RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

بیمه معلم پناهگاه صنعت دریانوردی

۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۴/۲۸کد خبر: 353408
ایستانیوز: بیمه دریایی از اهمیت بالایی در صنعت دریانوردی برخوردار است، زیرا از طریق بیمه دریایی، مالکان و شرکت های خدمات حمل و نقل دریایی می توانند از بابت مطالبه خسارت به ویژه حمل و نقل اطمینان حاصل کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، حمل و نقل دریایی نیز مانند دیگر بخش های حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی از حوادث طبیعی درامان نیست. حوادثی مانند دزدی دریایی و حمله به کشتی ها در آب های برون مرزی نیز در بحث حمل و نقل دریایی تهدید بزرگی محسوب می شود و برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان ناشی از چنین رویدادها و اتفاقاتی، داشتن یک پشتیبان مانند بیمه دریایی همیشه به نفع صاحب کالا و شرکت حمل و نقل دریایی خواهد بود.
 
یکی دیگر از شاخصه های مهم داشتن بیمه دریایی این است که شرکت حمل و نقل دریایی می تواند طرح بیمه را با توجه به اندازه کشتی خود، مسیرهایی که کشتی او برای حمل بار طی می کند و بسیاری از نکات جزئی از این دست که می تواند تأثیر زیادی بر روی کشتی داشته باشد، انتخاب کند.
برنامه‌ها و بسته های بیمه ای مختلفی وجود دارد که نه تنها محموله بلکه کشتی را نیز پوشش می‌دهد و این امکان برای شرکت حمل‌کننده وجود دارد که بر اساس نیازهای خود و فاکتورهای مختلف بهترین بسته بیمه ای را برای کشتی خود انتخاب کند.
ایده بیمه دریایی برای کشتی ها و محموله کشتی در ظاهر ساده به نظر می رسد اما پیچیدگی های خاص خودش را دارد. برای مثال کاپیتان کشتی بیمه شده باید از پروتکل سختگیرانه و منظمی در مورد مسیر طی شده و زمان صرف شده برای رسیدن محموله و کشتی به بندر مقصد پیروی کند زیرا اگر در مسیر طی شده مغایرت یا تخطی وجود داشته باشد، یعنی کاپیتان در مسیر اصلی و از پیش تعیین شده خود منحرف شود، در صورت بروز حادثه ای برای کشتی یا محموله، ادعای بیمه به طور کامل رد می شود.
بیمه دریایی یک پناهگاه امن برای شرکت‌های کشتیرانی و حمل‌ و نقل بوده زیرا به کاهش زیان مالی ناشی از دست دادن محموله‌های مهم کمک می‌کند و همچنین به شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا اطمینان لازم در خصوص از دست نرفتن سرمایه شان را می دهد.
شرکت بیمه معلم سالهاست بصورت تخصصی و کارشناسی با توان بالای فنی و مالی توانسته از صنعت دریانوردی با ارائه پوشش های متنوع بیمه ای حمایت نماید.
 
در بیمه کشتی، شرکت بیمه معلم با توجه به نوع شناور، مسئول جبران خسارت بدنه شناورها می‌باشد و در بعضی از پوشش‌ها مسئولیت ناشی از تصادم و همچنین زیان همگانی نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد
 
در صورتی که بدنه و ماشین آلات و تاسیسات آن بعلت وقوع هر یک ازخطرات بیمه شده ،‌زیان وارده به بیمه گذار را تا حداکثر مبلغی که به عنوان ارزش مورد بیمه در بیمه نامه تعیین میشود با توجه به شرایط و مقررات بیمه نامه جبران می کند.
 
به استناد نامه شماره ۹۴۶۸/ص/۹۴ مورخ ۹۴/۴/۲ سازمان بنادر دریانوری جمهوری اسلامی ایران شرکت سهامی بیمه معلم مجاز است تا تضمین نامه مالی مربوط به ماده ۱۲ کنوانسیون خارج­ نمودن مغروقه (نایروبی) را صادر کند. بیمه مرکزی نیز سقف اعتبار پوشش بیمه­ ای کنوانسیون­های نایروبی و آلودگی­های نفتی را برای شرکت سهامی بیمه معلم برابر  ۸۵۰۰۰۰۰دلار امریکا تعیین نموده است.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *