RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

طلا به پرواز درآمد

۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۷/۲۲کد خبر: 355789
ایستانیوز:قیمت طلای جهانی در پایان هفته قبل پرکشید. معامله‌گران بنیادی بازار سکه غالبا همزمان با کاهش حباب سکه اقدام به خرید می‌کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، باتوجه به رشد اونس طلا، در صورتی که دلار در روز جاری کاهش محسوسی نداشته باشد احتمالا طبق روال گذشته نهنگ‌های بازار در محدوده قیمتی روز پنجشنبه در کمین خرید باشند.
 
قیمت طلا و سکه داخلی تحت تأثیر قیمت دلار آزاد و ارزش اونس جهانی است. ولی طلای داخلی و سکه بیشتر به قیمت دلار چشم دوخته‌اند و تا کنون اثرپذیری سکه از تغییرات دلار بیشتر از اونس طلا بوده است.
 
در هفته گذشته دلار آزاد تحت تأثیر شروع جنگ در غزه یک صعود شارپ را تجربه کرد ولی در ادامه پس از سخنرانی رهبری درباره بی‌خبری ایران از حمله حماس به اسرائیل دلار تهران با شیب تند مسیر رفته را برگشت ولی در نهایت رشد ۳.۶ درصدی را نسبت مدت مشابه هفته قبل ثبت کرد.
درهم دست بازارساز را رو کرد
 
بررسی‌ها از حباب درهم نشان‌دهنده نوسانات بالا در مقدار آن است. در حالیکه در نیمه اول هفته گذشته حباب درهم در کانال ۸۰۰ تومانی جای گرفت در پایان هفته حباب درهم به کانال ۲۰۰ تومانی وارد شد، حباب درهم غالبا مثبت است و نرخ دلاری درهم – حاصل ضرب نرخ درهم و نرخ برابری درهم به دلار – به طور معمول بیشتر از قیمت دلار آزاد است.
 
کاهش قابل توجه حباب درهم در شیب نزولی دلار، می‌تواند نشانه‌ای باشد که دست بازارساز را در بازار ارز رو‌کند. به عبارتی این موضوع نشان می‌دهد که بازارساز می‌تواند با عرضه مناسب درهم نوسانات بازار ارز را کنترل کند.
 
درحال حاضر درهم امارات حمایت مهم سطح ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داده است و محدوده فوق سطح مهمی برای درهم در مسیر افزایشی است.
 
حمایت محدوده ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان نیز نزدیک‌ترین حمایت مهم درهم است که شکست و تثبیت زیر آن می‌تواند تب التهاب به وجود آمده در بازار ارز را خنک کند.
سیگنال اونس طلا به سکه
 
در حالیکه سکه امامی بیشتر به دلار چشم می‌دوزد ولی رفتار اونس طلا در پایان هفته به گونه‌ای نبود که سکه از آن چشم‌پوشی کند‌. با افزایش تنش‌ها و درگیری میان حماس و اسرائیل طلا به عنوان دارایی امن رشد کرده است. نگرانی از گسترش دامنه درگیری نیز شتاب رشد قیمت اونس طلا را افزایش داده است.
 
اونس طلا در هنگام تعطیلی بازار تهران بیش از سه درصد افزایش یافت که باتوجه به قیمت پایانی سکه در روز پنجشنبه حباب سکه را از کانال ۲۱ درصدی به کانال ۱۹ درصدی می‌رساند.
 
در صورتی که دلار به عقب‌نشینی خود ادامه دهد می‌تواند اثر رشد ارزش اونس را بر سکه خنثی کند ولی در غیر اینصورت معامله گران‌بنیادی به دلیل کاهش حباب و افزایش ارزش ذاتی سکه در قیمت‌های کنونی به بازار سکه وارد می‌شوند.
 
سکه امامی پس از برخورد به حمایت مهم ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به بالا برگشت و در حال حاضر نحوه مواجهه سکه با مقاومت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کننده خواهد بود.
نفت به داد شاخص می‌رسد؟
 
سقوط بازار سرمایه در هفته گذشته با حمایت از شاخص‌سازها کمتر و تا حدود زیادی متوقف شد و با توجه به شرایط بین‌المللی و‌جنگی همچنان می‌توان در روزهای تلخ از بزرگان انتظار حمایت داشت.
 
علاوه بر قیمت طلای جهانی،‌ قیمت نفت هم بالا رفت، محدودیت عرضه نفت به دلیل کاهش صادرات عربستان و روسیه، تحریم نفتی روسیه به وسیله ایالات متحده و جنگ‌ در خاورمیانه باعث رشد بیشتر نفت نسبت به طلا در پایان هفته شد‌ در چنین شرایطی با توجه به رشد قیمت دلار در هفته قبل در صورت کنترل هیجان در بازار، گروه پالایشگاهی پتانسیل ‌کافی برای جذب خریداران را دارد.
 
ارزش معاملات خرد ضعیف است و پس از هیجانات هفته قبل نشان می‌دهد هنوز ترس معامله‌گران فروکش نکرده است.
 
شاخص کل اگر صعودی شود باید در قدم اول با مقاومت دو میلیون و ۴۰ هزار واحد سرشاخ شود در غیر اینصورت اگر شاخص کل اصلاح کند حمایت دو میلیون اولین حمایت پیش روست ولی نحوه مواجهه با محدوده حمایتی یک میلیون و ۹۶۷ هزار تا یک میلیون و ۹۸۰ هزار واحد میتواند سرنوشت ساز باشد.
منبع: ecoiran
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *