RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

رکوردشکنی تاریخی طلا نزدیک است !

۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۲/۱۱کد خبر: 350947
ایستانیوز: افزایش ارزش دلار آمریکا قیمت طلا را در روز دوشنبه پایین آورده است. تاجران منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا درمورد افزایش نرخ بهره در این هفته هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با ۹ کاهش به ۱۹۸۱ دلار رسید.
 
انتشار داده های مهم اقتصادی، و برگزاری جلسات بانک های مرکزی اروپا و استرالیا در این هفته،از رویدادهایی هستند که تکلیف ریسک گریزی یا ریسک پذیری بازارها را روشن خواهند کرد.
 
در روزهای پیش رو قرار است که فدرال رزرو جلسه مهمی داشته باشد. جلسه ای که نگاه بسیاری از بازارها به آن دوخته شده است، از جمله طلا . پیش بینی غالب بازار این است که این آخرین افزایش نرخ بهره خواهد بود.
 
تحلیل گران بر این باورند که در صورتی که فدرال رزرو سیگنال توقف افزایش نرخ بهره را دهد، موج تقاضا به سمت طلا خواهد آمد و شانس رالی صعودی بسیار بالا است. روندی صعودی که این بار می تواند منجر به رکوردشکنی تاریخی طلا شود.
 
از طرفی ایلیا اسپیواک، رئیس کلان جهانی در Tastylive گفت که اگر فدرال رزرو به طور غیرمنتظره‌ای جنگ‌طلب باشد، خبر خوبی برای طلا نخواهد بود اما احتمال ندارد که قیمت‌ها به زیر سطح ۱۹۳۰ دلار سقوط کند.
 
داده‌های روز جمعه نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه مارس بدون تغییر بوده است، در حالی که فشارهای تورمی اساسی همچنان قوی هستند که منجر به افزایش مجدد نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه آینده خواهد شد.
 
قیمت طلا در ماه آوریل بیش از یک درصد افزایش یافت زیرا نگرانی‌های مجدد در مورد آشفتگی بانکی ایالات متحده سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن سوق داد.
 
اسپیواک افزود: اگر یک رکود معنی‌دار در داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده داشته باشیم که احتمال کاهش نرخ بهره را در نیمه آخر سال جاری افزایش دهد، قیمت طلا می‌تواند به بالای مرز ۲۰۰۰ دلار برسد.
 
اجلاس کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا در روزهای دوم و سوم ماه مه برگزار می‌شود و سرمایه‌گذاران انتظار افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره را دارد.
 
طلا همواره به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.
 
انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا هم نرخ بهره را در اجلاس چهارم مه افزایش دهد.
 
فعالیت کارخانه‌ای در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلای دنیا به‌طرز غیرمنتظره‌ای در آوریل کاهش یافته و فشار بر سیاست‌گذاران این کشور برای تقویت اقتصاد پس‌از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی را افزایش داده است.
 
قیمت نقره امروز با ۰.۵۵ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۳۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۳۴ درصد کاهش ۱۰۷۴ دلار و ۶۹ سنت معامله می‌شود.
منبع: tala
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *