RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

تصویب صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ صندوق ضمانت صادرات ایران

۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۶/۸کد خبر: 355077
ایستانیوز:صورت های مالی سال ۱۴۰۱ صندوق ضمانت صادرات ایران پس از بررسی در مجمع عمومی صندوق و طبق گزارش سازمان حسابرسی به تصویب رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مجمع عمومی صاحبان سهام صندوق با حضور معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بانک مرکزی ج .ا.ا و سازمان برنامه و بودجه کشور در محل صندوق ضمانت صادرات ایران برگزار گردید. 
سید امیر برهانی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد سال 1401 و نقش صندوق در کاهش ریسک‌های موجود در تجارت بین‌المللی برای صادرکنندگان بویژه در شرایط فعلی کشور، گفت: صندوق در سال گذشته با سرمایه ثبتی 13000 میلیارد ریال، اقدام به صدور 502/940 میلیارد ریال بیمه نامه و ضمانتنامه نموده است که نسبت به سال گذشته از رشدی 55/5 درصدی در میزان پوشش ریسک برخوردار بوده است. 
برهانی اظهار داشت، متوسط ضریب پوشش صادرات غیر نفتی در صندوق ضمانت صادرات ایران در سال  1401 در حدود 3% بوده است در صورتیکه این ضریب برای کشورهای عضو اتحادیه امان  درحدود 2% می باشد. وی افزود میزان پرداخت خسارت درسال 1401 نسبت به سال گذشته بیش از 80% کاهش داشته است که این ناشی از  دقت نظر بیشتر در فرایند اعتبار سنجی از خریداران خارجی وهمچنین صادرکتتدگان داخلی می باشد. رییس هیات‌مدیره صندوق همچنین اظهارداشت: بخش عمده پوشش های بیمه صندوق مربوط به کشورهای پرریسک می باشد که صادرکنندگان کالا و خدمات ایرانی نیاز به حمایت های بیمه ای صندوق داشته و امکان عدم وصول مطالبات ایشان از طرف های خارجی وجود داشته است. این نشان می‌دهد که صندوق، رسالت اصلی خود را که همان کاهش ریسک‌های صادراتی است به نحو مطلوبی به انجام رسانده است.  
گفتنی است در سال 1401 این صندوق در راستای دیپلماسی اقتصادی و کاهش اثرات تحریم، 3 یادداشت تفاهم با همتاهای خود در عمان (Credit Oman)، قطر (Ghaith for trade and import) و  قزاقستان (Kazakh Export) و 2 موافقتنامه همکاری با همتای آلمانی خود (موسسه DHF آلمان) و سفارت مغولستان در ایران و همچنین به منظور تقویت روابط تجاری و توسعه صادرات، 3 قرارداد بیمه اتکایی با موسسه AOFI صربستان، موسسه Exiar  روسیه و موسسه EximGarant  بلاروس به امضاء رسانیده است.
از دیگر دستاوردهای این صندوق در سال 1401، عضویت در اتحادیه بیمه‌گران اعتبار و سرمایه‌گذاری (اتحادیه برن) و نیز عضویت در کمیته کوتاه مدت این اتحادیه برای اولین بار می باشد. همچنین می توان به عضویت در اتحادیه بیمه‌گران اعتبار و سرمایه‌گذاری کشورهای اسلامی (اتحادیه امان) و بانک اطلاعاتی خریداران کشورهای اسلامی و کسب کرسی هیات مدیره اتحادیه امان با اجماع کشورهای اسلامی می باشد.
در پایان وی ابراز امیدواری نمود، درسال جاری همانند سال گذشته صندوق ضمانت صادرات ایران  با اتخاذ رویکرد های نوین در پوشش های بیمه ای و ضمانتنامه ای رشد قابل قبولی را تجربه نماید.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *