RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

نات کوین کی عرضه می‌شود و چطور بخریم؟

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

طرح آرام بام پارسیان برای آسودگی خیال ساکنین و مدیران ساختمان ها

معرفی محصولات بیمه سامان در نمایشگاه اکسپو

خبر خوش درباره گشایش‌های جدید ارزی

شرایط و روش دریافت وام بهین کارت ۲ سپه

کلیات لایحه بودجه تصویب ۱۴۰۳ شد

دلارهای نفتی زیر چرخ مونتاژی‌ها

سامانه های جدید صندوق تامین خسارت های بدنی فعال شد

۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹کد خبر: 346284
ایستانیوز: با بخشنامه بیمه مرکزی سامانه های جدید ارائه خدمات الکترونیکی و برخط برای تسهیل خدمت به مردم و ذی نفعان صنعت بیمه رونمایی و فعال شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بارارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی، این سامانه های جدید در آستانه پنجاه و پنجمین سال فعالیت صندوق تامین خسارتهای بدنی و بمنظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به گروه هدف و همچنین تطبیق دقیق فرآیندها با مفاد قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب ۱۳۹۵ بازطراحی و فعال شده است.
بر اساس اعلام صندوق تامین خسارت های بدنی، نخستین پروژه، بازطراحی سامانه ماده ۳۲ موضوع وجوه ایداعی شرکت های بیمه به حساب صندوق با هدف تسریع و تسهیل در ارائه خدمت به مردم به ویژه تشکیل یک مرحله ای پرونده های موضوع این ماده است.
وظیفه تکمیل مستندات پرونده خسارت، احراز هویت ذینفعان، ثبت شماره شبا، تایید اصالت مستندات ارائه شده، اعلام مشخصات ذینفع و ثبت میزان خسارت قابل پرداخت و سایر کنترل های لازم به عهده شرکت های بیمه خواهد بود.
در سازوکار فعلی، ذینفعان در موارد فوت با تکلف فراوان و طی دو مرحله تشکیل پرونده نزد بیمه گر و صندوق، خسارت استحقاقی را دریافت می کردند که با ساز و کار جدید علاوه بر تسهیل و حذف فرآیندهای موازی و تکراری، پرداخت و دریافت خسارت از سوی ذینفعان با سرعت بیشتر انجام خواهد شد.
دومین پروژه، پیاده سازی سامانه ای جهت تبادل الکترونیک اطلاعات و مستندات در خصوص پرونده های خارج از تعهدات قانونی بیمه گر موضوع تبصره ۲ ماده ۲۱ قانون است.
شایان ذکر است در رویه فعلی، پرونده های خارج از تعهدات قانونی بیمه گر بصورت نسخه فیزیکی از شعب شرکت های بیمه در سراسر کشور به شعب صندوق در مراکز استانها ارسال میشود.
شایان ذکر است استفاده از سامانه های مذکور از اول بهمن ماه سال جاری برای کلیه شرکت های بیمه لازم الاجراست.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *