RSS
امروز دوشنبه ، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه افزایش یافت

افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد

پولسار؛ پلتفرمی برای سرمایه‌گذاری امن و بازدهی مناسب

بهره برداری از سامانه رضایت سنجی بیمه گذاران بیمه دی

تشریح ۳ اصل کلیدی برنامه‌های بیمه ملت

انتظارات بیش از حد برای کنترل نرخ ارز عقلایی نیست

راه اندازی سامانه احکام و فیش حقوقی بازنشستگان بیمه ایران

نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی شایان بانک ملت

ارزان‌ ترین کشورها برای خرید طلا کجاست؟

درخواست سازمان بورس از خریداران پرسپولیس و استقلال

پیش بینی ۱۴ تحلیلگر از آینده طلا

حقوق کارگران ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند

اقتصاد ایران در تله چالش‌های همیشگی

صندوق تابان تمدن در فروردین ماه خوش درخشید

تنوع مدیریت دارایی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت تأمین سرمایۀ تمدن

«صلاحی نژاد» مدیرعامل بیمه سینا شد

انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه تمدید شد

طلب ۲همتی بیمه دی از بنیاد شهید

هشتمین جشنواره فروش بیمه های عمر و پس انداز بیمه آسیا تمدید شد

بررسی مسائل آسیب رسان به بازار سرمایه

آسیب‌ اجرای احکام مالیاتی بودجه ۱۴۰۳ در بازار سرمایه

راه برون رفت از چالش جدی بودجه ای برای بورس

ریال یکماهه ۲۵ درصد بی ارزش شد

نشست مدیر عامل بیمه آسیا با مسئولان سرپرستی استان اصفهان

عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید

هشدار به روش های جدید کلاهبرداری از مشتریان بانکی

۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۹/۲۷کد خبر: 344934
ایستانیوز: بانک ملی ایران از مشتریان خود درخواست دارد با توجه به بکارگیری روش های متعدد کلاهبرداری اینترنتی و تلفنی از مشتریان و دارندگان کارت های بانکی، علاوه بر آشنایی با ترفندهای جدید، موارد را به ‌سرعت به پلیس فتا گزارش دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، یکی از این ترفندهای قدیمی اما با شیوه و سناریوهای متفاوت کلاهبرداران برای سوء استفاده از حساب های بانکی، روش های کلاهبرداری تلفنی است که با طرح موضوعاتی همچون برنده شدن در قرعه‌کشی و جشنواره‌ها یا جعل عناوین سازمانی و دولتی، توجه کاربران جلب و سپس اطلاعات کارت بانکی آنها مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
 
اخیرا نیز کلاهبرداران پس از برقراری تماس با کاربر، از پیش آمدن اشتباه یا موقعیتی می‌گویند که به موجب آن ممکن است حساب کاربر مسدود یا خالی ‌شود؛ قرار گرفتن در موقعیت‌های دردسرساز این چنینی باعث می‌شود که کاربران سریع‌تر و بدون درنظر گرفتن موارد احتیاطی، اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار دهند.
 
در روش دیگر که این روزها توسط کلاهبرداران برای جلب اعتماد کاربران بسیار به کار گرفته می‌شود، کلاهبردار پس از برقراری تماس اولیه از کاربر می خواهد که برای کسب اطمینان از صحت ادعاهایش، مجددا با او تماس بگیرد. در همین زمان کلاهبردار شماره‌ خود را بر مبنای جزئیات سناریویی که به کاربر ارائه کرده به یکی از سازمان‌ها یا نهادهای رسمی یا مرکز تماس آنها دایورت می‌کند و بدین ترتیب اعتماد کاربر پس از برقراری تماس و شنیدن نام آن سازمان یا نهاد رسمی از زبان اپراتور، جلب می شود.
 
برخی مواقع هم کلاهبردار با ارائه‌ی پاره‌ای از اطلاعات شخصی همچون نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، محل کار و... که به‌طور معمول در اختیار همگان نیست، سعی می‌کند اعتماد کاربر را جلب کند. به همین خاطر، ضروری است که کاربران نسبت به انواع کلاهبرداری‌های تلفنی آگاه باشند و در صورت ارائه پاره‌ای اطلاعات شخصی‌ از سوی فردی دیگر، دستپاچه نشده و خیلی ساده و سریع به وی اعتماد نکنند.
 
اعلام کلاهبرداری های تلفنی و اینترنتی به پلیس فتا
 
بانک ملی ایران از مشتریان گرانقدر تقاضا دارد ضمن مراجعه به سایت پلیس فتا و آشنایی با انواع روش‌های مورد استفاده کلاهبرداران، در صورت مواجهه با موارد کلاهبرداری، مراتب را سریعا به پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) به شماره 096380 در سراسر کشور گزارش کنند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *