RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

معاملات در بازار مسکن ۴۶ درصد رشد کرده است

خبری از رکود نیست

۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۹/۱۴کد خبر: 344712
ایستانیوز:به طور معمول پس از دوره ای رونق در بازار، انتظار رکود تقویت می شد اما در پنج سال گذشته، کمتر خبری از کاهش تقاضا در بازار مسکن گزارش شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،از سال 97 تا سال 1401، شرایط اقتصادی باعث شده روندها به گونه ای متفاوت در بازارهای مختلف پیش برود. نرخ سکه از فروردین ماه 97 رو به افزایش گذاشت و امروز به بیش از 17 میلیون تومان رسیده است. شاخص کل بورس پس از رکوردزنی های عجیب، اکنون در کانال یک میلیون و 400 هزار واحد دور می زند و در بازار ارز، نرخ دلار به بیش از 34 هزارتومان و نرخ یورو به بیش از 36 هزارتومان هم رسیده است. در سال های گذشته از خروج آمریکا از برجام و تحولات اقتصاد کلان کشور، بازار مسکن هم از رویه های گذشته دور شده و حتی در نیمه دوم سال، رونق نسبی معاملات در آن گزارش شده است. این درحالی است که به طور معمول پس از دوره ای رونق در بازار، انتظار رکود تقویت می شد اما در پنج سال گذشته، کمتر خبری از کاهش تقاضا در بازار مسکن گزارش شده است.  
 
در آبان ماه سال جاری متوسط قیمت مسکن به بیش از 46 میلیون و 700 هزارتومان  رسیده است. این رقم نسبت به متوسط قیمت در آبان ماه سال گذشته نزدیک به 46 درصد رشد را نشان می دهد. درواقع در آبان ماه سال گذشته متوسط قیمت 32 میلیون تومان گزارش شده بود و این یعنی فاصله متوسط قیمت طی یک سال 14 میلیون تومان افزایش یافته است. با این وجود تعداد معاملات در آبان ماه سال جاری نسبت به آبان سال گذشته نزدیک به 48 درصد رشد کرده است. در آبان ماه سال 1400، 7 هزار و 304 واحد مسکونی مورد معامله قرار گرفت درحالیکه در آبان امسال این رقم به بیش از 8 هزارواحد رسیده است.
 
این گزارش می گوید واحدهایی مسکونی با کمتر از 80 متر مربع، سهمی بیش از 56 درصد سهم از مجموع معاملات را به خود اختصاص داده اند. اما سهم واحدهای مسکونی که با قیمتی کمتر از متوسط قیمت اعلام شده برای هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده اند، از کل معاملات بیش از 58 درصد است. در آبان ماهی که گذشت، 48.9 درصد از این کل واحدهای معامله شده کمتر از 3 میلیارد تومان ارزش داشته اند.
 
هم چنین در آبان ماه امسال سهم واحدهایی با عمر بالاتر از پنج سال در معاملات افزایش یافته و این افزایش، در واحدهای مسکونی با عمر بیش از 20 سال ساخت هم ثبت شده است. در دومین ماه از پاییز سال جاری یک هزار و 650 واحد مسکونی با عمر بیش از 20 سال معامله شده است که نسبت به سال گذشته 77.4 درصد رشد کرده است. هم چنین معاملات واحدهایی با عمر 11 تا 15 سال، در آبان ماه سال جاری نسبت به سال 1400، 23 درصد بیشتر شده است.  
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *