RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

نات کوین کی عرضه می‌شود و چطور بخریم؟

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

طرح آرام بام پارسیان برای آسودگی خیال ساکنین و مدیران ساختمان ها

ماموریت جدید بازرسان بانک و بیمه

۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۵/۱۵کد خبر: 353674
ایستانیوز: قائم‌مقام و سرپرست معاونت امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور خواستار تمرکز بر روی مسدودسازی گلوگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فساد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، احمد رحمانیان در نشست با سربازرسان و بازرسان بانک و بیمه گفت: برای تحقق شعار سال ‌با توجه به برنامه‌های کلان پیش‌بینی‌شده به منظور نظارت موثر در شبکه بانکی در سال‌جاری، برنامه‌های نظارت و بازرسی موثر و کارآمد از قبیل ناترازی در شبکه بانکی، نحوه مدیریت منابع و مصارف ارزی و‌ ریالی شبکه بانکی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط با تاکید بر صادرات و واردات کالا و خدمات، عملکرد بانک‌ها در اجرای مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، تسهیلات پرداختی به‌ویژه تسهیلات تکلیفی در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون جهش تولید مسکن، نحوه رعایت بهداشت اعتباری در شبکه بانکی، بنگاهداری بانک‌ها و موسسات اعتباری، نحوه اعطای تسهیلات شبکه بانکی به شرکت‌های زیرمجموعه خود پیش‌بینی شده‌است.
 
قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور از بازرسان امور بانک و بیمه خواست سراغ بانک‌هایی بروند که خارج از قانون و بعضا با زد و بند‌نسبت به پرداخت تسهیلات به افرادی خاص اقدام کرده‌اند و گفت: کلیه بانک‌های کشور و از جمله بانک‌های خصوصی به استناد اصل۱۷۴ قانون‌اساسی که نظارت بر اجرای صحیح مقررات و حسن جریان امور به عهده این سازمان گذاشته است و همچنین ماده‌دو قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور که عنوان می‌کند دستگاه‌هایی که تمام یا قسمتی از سرمایه یا سهام آنها متعلق به دولت است یا دولت به‌نحوی از انحاء نظارت یا کمک می‌کند و با توجه به ماده‌۶۴ آیین‌نامه اجرایی این سازمان که تشخیص شمول یا عدم‌شمول دستگاه‌های بازرسی بر عهده رئیس سازمان گذاشته شده، مشمول نظارت قانون سازمان بازرسی کل کشور است و در صورت استنکاف از اعمال نظارت سازمان بازرسی در اجرای ماده‌۸ قانون این سازمان به منظور تعقیب کیفری به مراجع قضائی معرفی شود.
 
رحمانیان از بازرسان امور بانک و بیمه خواست بر روی موضوعات کلان و اساسی و تسهیلات بزرگ دریافتی که در محل غیرمجاز آن هزینه شده و کسانی که به تعهدات ارزی عمل نکرده، تمرکز کنند زیرا اگر مشکلات بانکی حل شود، بسیاری از چالش‌های حوزه اقتصادی مرتفع خواهد شد.
 
او گفت: یکی از محورهای کار سازمان بازرسی کل کشور پیشگیری است به همین دلیل باید با ارائه پیشنهادهای پیشگیرانه زمینه و بسترهای فسادزا را از بین برد.
 
او به بازرسان امور بانک و بیمه توصیه کرد که با تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه سراغ سرمنشأهای فساد بروند. او گفت: می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان با این اقدام از افراد توانمند برای همکاری با سازمان بازرسی استفاده کرد.
 
رحمانیان گفت: سازمان بازرسی باید به‌گونه‌ای رفتار کند که دستگاه‌ها مدام سایه نظارت را بالای سرشان احساس کنند.
 
یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید او توجه به نظارت الکترونیکی بود و تاکید کرد: این مساله یکی از دغدغه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اصلی رئیس سازمان بازرسی کل کشور است که با پیگیری‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انجام‌شده موانع قانونی پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌روی آن مرتفع شده؛ از این‌رو ضرورت دارد که نسبت به شناسایی سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که بستر فساد هستند، اقدام کرده و از طریق نظارت الکترونیکی چتر نظارتی خود را توسعه دهیم.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *