RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

عرضه اولین صکوک بر بستر قراردادهای الکترونیک

۱۴:۱ - ۱۴۰۲/۵/۲۳کد خبر: 354797
ایستانیوز:عرضه صکوک شرکت‌های پترو امید آسیا، توسعه سرمایه‌گذاری سامان و کارنو تجارت یاسین به ترتیت با حجم‌های ۸۹۰، ۳۰۰ و ۱۶۵ میلیارد تومان از روز سه‌شنبه مورخ ۲۴/۰۵/۱۴۰۲ به مدت سه روز کاری در بورس تهران و فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه (مُدام)، محمد حسین صدرائی با اعلام خبر فوق افزود: شرکت مُدام در راستای سرعت بخشی و تسهیل فرایند تامین مالی از طریق انتشار صکوک اقدام به الکترونیکی نمودن فرم‌ها و قرادادهای انتشار این اوراق نمود که اولین نمونه عملیاتی آن انتشار صکوک اجاره شرکت توسعه سرمایه‌گذاری سامان (سهامی خاص) به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.
 
مدیرعامل شرکت مُدام تشریح کرد: از مزایای الکترونیکی شدن فرم‌ها و قراردادهای پایه انتشار صکوک می‌توان به کاهش زمان فرایند بررسی و به تبع انتشار اوراق، ارائه راهنمای جامع در خصوص بندهای قراردادها، حذف نسخ کاغذی پیش‌نویس فرم‌ها و قراردادها، کاهش احتمال خطای انسانی و سهولت در ورود اطلاعات اشاره نمود.
 
وی اضافه کرد: پروسه الکترونیکی نمودن فرم‌ها و قراردادهای پایه انتشار صکوک از اواخر سال گذشته توسط مُدام شروع شد و سرانجام نسخه‌های نهایی آن در خردادماه سال جاری از طریق وب‌سایت sukukplus.ir پس از رونمایی توسط ریاست سازمان بورس و مدیرعاملان بورس تهران و فرابورس ایران در دسترس عموم قرار گرفت.
 
به گفته صدرائی؛ اولین نمونه عملیاتی انتشار صکوک بر بستر قراردادهای الکترونیکی برای تامین مالی شرکت توسعه سرمایه‌گذاری سامان به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که اوراق آن با نرخ ۲۳ درصد و عمر ۵ ساله از طریق فرابورس ایران از روز سه‌شنبه ۲۴/۰۵/۱۴۰۲ به مدت سه روز کاری در نماد سامان۰۷ عرضه عمومی خواهد شد.
 
همچنین فرایند کامل الکترونیکی نمودن پروسه انتشار پیش از اعطای موافقت اصولی تا انتشار اوراق تامین مالی در چهارچوب نرم افزار پنل بدهی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار در دستور کار این سازمان قرارداد که در صورت اتمام پروژه، توسط این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.
 
وی ادامه داد: عرضه دیگری که فردا از طریق فرابورس ایران صورت خواهد گرفت، صکوک مرابحه ۱۶۵ میلیارد تومانی شرکت کارنو تجارت یاسین (سهامی خاص) با نرخ ۱۸ درصد و دوره‌های بازپرداخت سه ماهه در نماد کارنو۰۴ می‌باشد.
 
صدرائی افزود: در روز سه‌شنبه، بورس تهران نیز میزبان عرضه صکوک مرابحه ۸۹۰ میلیارد تومانی شرکت پترو امید آسیا (سهامی خاص) با نرخ ۲۳ درصد و دوره‌های بازپرداخت سه ماهه در نماد صپترو۶۰۵ می‌باشد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *