RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

۱۸۲۴ گواهی سپرده پسته در روز نخست دست به دست شد

استقبال از معاملات گواهی سپرده پسته بادامی در بورس کالا

۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۷/۴کد خبر: 355467
ایستانیوز:با استقبال خوب معامله گران در روز نخست، ۱۸۲۴ کیلوگرم پسته بادامی در قالب گواهی سپرده کالایی دست به دست شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از کالاخبر، معاملات گواهی سپرده پسته بادامی از امروز آغاز شد و با استقبال خوب معامله گران در پایان روز نخست معاملات، ۱۸۲۴ کیلوگرم پسته معادل ۱۸۲۴ گواهی سپرده پسته بادامی دست به دست شد.
 
انبار محصول پسته بادامی شرکت زرین زعفران مشرق زمین از ۲۸ شهریور فعال و زمان گشایش نماد معاملاتی گواهی کالایی مربوط به این انبار، امروز دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.
 
مقدار هر گواهی سپرده پسته بادامی یک کیلوگرم است و جهت تحویل گرفتن کالا از انبار لازم است حداقل به میزان ۱۰۰ کیلوگرم گواهی سپرده کالایی توسط مالک ارائه شود.
 
حداکثر زمان نگهداری کالا در انبار تا تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ بوده و تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده کالایی و آخرین روز معاملاتی نماد ایجاد شده ۲۵ مهر ۱۴۰۳ است و پس از آن، معاملات نماد برای فرآیند تحویل و تسویه حساب با انبار متوقف می‌شود.
 
زمان انجام معاملات گواهی سپرده پسته بادامی از ساعت ۹ تا ۱۵ انجام می‌شود. البته معاملات امروز پسته بادامی به دلیل اینکه نخستین روز بود، دوره پیش گشایش از ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ انجام شد.
 
از روزهای آینده (فردا) دوره پیش گشایش معاملات گواهی سپرده پسته بادامی به مانند زعفران از ساعت ۸:۴۵ صبح تا ساعت ۹ صبح (به مدت ۱۵ دقیقه) و رأس ساعت ۹ صبح معاملات آن شروع می‌شود.
 
پیش از این، رحمان آراسته؛ مدیر بازار مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران گفته بود: پسته یکی از محصول‌های مورد توجه بورس کالاست و این شرکت در نظر دارد در مرحله نخست بازار گواهی سپرده کالایی و قراردادهای آتی با مشخصات جدید و پس از آن، قراردادهای اختیار معامله پسته را راه‌اندازی کند.
 
وی از راه اندازی قراردادهای آتی پسته همراه با مشخصات قرارداد جدید از روز سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: فعالان بازار پسته جهت پوشش ریسک فعالیت خود در بازار مبادلات پسته از جمله بازارهای صادراتی، بازار داخلی پسته و بازار گواهی سپرده پسته می توانند از قراردادهای آتی پسته استفاده کنند. قراردادهای آتی پسته از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در برابر نوسان‌ها محافظت می‌کند و سرمایه‌گذاران با توجه به درجه ریسک‌پذیری، امکان بهره‌گیری از قراردادهای مذکور را خواهند داشت.
 
آراسته افزود: بازار قرادادهای اختیار معامله یکی دیگر از ابزارهای مالی پُرطرفدار است که پس از راه‌اندازی و توسعه معاملات گواهی سپرده پسته و قراردادهای آتی پسته در راستای تکمیل زنجیره ابزارهای مالی مبتنی بر پسته راه‌اندازی می‌شود و این تنوع ابزارهای مالی می‌تواند به رونق و توسعه بازار این محصول کمک کند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *