RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

چطور اوراق گواهی سپرده مدت‌دار بخریم؟

۱۰:۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴کد خبر: 346189
ایستانیوز:در جوامعی مانند ایران که قیمت کالاها و خدمات به طور مداوم در حال افزایش است، سرمایه گذاری به عنوان راهکاری برای مقابله با تورم و حفظ ارزش پول و قدرت خرید، اهمیت بسزایی دارد. وقتی صحبت از سرمایه گذاری می‌شود، هر کس با توجه به ذهنیت خود به گزینه‌های خاصی اشاره می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، وقتی از خبرگان اقتصادی در مورد سرمایه گذاری بپرسیم، معمولا دو نظر متفاوت را می‌شنویم. گروهی می‌گویند سودهای تضمینی سپرده های بانکی بهتر است و عده‌ای سرمایه‌گذاری در بازار بورس، رمزارز یا حتی بازار ارز و طلا را پیشنهاد می‌کنند که سودهای جذاب‌تری دارند. اما واقعا کدام سود بهتری دارد؟ بانک یا بازار سهام؟ اگر در این دوراهی قرار گرفته‌اید، اوراق گواهی سپرده به عنوان یک راه‌حل میانی می‌تواند مشکل شما را حل کند.
دریافت سود تضمینی و ثابت
 
اوراق گواهی سپرده یکی از انواع ابزارهای مالی است. کسی که این گواهی را دارد می‌تواند سود سپرده را دریافت کند. سودی که به این اوراق تعلق می‌گیرد تضمینی و ثابت است و همین مسئله باعث می‌شود افراد ریسک گریز به سراغ این سپرده‌ها بروند.
 
از جمله ویژگی های اوراق گواهی سپرده این است که دارای تاریخ سررسید معینی هستند. این اوراق بانام و بی نام منتشر می‌شوند. اگر بی نام باشند قابلیت انتقال به غیر را دارند. اما معمولا گواهی های دیجیتالی به نام فرد صادر می‌شوند و غیرقابل انتقال هستند. تفاوت اوراق گواهی سپرده با سپرده بانکی در این است که این اوراق سود بیشتری دارند و می‌شود از آن‌ها به عنوان ضامن برای دریافت وام استفاده کرد.
 
اوراق گواهی سپرده، هر ساله خریداران زیادی را به خود جذب می‌کند. این اوراق معمولا از سوی موسسات مالی مانند بانک‌ها منتشر می‌شود که متناسب با سررسیدهای متفاوت اوراق سود ثابت و تضمین شده پرداخت می‌کنند.
اوراق گواهی سپرده در حال حاضر در تعداد زیادی از بانک‌های کشور به متقاضیان ارایه می‌شود. سود اوراق گواهی سپرده معمولا جذاب‌تر از سود بانکی است.
سپرده گذاری بدون ریسک
 
یکی از مهم‌ترین عواملی که توجه سرمایه‌گذاران را به سمت سپرده‌های بانکی جلب می‌کند، مقدار ریسک و بازده این روش است. چنانچه اگر بتوانید بهترین بانک و نوع سرمایه گذاری را انتخاب کنید، می‌توانید سود مناسبی از این طریق دریافت کنید.
 
سرمایه‌گذاری در بانک‌ها یکی از روش‌های خوب کسب سود است.‌ اما نکته اینجاست که کدام بانک برای سرمایه‌گذاری و اخذ سود بهترین گزینه است؟ هم‌چنین بعد از انتخاب بانک این سوال پیش می‌آید که کدام نوع سپرده‌گذاری برای کسب سود بیشتر بهتر است؟ شما باید با توجه به شرایط مالی خود بهترین بانک و نوع سپرده‌گذاری را انتخاب نمایید تا بتوانید از آن کسب سود کنید.
روش خرید اوراق گواهی سپرده مدت‌دار بانک کشاورزی
 
در میان بانک های ایرانی بانک کشاورزی که به عنوان بانک دولتی محسوب می شود و از قدمت بالایی برخوردار است می تواند به عنوان بانک مطمئن و امن برای سرمایه گذاری مناسب باشد.چرا که این بانک هم پشتوانه دولتی دارد و هم نزد جامعه خوشنام می باشد.
یک هفته از بخشنامه بانک مرکزی در خصوص اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) می گذرد که به بانک ها اجازه می دهد این گواهی را با سود ۲۳ درصد در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.
حال بانک کشاورزی با عرضه این اوراق که تا پایان سال جاری در شعب این بانک عرضه می شود در صدد است سرمایه های سپرده گذاران را سوار بر تورم کند.
 
براساس این گزارش این اوراق به صورت الکترونیکی، با نام، با سررسید حداکثر یک ساله و نرخ سود سالانه ۲۳ درصد از تاریخ خرید خواهد بود. همچنین سود علی الحساب این اوراق به صورت ماهانه و معاف از مالیات و مدت زمان سپرده گذاری یک ساله خواهد بود.
 
این گزارش می افزاید، از آنجا که فروش این اوراق به اشخاص حقیقی (بالای ۱۸ سال) و به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد و برگه سپرده به مشتری تحویل نخواهد شد؛ ضروری است متقاضیان در نگهداری رسید صادره گواهی سپرده دقت نمایند.
گفتنی است برای خرید اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه گذاری عام بانک کشاورزی باید به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه کنید.
انتخاب طرح مناسب برای سپرده گذاری
 
اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که ریسک‌پذیر نیستید و ترجیح می‌دهید پول خود را در بانک‌ها سرمایه‌گذاری کنید؛ باید در انتخاب بانک و نوع سپرده‌گذاری دقت کنید تا بتوانید سود بانکی خوبی دریافت نمایید. که در حال حاضر اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری بانک کشاورزی گزینه مناسبی می تواند باشد.
شرایط خرید اوراق گواهی سپرده مدت‌دار
 
    نرخ سود اسمی علی الحساب: ۲۳ درصد سالانه.
 
    نرخ سود بازخرید قبل از سررسید در بازار پول: ۱۰ درصد سالانه.
 
    فروش این گواهی صرفاً به اشخاص حقیقی ایرانی بالای ۱۸ سال مجاز است.
 
    مدت این اوراق حداکثر یک ساله بوده و آن بانک‏‏‏‏‏/موسسه اعتباری می‌تواند ضمن رعایت سقف مدت تعیین‌شده، نسبت به انتشار اوراق مذکور با سررسیدهای مختلف کمتر از یک سال اقدام نماید.
 
    عرضه اولیه این اوراق از طریق بازار پول و بازار سرمایه امکان پذیر می‌باشد.
 
    عرضه اولیه اوراق منتشره در بازار پول، از طریق سیستم متمرکز داخلی بانک‌ها صورت می‌پذیرد.
 
    عرضه اولیه اوراق منتشره در بازار سرمایه با مجوز بانک مرکزی و تابع قوانین، مقررات و ضوابط بازار سرمایه در این خصوص بوده و لازم است هماهنگی‌های لازم از سوی آن بانک‏‏‏‏‏/ موسسه اعتباری با بازار سرمایه صورت پذیرد.
 
    بازفروش اوراق از محل اوراق بازخریدی در بازار پول تا سقف اوراق فروش رفته و تا تاریخ سررسید مربوط، بلامانع بوده و رعایت نرخ‌های یاد شده در بازفروش اوراق نیز الزامی می باشد.
 
    معاملات ثانویه این اوراق از طریق بازار سرمایه، براساس ضوابط مربوط امکان پذیر می باشد.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *