RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

معرفی صندوق‌های سرمایه‌گذار ی تحت مدیریت تامین سرمایه تمدن

تنوع مدیریت دارایی در صندوق‌های تامین سرمایه تمدن

۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴کد خبر: 349213
ایستانیوز:تامین سرمایه تمدن با دریافت مجوزهای لازم، از اواخر سال ۱۳۹۰ به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،این شرکت در حال حاضر، با حضور یک صندوق جسورانه، مدیریت ۱۲ صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را برعهده دارد. در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها نیز خواهیم داشت.
 
سه صندوق برای ریسک‌گریزان
با توجه به فراوانی زیاد سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، سه صندوق از ۱۲ صندوق این شرکت در راستای جذب این افراد، در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت مشغول رقابت با دیگر صندوق‌ها هستند و عملکرد خوبی داشتند. قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین صندوق این شرکت با خالص ارزش دارایی حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال، صندوق گنجینه زرین‌شهر است که در سال گذشته بازدهی‌ای ۱/۱۹ درصدی داشته است. صندوق قابل‌معامله با درآمد ثابت پاداش سهامداری توسعه یکم، با کسب حدود ۲۲ درصد بازدهی در یک‌سال گذشته، پربازده‌ترین صندوق با درآمد ثابت این مجموعه بوده است. صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی نیز در سال گذشته حدود ۲۱ درصد بازدهی محقق ساخته است.
 
سه صندوق برای ریسک‌پذیران
خالص ارزش دارایی‌های صندوق سهامی ثروت‌آفرین تمدن در یک‌سال گذشته رشدی ۲ درصدی را تجربه کرده است. سهم بازار سهام از پرتفوی این صندوق حدود ۹۵ درصد است که در این بین، صندوق بیشترین سرمایه‌گذاری را در گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «فلزات اساسی» داشته است. این صندوق سهامی در ۱۲ ماه اخیر با بیش از ۳۱ درصد بازدهی عملکرد خوبی داشته است. صندوق آرمان آتیه درخشان مس، دیگر صندوق سهامی این شرکت و از نوع صندوق‌های قابل معامله است که با اختصاص ۸۷ درصد از سبد خود به بازار سهام و در صدر آن گروه‌های «فلزات اساسی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» بازدهی ۲۹ درصدی داشته است. صندوق سهامی توسعه صادرات نیز در حال تغییر به صندوق طلا قابل معامله در بورس است که به زودی فعالیت خود را در این حوزه آغاز خواهد کرد.
 
تعادل در ریسک و بازده
مهرماه ۱۳۹۰، صندوق گوهر نفیس تمدن در گروه صندوق‌های مختلط آغاز به کار کرد. این صندوق با اختصاص بیش از ۵۱ درصد از سبد خود به بازار سهام و حدود ۱۶ درصد به بانک و ۳۵ درصد به بازار بدهی، در یک‌سال اخیر بازدهی سالانه ۲۲ درصدی دارد و در افقی بلندمدت نیز طی حدود ۱۱ سال فعالیت خود، بازدهی مرکبی ۱۶۷۶ درصدی داشته است. در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های تحت مدیریت این شرکت را مشاهده می‌کنید.
 
استراتژی‌های مدیریت صندوق‌های تمدن
تامین سرمایه تمدن به عنوان شرکت ارائه کننده خدمات مالی در زمینه مدیریت ثروت در دو بخش صندوق‌های با درآمد ثابت و غیر درآمد ثابت استراتژی‌های زیر را دنبال می‌کند:
صندوق‌های درآمد ثابت: این صندوق‌ها به گونه‌ای طراحی شده که برای افراد ریسک‌گریز جامعه مناسب می‌باشند. از مهمترین اهداف این صندوق‌ها ثبات جریان‌های نقدی و ایجاد درآمد مستمر همگام با تغییرات نرخ سود در بازارهای پولی برای سرمایه‌گذاران است. استراتژی‌های این مجموعه در مدیریت این ابزار، سپرده‌گذاری منابع در بانک‌های کم ریسک و معتبر با بهترین نرخ‌ها، انتخاب اوراق با درآمد ثابت با ناشران معتبر و پایش دیرش و نرخ بهره متناسب با برآوردهای تغییرات نرخ بهره و نیز کاهش ریسک و کسب بازده متناسب با شاخص کل در انتخاب سهام است.
صندوق‌های غیر درآمد ثابت: انتخاب سهام در صندوق‌های غیر درآمد ثابت با توجه به وضعیت اقتصاد کلان و ترکیبی از استراتژی‌های مومنتوم و معکوس در سهام بنیادین با هدف کسب بازده بیشتر از شاخص کل در عین مدیریت ریسک انجام می‌پذیرد.
 
    شماره ۴۸۵ هفته نامه اطلاعات بورس
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *