RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

در بازار خودرو چه خبر است؟

قیمت خودرو در سرازیری

۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۳/۲۶کد خبر: 351775
ایستانیوز: قیمت خودرو مسیرش را از بازار ارز جدا کرده و بدون توجه به رفت‌وبرگشت‌های دلار تخته‌گاز در سرازیری حرکت می‌کند. در عرض یک هفته قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۱۰۰ میلیون ریخته است. پژو ۲۰۷ اتومات به‌عنوان یکی از گران‌ترین سواری داخلی تقریبا به‌همین اندازه کاهش قیمت داشته و حالا به‌جای یک میلیارد در ابتدای هفته، الان حول‌وحوش ۹۰۰ میلیون معامله می‌شود. ساینا دنده‌ای هم که ارزان‌ترین خودرو صفرکیلومتر فعلی به‌حساب می‌آید، روز پنجشنبه ۲۵ خرداد ۳۰۵ میلیون ارزش داشته که به‌معنی افت قیمت ۲۵ میلیونی آن در همین بازه زمانی است.
به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)ُفرارو؛ قیمت خودرو در هفته گذشته درحالی مسیر کاهشی را انتخاب کرد که در بازار آزاد ارز مدام شاهد رفت‌وبرگشت‌های دلار بین دو محدوده ۴۷ تا ۵۰ هزار بودیم. انتشار چند خبر خودرویی امید‌وارکننده اما مثل ماجرای تصویب کلیات طرح واردات خودرو‌های کارکرده و صحبت از آزادسازی واردات خودرو‌های بالای دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی، حداقل در این هفته منجر به‌جدایی مسیر این بازار از دلار شد.
 
پژو ۲۰۷ دنده‌ای این هفته نه فقط بین محصولات ایرانخودرو بلکه بین تمام خودرو‌های داخلی رکورددار کاهش قیمت بوده است؛ دقیقا ۱۰۰ میلیون. پژو ۲۰۷ دنده‌ای در بازار آزاد ابتدای هفته ۶۷۰ میلیون تومان ارزش داشت اما روز پنجشنبه فروشنده‌های آن به ارقامی نزدیک ۵۷۰ میلیون راضی بودند. پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما یا همان سقف‌شیشه‌ای از این نظر در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد.
 
قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما در هفته اخیر از مرز یک میلیارد به ۹۱۰ میلیون تومان رسید و شاهد افت ۹۰ میلیونی ارزش یکی از گران‌ترین خودرو‌های داخلی بودیم. تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک هم که جزو گرانقیمت‌ترین خودرو‌های داخلی هستند، در این مدت به‌ترتیب کاهش قیمت ۵۵ و ۵۰ میلیون تومانی را تجربه کردند.
 
قیمت تارا اتوماتیک در هفته اخیر از ۸۲۰ به ۷۶۵ میلیون تنزل پیدا کرد و فروشنده‌های دنا پلاس اتوماتیک به‌جای ۸۷۰ میلیون، رقمی نزدیک ۸۲۰ میلیون را به خریداران پیشنهاد می‌دادند. آن طرف پژو پارس ساده که اتفاقا یکی از ارزان‌ترین سواری‌های فعلی ایرانخودرو است، کمترین افت قیمت را داشته است.
 
قیمت پژو پارس ساده با کاهش ۳۵ میلیونی به ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است و خرید سمند LX روز پنجشنبه درحالی ۴۷۵ میلیون تومان هزینه داشت که همین محصول را ابتدای هفته ۴۰ میلیون بیشتر می‌فروختند. قیمت دنا معمولی هم که تولیدش متوقف شده، با کاهش ۴۵ میلیونی به ۵۷۰ میلیون تقلیل پیدا کرده است. این وسط قیمت رانا پلاس هم با ریزش ۵۰ میلیون تومانی به ۴۴۰ میلیون تومان رسیده است.
کاهش قیمت محصولات سایپا
 
شاهین گران‌ترین سواری داخلی سایپاست که همزمان با معاملات روز پنجشنبه ۲۵ خرداد در بازار آزاد ۵۲۵ میلیون قیمت داشته. خرید شاهین ابتدای هفته ۵۷۵ میلیون آب می‌خورد و به‌این ترتیب در هفته‌ای که تکلیف دلار مشخص نبود و هر روز مسیر جدیدی را تجربه می‌کرد، قیمت شاهین ۵۰ میلیون تومان ریخت و بیشترین کاهش را بین محصولات سایپا به‌ثبت رساند.
 
ارزان‌ترین سواری صفرکیلومتر درحال حاضر ساینا دنده‌ای است. محصولی که تولیدش در خط تولید سایپا متوقف شده و مدل‌های صفرکیلومتر آن را روز پنجشنبه ۲۵ خرداد در بازار آزاد معادل ۳۰۵ میلیون به خریداران پیشنهاد می‌دادند. ساینا دنده‌ای روز شنبه ۲۰ خرداد در بازار آزاد ۳۰۵ میلیون تومان ارزش داشت و ظرف این چند روز قیمت ساینا دنده‌ای ۲۵ میلیون تومان ریخته است؛ مثل تیبا صندوقدار.
 
قیمت تیبا صندوقدار هم در این چند روز ۲۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرد و روز پنجشنبه ۲۵ خرداد در بازار آزاد به ۳۲۰ میلیون تومان رسید. مدلی که مثل تیبا ۲ و ساینا از خط تولید کنار رفته است.
 
کوییک دنده‌ای که با قیمت تقریبی ۱۹۳ میلیون، ارزان‌ترین خودرو تولیدی فعلی در خط تولید به‌حساب می‌آید، روز پنجشنبه در بازار آزاد ۳۱۵ میلیون قیمت داشت که به‌معنی کاهش ۲۰ میلیونی ارزش آن در حدفاصل شنبه تا پنجشنبه است. قیمت کوییک پلاس اتوماتیک هم سرنوشتی مشابه کوییک دنده‌ای داشت و در این مدت از ۴۱۰ به ۳۹۰ میلیون تقلیل پیدا کرد. همچنین پراید صفرکیلومتر که تعدادش در آگهی‌های آنلاین دورقمی نمی‌شود، در این هفته افت قیمت ۲۵ میلیون تومانی را تجربه کرد و ارزش آن از ۳۵۰ به ۳۲۵ میلیون تومان رسید.

کاهش قیمت خودرو در هفته‌ای که گذشت

خودرو

قیمت شنبه

قیمت پنجشنبه

میزان کاهش

سمند LX

515 میلیون

475 میلیون

40 میلیون

دنا معمولی

615 میلیون

570 میلیون

45 میلیون

دنا پلاس اتوماتیک

870 میلیون

820 میلیون

50 میلیون

پژو پارس ساده

485 میلیون

450 میلیون

35 میلیون

207 دنده‌ای

670 میلیون

570 میلیون

100 میلیون

207 اتوماتیک پانوراما

یک میلیارد

910 میلیون

90 میلیون

رانا پلاس

490 میلیون

440 میلیون

50 میلیون

تارا اتوماتیک

820 میلیون

765 میلیون

55 میلیون

تیبا صندوقدار

345 میلیون

320 میلیون

25 میلیون

ساینا دنده‌ای

330 میلیون

305 میلیون

25 میلیون

کوییک دنده‌ای

335 میلیون

315 میلیون

20 میلیون

کوییک پلاس اتوماتیک

410 میلیون

390 میلیون

20 میلیون

شاهین G

575 میلیون

525 میلیون

50 میلیون

 

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *