RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

پالس‌های آرامش‌بخش به بازارهای ایران

۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۷/۱۹کد خبر: 355744
ایستانیوز: تحلیل گران بر این باورند که تحولات سیاسی دیروز و موضع‌گیری مهم مقام معظم رهبری درباره عملیات طوفان الاقصی و تاکید ایشان بر فلسطینی بودن این عملیات، پالس‌های آرامش بخشی را به بازارهای داخلی مخابره کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 8 هزار و 451 واحد رشد کرد و به رقم 2 میلیون و 14 هزار و 45 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 4 هزار و 999 واحد بالا آمد و در رقم 685 هزار و 968 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 152 واحد رشد کرد و به رقم 25 هزار و 143 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش هزار و 168 واحدی داشت و به سطح 122 هزار و 531 واحد رسید. 
در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 73 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 27 درصد بازار افت قیمت داشتند.
بیشترین افزایش قیمت
 
روز سه‌شنبه در بورس شرکت سبحان دارو (دسبحان)، شرکت بیمه ملت (ملت) و شرکت صنایع شیمیایی سینا (شسینا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.
بیشترین کاهش قیمت
 
در بورس نمادهای بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد)، سقاین (شرکت سیمان قائن) و ثبهساز (شرکت بهساز کاشانه تهران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) و شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
 
در معاملات سه‌شنبه، 68 نماد صف خرید داشتند و 66 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 216 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 180 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 22 درصدی به 346 میلیارد تومان رسید.
 
معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار صعود کردند. شاخص کل بورس از ابتدا صعودی بود و تا پایان به صعود ادامه داد. شاخص هم وزن بورس نیز روند مشابهی داشت و نرخ رشد بیشتری را نسبت به شاخص کل ثبت کرد. 
 
اما دیروز ارزش معاملات خرد باز هم افت کرد و با نزول 20 درصدی به 3 هزار و 50 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که همچنان سطح پایینی برای بازار محسوب می‌شود.
 
شاخص با جلوداری شستا و بزرگان شیمیایی و پالایشی؛ شپنا، پارسان، شپدیس و شبندر رشد کرد اما در مقابل فارس، کگل و میدکو مانع رشد محسوس شاخص شدند. همچنین دیروز برای پانزدهمین روز متوالی پول حقیقی از بورس خارج شد اما رقم آن تنها 300 میلیون تومان بود. نمادهای ثفارس، فملی، وشهر، وسالت و خودرو بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند. بدین ترتیب بازار در روزی که حجم معاملات پایین بود صعود کرد. برخی از ناظران معتقدند رشد قیمت دلار موجب رشد بخشی از بازار شده است و برخی نیز معتقدند بازار از شوک وقوع جنگ در غرب خاورمیانه خارج شده است. در این میان تاکید رهبر انقلاب بر عدم مداخله ایران در حمله حماس به اسرائیل سیگنال مثبتی برای بازارها بود. با این وصف به نظر می‌رسد امروز نیز بازار کم و بیش روند مثبتی داشته باشد.   
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *