RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

چرا نباید طلای آب شده بخریم؟

۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۵/۱۳کد خبر: 353643
ایستانیوز:تورم روزافزون در اقتصاد کشور، صاحبان سرمایه‌های خرد و کلان را با هدف حفظ ارزش پول و دارایی خود، به بازارها کشانده است. در این میان بازار طلا و در بازار طلا نیز، طلای آب شده به یکی از مقاصد جذاب برای این سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. این در حالی است که غالبا توصیه می‌شود افراد پول خود را به سمت طلای آب شده نبرند؛ اما چرا طلای آب شده برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست؟
به گزارش اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، از جذابیت‌های یک سرمایه‌گذاری، سود بالا با کمترین میزان هدررفت سرمایه است. در این میان، بازار طلا به دلیل نقدشوندگی بالا و روند صعودی پیوسته‌ای که در بلندمدت دارد، مورد توجه و علاقه سرمایه‌‌گذاران است. به‌ویژه اینکه این بازار پذیرای هر سرمایه‌گذار با هر میزان نقدینگی است. در این بازار همچنین تنوع برای سرمایه‌گذاری زیاد است و هر فرد می‌تواند بسته به میزان نقدینگی خود، انواع مصنوعات طلا با وزن‌های مختلف، انواع قطعات سکه و طلای دست دوم را خریداری کند.
 
اما طی ماه‌های اخیر که تب خرید طلا بالا گرفته بود، سرمایه‌گذاری در طلای آب‌شده جذابیت بالایی در میان خریداران پیدا کرده بود. از آنجا که طلای آب‌شده، اجرت و کارمزد ندارد و مالیاتی به آن تعلق نمی‌گیرد و روی کاغذ سود بیشتری نسبت به مصنوعات طلا دارد، خرید آن از سوی افراد، سودآور ارزیابی می‌شد. این در حالی است که فعالان بازار طلا، نسبت به خرید این نوع طلا هشدار می‌دهند.
 
اکنون سوال این است که چرا نباید طلای آب شده بخریم؟ نکته نخستی که باید به آن توجه داشت، غیرقانونی بودن این معاملات است. در همین حال طلای آب‌شده لزوما ترکیبی از انواع طلا با عیارهای مختلف نیست و ممکن است ناخالصی زیادی داشته باشد. معمولا برای کاهش عیار طلا از مس و نقره استفاده می‌شود اما از آنجا که خریداران عموما حرفه‌ای نیستند، ممکن است مورد کلاهبرداری قرار گرفته و طلای آب‌شده‌ای با عیار بسیار اندک نصیب آنان شود. به این ترتیب به جای یک سرمایه‌گذاری پرسود، افراد در تله زیانی خواهند افتاد که پرداخت اجرت و مالیات طلای نو یا حتی دست دوم به آنها وارد نمی‌کرد!
 
امّا اگر ندانسته و بدون توجه به نکات ریز، وارد خرید و فروش آن شویم، ممکن است چنان ضرری بدهیم که مصنوعات طلا این ضرر را به ما ندهند.
 
نکته‌ مهمی که باید به آن اشاره کرد اینکه طلای آب‌شده هیچ‌گونه نشان، نوشته یا فاکتوری ندارد و اگر تقلبی از آب درآید هیچ راهی برای احقاق حق سرمایه‌گذار وجود ندارد.



برچسب‌ها:طلای آب شده
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *