RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

درهای فدرال رزرو به روی نرخ‌های بهره باز شد

۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۶/۶کد خبر: 355046
ایستانیوز: انتظار می‌رود که جروم پاول، صاحب منصب قدرتمندترین بانک مرکزی جهان، فدرال رزرو آمریکا، سرمایه‌گذارانی را که از رسیدن نرخ‌های بهره آمریکا به اوج خود اطمینان خاطر دارند، ناامید کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در همین ارتباط، وی در روز جمعه سخنرانی مورد انتظار را برای همتایان خود ارائه می‌کند.
 
به نقل از گاردین در نشست سه روزه سالانه بانک‌های مرکزی که از روز پنجشنبه در جکسون هول در وایومینگ آغاز شد، رئیس بانک فدرال رزرو اعلام کرد که در صورت تداوم فشارهای تورمی، در را برای افزایش بیشتر هزینه‌های استقراض آمریکا در ماه‌های آینده باز خواهد گذاشت.
 
قیمت سهام در سال گذشته پس از اینکه او سخنرانی برنامه‌ریزی شده خود را پاره کرد و در عوض پیامی به طرز شگفت‌انگیزی توهین‌آمیز ارائه کرد به شدت کاهش یافت، اما متعاقبا پس از افزایش نرخ بهره ایالات متحده به بالاترین سطح خود در بیش از ۲ دهه اخیر، اکنون تصور می‌شود هزینه‌های وام رسمی به اوج قیمت نزدیک می‌شوند.
 
تحلیلگران گفتند که هنوز فرصتی برای پاول وجود دارد که بازارهایی را که از افزایش اخیر هزینه‌های استقراض بلندمدت ایالات متحده ناآرام بودند، متزلزل کند.
 
نرخ بهره اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده در این ماه به بالاترین سطح در ۱۶ سال گذشته رسید، زیرا آمار رسمی رشد سریع‌تر از حد انتظار را نشان داد.
 
گردهمایی مدیران بانک مرکزی از دهه ۱۹۷۰ هر سال و از سال ۱۹۸۱ در لژ جکسون لیک در پارک ملی گراند تتون برگزار می‌شود.
 
کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز روز جمعه سخنرانی کرد، در حالی که نمایندگی بانک انگلستان بر عهده یکی از معاونان فرماندار آن، بن برادبنت، بود.
بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو همچنان سر حرف خود هستند
 
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در جکسون هول، وایومینگ برای انجمن اقتصادی سالانه بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی، نظرات خود را به صراحت بیان کردند:
 
هیچ تغییری در هدف مشترک بانک‌های مرکزی مبنی بر بازگرداندن نرخ تورم به سطح پایین ۲ درصد ایجاد نخواهد شد.
 
 
با خروج اقتصادهای جهان از قرنطینه‌ همه‌گیری کرونا و افزایش تقاضا با برخورد به دیواری از شکست عرضه زنجیره تامین و محدودیت‌های بازار کار، تورم در سراسر جهان افزایش یافت.
 
پس از افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا، در دیگر کشورها، تورم کاهش یافته است اما هنوز به هدف ۲ درصدی در اروپا یا ایالات متحده نرسیده است.
 
در میان این جلسه از کریستین لاگارد پرسیده شد که آیا در این هدف مشترک می‌توانیم شاهد تغییراتی باشیم؟ که او همانند جروم پاول پاسخ منفی داد.
 
لاگارد گفت: «ما در حال انجام یک بازی هستیم؛ قوانینی وجود دارد؛ قوانین بازی را در نیمه راه تغییر ندهید.» او گفت که پیشبرد هدف می‌تواند تلاش‌ها برای تثبیت انتظارات تورمی را تضعیف کند و انتظارات تثبیت شده، کلیدی برای محدود نگه داشتن تورم است.
 
در ماه جولای، پس از تهاجمی‌ترین سیاست‌های سخت‌گیرانه از زمانی که پل ولکر، رئیس وقت فدرال رزرو، چهار دهه پیش اقتصاد ایالات متحده را وارد رکود عمیق کرد، نرخ‌های بهره بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد بود.
 
استیو انگلنر، اقتصاددان در بانک استاندارد چارترد، می‌گوید: «ما از او [پاول] انتظار داریم که یک موضع سیاست پایه میان‌مدت متواضعانه ارائه دهد و خطر پایان فدرال رزرو را در نظر بگیرد، اما امکان سخت‌گیری بیشتر را متوقف نکند.»
 
پاول ممکن است دورنمای اعتصابات پیشگیرانه آینده را برای محدود کردن افزایش تورم مطرح کند و استدلال کند که مشکل در کاهش تورم و تأثیر نامتناسب آن بر خانواده‌های کم‌درآمد، یک سیاست نامتقارن را توجیه می‌کند.
 
با توجه به اینکه فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا متفق‌القول به دنبال پیگیری برنامه‌ی مهار تورم در نقطه ۲ درصد هستند و اینکه امکان اجرای این برنامه به صورت عملی سخت‌تر از آن است که به نظر می‌آید و می‌تواند باعث ایجاد دست‌انداز در اقتصاد آمریکا شود باید دید که تا چه حد این برنامه به مرحله اجرا می‌رسد.
منبع: tejaratnews
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *