت تراز کمتر شاخص کل را به تصویر کشید. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص هم‌وزن با 2.53 درصد ریزش به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص بازار دوم فرابورس با 1.05 درصد افت تراز تعلق گرفت.
 
در بین شاخص صنایع نیز صنعت  بیمه و صندوق‌های بازنشستگی تنها صنعتی بود که ورود پول حقیقی داشت که مقدار آن 17.4 میلیارد تومان بود. از سوی دیگر صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 107.1 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت خودرو و ساخت قطعات با 95.9 میلیارد تومان و صنعت خودرو و ساخت قطعات با 66.4 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.
ارزش معاملات خرد بازار سهام در هفته دوم مهر ماه اندکی رشد کرده بود اما سومین هفته مهرماه با کاهش مواجه بود. در معاملات روز گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام با رشد 11 درصدی به 3 هزار و 567 میلیارد تومان رسید.
 
خالص جریان خروج پول حقیقی در سهام روز شنبه برای هفدهمین روز معاملاتی پی در پی منفی بود. خروج پول حقیقی از سهام در معاملات روز شنبه از 67 میلیارد تومان چهارشنبه هفته قبل به 635 میلیارد تومان رسید. دیروز شاهد خروج پول حقیقی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز بودیم؛ در حالی که ورود پول به این صندوق‌ها در روز چهارشنبه اوج گرفته بود.
 
روز شنبه بازار سهام با ریزش شاخص‌های سهامی مواجه شد. ارزش صف‌های خرید سهام دیروز  کاهش 60 درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش 52 درصد رشد کرد. با این تفاسیر، ارزش صف‌های خرید به 58 میلیارد تومان ریزش کرد و ارزش صف‌های فروش تا 332 میلیارد تومان افزایش یافت.
 
روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 20.9 میلیون تومان روز چهارشنبه تا 18.4 میلیون تومان کاهش داشت. دیروز سرانه فروش هر کد حقیقی افزایش 3 میلیون تومانی داشت و به 25.2 میلیون تومان رسید. با این اوصاف شکاف سرانه حقیقی همچنان به سمت فروشندگان سنگینی می‌کند و این شکاف افزایش پیدا کرده است.
پیش‌بینی بورس یکشنبه
 
با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز یکشنبه با کف حمایتی 2 میلیون واحدی شاخص کل آغاز خواهد شد. با در نظر گرفتن خروج پول حقیقی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت، می‌توان ورود این مبالغ را به موقعیت‌های سرمایه‌گذاری سهامی در معاملات امروز محتمل دانست اما حرکت این سرمایه حقیقی به سمت بازار‌های موازی با تحرکات مثبت در بازار‌ آزاد ارز که نرخ 52 هزار تومانی را نیز بار دیگر تجربه کرده نیز محتمل است. مسئله مورد اهمیت دیگر رشد ارزش معاملات خرد با وجود ریزش شاخص‌های سهامی است که نشان از شدت خروج جریان پول حقیقی دارد. علاوه بر جریان خروجی پول حقیقی که بازار سهام را به عقب می‌کشد؛ سطوح حمایتی شاخص‌ها مانند سطح 2 میلیون واحدی حال حاضر نیز نقش بالایی در معاملات سهامی ایفا می‌کند.
 
با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح 3 تا 5 همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افت تراز ضعیف شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی منفی شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد قوی‌تر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی ولی اندک پیش بینی می‌شود و خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت تداوم خواهد داشت. صفوف خرید سهام افزایش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح 19 میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای 24 میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً ریزش تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمال شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن فرابورس کاهش یابد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *