RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

مجلس تصویب کرد:

کاهش مالیات بر ارزش افزوده واردات چند قلم کالای اساسی

۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۴/۵کد خبر: 351979
ایستانیوزدر سال ۱۴۰۲، نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی که فاقد مشابه تولید داخل باشند، گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام، حبوبات شامل (عدس، نخود، لوبیا و ماش)، قند، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، چای و همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر تولید داخل به یک درصد (۱%) تقلیل می یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از ایرنا، در نشست علنی امروز - یکشنبه چهارم تیرماه- مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که دوفوریت آن در جلسه علنی مورخ ۱۴۰۲/۲/۳۱به تصویب رسید، ارائه شد.
 
در این لایحه آمده است: ماده واحده - متن زیر به عنوان بند (ظ) به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور الحاق می شود:
 
ظ - در سال ۱۴۰۲، نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی که فاقد مشابه تولید داخل باشند، گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام، حبوبات شامل (عدس، نخود، لوبیا و ماش)، قند، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، چای و همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر تولید داخل به یک درصد (۱%) تقلیل می یابد.
 
محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در تشریح این لایحه گفت: با تصویب این لایحه قیمت کالاهای اساسی و دارو برای مصرف کننده کاهش پیدا می کند چون این اقلام نیازهای ضروری جامعه است و در این شرایط سخت اقتصادی می تواند گشایشی در زندگی روزمره مردم به وجود آورد.
 
علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مخالفت با این لایحه با بیان اینکه در این لایحه یارانه به وارد کننده داده می شود، اظهار داشتگ در شرایط فعلی دولت باید اتفاقاتی را رقم بزند که یارانه به مصرف کننده نهایی برسد از این رو از نمایندگان درخواست می شود به کلیات این لایحه رای ندهند تا دولت، عدالت را به سمت مصرف کننده ببرد.
 
محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس در موافقت با این لایحه اظهار داشت: این موضوع بسیار با اهمیت است چون افزایش نرخ مالیات باعث گرانی کالاهای اساسی و دارو در کشور شده است اگر قیمت کالاهای اساسی را با سال های گذشته مقایسه کنید به صورت چشمگیری افزایش یافته است و همه مردم نسبت به این افزایش قیمت نگران هستند.
 
وی اظهار داشت: این لایحه بهترین راهکار برای کاهش قیمت کالاهای اساسی و دارو است و با تصویب آن جلوی افزایش قیمت کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی گرفته می شود زیرا بخشی از بیماران خاص در کشور با مشکل تامین دارو مواجه هستند وباید بدانیم هر چه مالیات افزایش پیدا کند فشار بر مردم بیشتر می شود.
 
محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس در مخالفت با این لایحه گفت: هدف این لایحه کاهش قیمت کالاها است که من موافق این هدف هستم، اما مشکل ارزانی با کاهش مالیات حل نمی شود مشکل ما جای دیگر است ضعف ما در نظارت ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
محمدحسن فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در موافقت با این لایحه اظهار داشت: این لایحه برای حل مشکلات مردم است ما و شما در نطق ها می گوییم چرا قیمت تجهیزات پزشکی، دارو و کالاهای اساسی افزایش پیدا کرده است؟ دولت می خواهد با ارائه این لایحه این مشکلات را رفع کند و مسیرش را برای تامین اقلام ضروری جامعه هموار کند چون اکثر مردم در تامین کالاهای ضروری دچار مشکل هستند.
 
وی بیان داشت: یکی از راه های تنظیم بازار، کاستن مالیات بر ارزش افزوده است همچنین این لایحه بهترین فرصت برای رقابتی کردن بازار داخلی و گام درستی است که دولت برای بهبود وضعیت مردم برداشته است.
 
پس از استماع صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف این لایحه، کلیات آن از سوی رییس مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شد و نمایندگان با ۱۸۳ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از ۲۲۵ آرای ماخوذه با کلیات این لایحه موافقت کردند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *