RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

نات کوین کی عرضه می‌شود و چطور بخریم؟

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

طرح آرام بام پارسیان برای آسودگی خیال ساکنین و مدیران ساختمان ها

معرفی محصولات بیمه سامان در نمایشگاه اکسپو

خبر خوش درباره گشایش‌های جدید ارزی

شرایط و روش دریافت وام بهین کارت ۲ سپه

کلیات لایحه بودجه تصویب ۱۴۰۳ شد

دلارهای نفتی زیر چرخ مونتاژی‌ها

الاکلنگ دلار و شاخص کل

۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۷/۱۷کد خبر: 355695
ایستانیوز: دیروز بازارها متأثر از جنگ در غرب خاورمیانه بود. قیمت دلار در بازار آزاد رشد کرد و بازار سهام تهران سقوط کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، روز یکشنبه شاخص کل 51 هزار و 609 واحد نزول کرد و شاخص کل هم‌وزن 26 هزار و 20 واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  659 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس ریزش 5 هزار و 670 واحدی داشت. 
 
دیروز در بورس شرکت پارس سویچ (بسویچ)، شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران (آباد) و شرکت ذوب آهن اصفهان (ذوب) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، شرکت پویا زرکان آق دره (فزر) و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.
 
در بورس نمادهای کاذر (شرکت فراورده‌های نسوز آذر)، خچرخش (شرکت چرخشگر) و وسینا (بانک سینا) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت ریل پرداز سیر (حریل) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
 
معاملات دیروز بورس تهران با روند نزولی شاخص کل آغاز شد و در نهایت نیز شاخص کل برای دومین روز ریزش کرد. شاخص کل سومین ریزش بزرگ در 3 ماه اخیر را ثبت کرد. نمادهای فولاد، فارس، شپنا، شستا، پارسان و شبندر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.
 
در معاملات یکشنبه، 15 نماد صف خرید داشتند و 290 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 55 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 42 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 122 درصدی به 948 میلیارد تومان رسید.
 
دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سیزدهمین روز متوالی منفی شد و هزار و 173 میلیارد تومان از بازار خارج شد که 96 درصد بیشتر از روز پیشین بود. نمادهای وبملت، وتجارت، خودرو، فملی، شستا، شپنا، شبندر، خساپا، شتران، وکغدیر و فولاد بیشترین خروج سرمایه را داشتند. در مجموع 2 روز اخیر، هزار و 770 میلیارد تومان سرمایه از بورس خارج شده است.
 
ناظران یکی از عوامل اصلی ریزش بازار و افزایش خروج سرمایه را شعله ور شدن آتش جنگ میان فلسطین و اسرائیل می‌دانند. این در حالیست که دیروز قیمت دلار در بازار آزاد روند صعودی گرفت. بنابراین به توجه به حواشی جنگ در سرزمین‌های اشغالی، می‌توان گفت ریسک‌های سیستماتیک بازار افزایش یافته و می‌توان انتظار ادامه ریزش را در معاملات دیروز داشت. 
 
شاخص به مرز سقوط به کانال 1.9 میلیونی رسیده است و اگر امروز سطح 2 میلیونی را از دست بدهد سیگنال مهمی برای معامله گران خواهد بود.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *