RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پورابراهیمی در جمع کارگزاران بازارسرمایه:

‏مجلس مجوزی برای خروج سیمان و فولاد از بورس صادر نمی کند

۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۷/۱۰کد خبر: 355589
ایستانیوز:رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه اظهار نظرهایی که در مورد خروج سیمان و فولاد از بورس کالا است، مدنظر مجلس نیست، گفت:مبنای کار مجلس رفتار حرفه‌ای و تخصصی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جشن سالگرد کانون کارگزاران، گفت: تعجب می‌کنیم که برخی از افراد در مورد خروج برخی از کالاها از بورس کالا صحبت میکنند. باید به قبل از عرضه شدن این کالاها در بورس کالا نگاه کرد که چه رانت‌هایی ایجاد شده است.
 
پورابراهیمی با تاکید براینکه اظهار نظرهایی که در مورد خروج سیمان و فولاد از بورس کالا است، مدنظر مجلس نیست ، اظهارداشت:مبنای کار مجلس رفتار حرفه‌ای و تخصصی است، قبل از عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا رانت‌هایی وجود داشت به طوری که قیمت سیمان بعد از عرضه در بورس کالا شفافیت شده است.
 
وی افزود: دولت و حاکمیت باید برای کاهش هزینه‌ها پاسخگو باشد. هزینه قطعی برق و گاز در تابستان و زمستان هزینه بسیاری به شرکت‌ها وارد کرده است.
 
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه ادامه ی خوراک ۷۰۰۰ تومانی پتروشیمی ها خطای وزارت نفت است که اصلاح خواهد شد،گفت:در قانون مشخص کردیم که قیمت این محصولات با فرمول محاسبه شود. دولت به این قانون عمل نکرده است.
 
پورابراهیمی اظهار کرد: به رئیس جمهوری محترم در این زمینه نامه زدیم که اگر قیمت‌گذاری با این فرمول نباشد اقتصاد قابل پیش‌بینی نخواهد شد.
 
وی ادامه داد:همچنین در جلساتی که با معاون اول رییس جمهور داشتیم ،با کارشناسی و عدد و رقم اعلام کردیم که راه‌حل‌های مجلس به نفع اقتصاد و بازار است.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، تاکید کرد:عمر اقتصاد غیرشفاف و رانتی به پایان رسیده است و به مسیر گذشته باز نخواهیم گشت. راه ما همین مسیری است که آن را ادامه می‌دهیم. اشکالاتی وجود دارد و حاضریم این اشکالات را با همفکری برطرف کنیم. بخاطر این اشکالات نباید قاعده را بر هم زد.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ،گفت: صنعت کارگزاری‌ به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی بعد از اتفاقات دهه ۸۰ است. آمارها حاکی‌ از روند رو به رو به رشد آن است.
 
وی مجلس توجه ویژ در بعد نظارت دارد، افزود: امروزه شاهد عوامل محدودکننده، تهدیدکننده و غیرکارشناسی در حوزه بازار سرمایه هستیم. به ویژه چهره‌های دانشگاهی که فارغ‌التحصیل دانشگاه ها که اکنون فعال بازار سرمایه هستند.
 
پورابراهیمی گفت: برای صیانت از بازار سرمایه تمام قد در مجلس ایستاده‌ایم و از قوانینی که موجب تحول در بازار سرمایه‌ می‌شود مانند؛ قانون سال ۸۴ که قانون جامع و کاملی است، حمایت می‌کنیم.
 
وی تصریح کرد: بازار سرمایه به شدت نسبت به اخبار منفی حساس است و بعضا برخی از روی دلسوزی حرف‌هایی می زنند که موجب اثرات منفی بربازار سرمایه و سهامداران می شود. باید در حوزه‌های تخصصی جلسات و نشست‌هایی برگزار شود تا حمایت‌های لازم صورت گیرد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *