RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تقابل گزارش های فصلی با ریسک های ایجاد شده توسط دولت

۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۴/۳۱کد خبر: 353440
ایستانیوز: بورس تهران امروز ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ در دوراهی عجیبی قرار گرفته است. از یک طرف گزارش های فصلی خوبی توسط شرکت ها منتشر شده و از طرف دیگر، ریسک های تحمیل شده به صنایع از جانب دولت همچنان نگران کننده هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، بورس تهران طی یک هفته گذشته درگیر ریسک هایی بود که دولت به صنایع تولیدی تحمیل کرده است. افزایش عوارض در برخی صنایع و افزایش نرخ خوراک و سوخت گاز صنایع از جمله مواردی هستند که سرمایه گذاری بلند مدت در تولید را با ریسک های متعددی مواجه کرده اند.
 
به همین دلیل هم بود که هفته قبل بازار شرایط خوبی نداشت و مجددا افت کرد. اما حالا با انتشار گزارش های فصلی توسط شرکت ها، تحولاتی در سودآوری آن ها مشاهده می شود که می تواند سیگنال مثبتی برای بازار سهام باشد.
 
معمولا اکثر شرکت ها عادت دارند در آخرین روزها گزارش های فصلی خود را ارائه دهند که به همین دلیل، طی روزهای پنجشنبه و جمعه تعداد قابل توجهی از شرکت ها گزارش های خود را منتشر کردند. همچنین امروز هم مابقی شرکت ها گزارش خود را ارائه می دهند.
در گزارش های منتشر شده از شرکت ها در صنایع مختلف، فقط صنعت پالایش نفت بود که وضعیت بدی داشت و گزارش های شرکت های این صنعت، سهامدارانش را نگران کرد. اما در مابقی صنایع وضعیت خوب بود و بسیاری از شرکت ها هم رشد سودهای عالی را در گزارش 3 ماهه ابتدایی سال 1402 ثبت کرده اند.
 
حالا امروز بازار باید تصمیم بگیرد که به ریسک های تحمیل شده به تولید توسط دولت وزن بیشتری بدهد یا به گزارش های خوب شرکت ها. این موضوع می تواند مسیر بورس در کوتاه مدت را مشخص کند.
 
از یک طرف ترس از وضع مقررات ناگهانی توسط دولت وجود دارد که می تواند سود شرکت ها را کم کند، از طرف دیگر هم گزارش های خوب شرکت ها وسوسه خرید سهام آن ها را بالا برده است.
 
به همین دلیل پیش بینی وضعیت امروز بازار سهام کمی دشوار به نظر می رسد. البته با توجه به اینکه در روز چهارشنبه بازار در نیمه دوم زمان معاملات شیب منفی به خود گرفت، بعید نیست امروز بازار با افت شاخص ها آغاز به کار کند اما در ادامه، می توان به بهبود وضعیت امیدوار بود.
 
از طرفی به دلیل متوقف بودن بسیاری از نمادها که جهت برگزاری مجمع بسته شده اند، ممکن است بازار در 2-3 روز ابتدایی معاملات این هفته کمی گیج باشد و نتواند جهت مسیر خود را انتخاب کند.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *