RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

مدیرعامل بیمه تعاون تشریح کرد:

سوبسید ۶ هزار میلیاردی شرکت های بیمه به دولت

۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱/۲۱کد خبر: 350610
ایستانیوز:مشکلات و چالش های صنعت بیمه همواره برای مردم مسأله بزرگی بوده است اما شرکت‌های بیمه نیز با مشکلاتی در این صنعت روبه رو هستند که رفع آن‌ها در گشایش مشکلات مردم تاثیر بزرگی دارد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، مشکلات و چالش های صنعت بیمه همواره برای مردم مسأله بزرگی بوده است اما شرکت‌های بیمه نیز با مشکلاتی در این صنعت روبه رو هستند که رفع آن‌ها در گشایش مشکلات مردم تاثیر بزرگی دارد؛ به همین منظور با یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، گفتگویی داشتیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید:
مشکلات و موانع صنعت بیمه چیست؟
مظلومی در این خصوص می‌گوید: مشکلات بزرگ و کوچک بسیاری در صنعت بیمه وجود دارد، اما مشکلات بزرگ مربوط به عوارضی است که به صنعت بیمه تحمیل شده و همین طور تغیراتی که در قانون بیمه شخص ثالث انجام شد که بعضی خوب بود اما برخی از آن‌ها برای شرکت‎‌های بیمه و جامعه مشکل درست کرده است مثل موارد مرتبط با خودروی متعارف و ...
با توجه به رشد تورم و رکود اقتصادی، صنعت بیمه چگونه می تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد؟
مدیر عامل بیمه تعاون در این باره توضیح می‌دهد: تورم علاوه بر تاثیرات مستقیم خود بر هزینه های بنگاه داری شرکت های بیمه، به صورت غیر مستقیم روی صنعت بیمه تأثیر می‌گذارد، از این منظر که باعث می شود قدرت خرید مردم کم شده و در نتیجه اولویتشان برای خرید بیمه‌ها به خصوص بیمه زندگی کاهش یابد که در نتیجه آن، صنعت بیمه نیز آسیب می‌بیند. از طرفی شرکت های بیمه برای خسارت هایی که بابت بیمه نامه های صادره قبلی واقع می شود، با توجه به افزایش قیمت‌ها در پرداخت خسارت نیز شاهد افزایش قیمت خواهند بود که این مهم به ویژه در بیمه های اموال بیشتر دیده می شود و این خود به دیگر عاملی بدل می شود که موجبات زیان شرکت های بیمه ای را ایجاد می کند.
افزایش تعرفه برای بیمه و مردم
مظلومی در بخش دیگر سخنان خود تشریح می کند که برای شرکت‌های بیمه، عدم افزایش تعرفه‌ها جذابیت دارد و شرکت‌های بیمه نه تنها تعرفه را افزایش نمی‌دهند بلکه گاهی اوقات تحت تأثیر فشار نهاد‌های حاکمیتی نسبت به کاهش تعرفه های خود نیز اقدام می کنند؛ به طور مثال در زمانی که نرخ دیه افزایش پیدا می کند، از صنعت بیمه خواسته می شود که حق بیمه را به همان اندازه افزایش ندهد که این در نهایت به زیان شرکت بیمه ای بوده و اگر روزی آن شرکت، توان پرداخت خسارت نداشته باشد، جامعه نیز به طبع آن متضرر خواهد شد.
بیماری های خاص در بیمه
مدیرعامل بیمه تعاون همچنین مطرح می کند که: همه جای دنیا بیماری‌های خاص توسط سازمان‌های بیمه پایه و بیمه‌هایی که توسط دولت اداره می‌شود پوشش داده می‌شود و شرکت‌های بیمه بازرگانی، بیمه تکمیلی را ارائه می‌کنند؛ بنابر این مشکلات مربوط به عدم پوشش بیماری‌های خاص را باید در بیمه‌های پایه جست و جو کرد و شرکت های بیمه‌ای هدفشان از ارائه خدمات بیمه‌ای کسب سود است؛ چون بنگاه اقتصادی و انتفاعی هستند و نه اجتماعی! در نقطه مقابل، سازمان‌های بیمه‌گر پایه به منظور عدالت اجتماعی تأسیس می‌شوند و درهمه دنیا توسط دولت اداره می‌شوند و هدفشان هم گسترش رفاه است و نه سودآوری.
چالش بیمه های تکمیلی
مظلومی همچنین در خصوص چالش بیمه های تکمیلی معتقد است: بیمه های تکمیل درمان، خدمت بزرگی به دولت می‌کنند و هرساله چند هزار میلیارد تومان سوبسید به بخش سلامت می‌دهند. به طور مثال برآورد درآمد حق بیمه رشته درمان شامل حق بیمه عاید شده و هرگونه سرمایه گذاری در کل صنعت بیمه در سال 1400 حدود 22 هزار میلیارد تومان بود، در حالی که برآورد هزینه های آن شامل خسارت‌های پرداختی و ذخایر آن و هزینه های اداری و عملیاتی در حدود 28 هزار میلیارد تومان شده است، که این بدان معناست که بخش خصوصی در سال 1400، 6 هزار میلیارد تومان به بخش سلامت سوبسید داده است. بر این اساس، شرکت های بیمه اگر بخواهند از زیان جلوگیری کنند، باید مبالغ دریافتی خود را افزایش دهند.
از دیگر سو، چالش دیگر بیمه های تکمیلی، عدم عقد قرارداد برخی پزشکان با تعرفه های بیمه ای است و از این سو، شرکت های بیمه با در خصوص خدمت رسانی در این بخش دچار چالش خواهند شد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *