RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

نات کوین کی عرضه می‌شود و چطور بخریم؟

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

طرح آرام بام پارسیان برای آسودگی خیال ساکنین و مدیران ساختمان ها

معرفی محصولات بیمه سامان در نمایشگاه اکسپو

خبر خوش درباره گشایش‌های جدید ارزی

شرایط و روش دریافت وام بهین کارت ۲ سپه

کلیات لایحه بودجه تصویب ۱۴۰۳ شد

دلارهای نفتی زیر چرخ مونتاژی‌ها

افزایش ۵۸۹۰ واحدی شاخص بورس تهران

۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۷/۱۹کد خبر: 355763
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۵۸۹۰ واحد همراه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معماملات امروز با افزایش 5890 واحد معادل 0.29 درصد رشد کرده و به رقم 2 میلیون و 19 هزار و 957 واحد رسید.
 
همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش 4446 واحد به رقم 690 هزار و 423 واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 7 میلیون و 80 هزار میلیارد تومان رسید.
 
معامله‌گران امروز بیش از 6.5 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 257 هزار معامله و به ارزش 3 هزار و 979 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، ولی میزان افزایش شاخص‌ها زیر یک درصد بود. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.29 درصد افزایش یافت، این دو شاخص با معیار هموزن 0.65 درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور 0.31رشد کرد شاخص بازار اول بورس 0.39درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.19 درصد افزایش یافت.
 
امروز نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پردیس و بانک پاسارگاد به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نماد فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشت.
 
در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با افزایش 105 واحد به رقم 25 هزار و 249 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 402 هزار میلیارد تومان شد.
 
ارزش بازار پایه فرابورس 433 هزار میلیارد تومان برآورد شد. معامله‌گران امروز بیش از 5 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 160 هزار فقره معامله و به ارزش 8 هزار و 54 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی در فرابورس 0.42 درصد افزایش یافتند این دو شاخص با معیار هموزن 1.12 درصد افزایش یافته بازار اول فرابورس 0.65 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس 0.34 درصد رشد کرد.
 
امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، ایران خودرو دیزل، انتخاب الکترونیک، بیمه کوثر و پتروشیمی تندگویان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای مالی سپهر صادرات و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.
 
به گزارش فارس، بازار سرمایه تلاش دارد با تغییر روش عرضه‌های اولیه بتواند صندوق‌های سرمایه‌گذاری را در تأمین مالی شرکت‌های بورسی و فرابورسی مشارکت دهد، یکی از مأموریت‌های بازار سرمایه تأمین مالی برای اقتصاد است. در حال حاضر حدود 6 درصد تامین مالی از بورس انجام می‌شود که باید به 30 درصد برسد.
 
در شرایط تورمی تمایل به پس‌انداز کردن در جامعه کاهش می‌یابد اما بازار سرمایه محلی است که با حداقل 500 هزار تومان می‌توان سرمایه‌گذاری کرد و در عرضه‌های اولیه معمولا با 200 هزار تومان می‌توان مشارکت کرد و بنابراین ابزار خوبی برای تجهیز پس‌اندازهای خرد به سمت تولید به شمار می‌رود.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *