RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

بهترین هفته طلا در راه است؟

۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۸/۲۱کد خبر: 342358
ایستانیوز:قیمت طلا امروز در محدوده بالاترین قیمت طی دوماه و نیم گذشته باقی‌مانده است و احتمالاً بهترین هفته خود را طی هشت ماه گذشته تجربه می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین حد خود در 2 و نیم ماه گذشته رسید و در حالی که نشانه‌هایی از کاهش تورم در آمریکا، امیدها به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه‌های آتی را افزایش داد، برای بهترین هفته در بیش از 8 ماه گذشته تعیین شد.
 
بازارهای فلزات در سراسر جهان با کاهش نرخ تورم آمریکا، CPI کمتر از حد انتظار افزایش یافتند و انتظارات برای افزایش کمتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو پس از این داده ها به شدت افزایش یافت. تورم  آمریکا در ماه اکتبر 7.7 درصد رشد کرد که پایین‌ترین نرخ آن در 9 ماه گذشته است.
 
 شاخص دلار پس از سقوط روز پنجشنبه ثابت ماند، اما به سمت بزرگ‌ترین افت هفتگی خود از مارس ۲۰۲۰ پیش رفت. دلار ضعیف تر، طلا را برای خریداران خارجی جذاب‌تر می‌کند.
 
بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۶ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۸ درصد افزایش به ۱۷۶۰ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت‌ها تاکنون در هفته ۴.۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۷۶۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.
 
همچنین قیمت طلا  امروز در محدوده بالاترین قیمت طی دوماه و نیم گذشته باقی‌مانده است و احتمالاً بهترین هفته خود را طی هشت ماه گذشته تجربه می‌کند. نشانه‌هایی از کاهش نرخ تورم در آمریکا امید به آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را طی ماه‌های آینده افزایش داده‌است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.
 
قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه اکتبر اندکی از حد انتظار افزایش یافت که نشان می‌دهد تورم در حال کاهش است و این امیدواری‌ها را افزایش می‌دهد که فدرال رزرو شروع به کاهش افزایش شدید نرخ بهره خواهد کرد.
 
بازار فلزات در سراسر دنیا با انتشار نرخ پائین‌تر از حد انتظار تورم در آمریکا تقویت شده‌است. انتظار می‌رود فدرال‌رزرو آمریکا پس‌از خبر تورم ۷.۷ درصدی این کشور در ماه اکتبر، از میزان افزایش نرخ بهره در اجلاس آینده بکاهد.
 
اما با وجود کاهش نرخ تورم در آمریکا، فشار قیمت‌ها هنوز هم بالاتر از ۲ درصد بانک مرکزی این کشور قرار دارد که باعث می‌شود فدرال‌رزرو همچنان به روند افزایش نرخ بهره ادامه دهد.
 
فعالان بازار اکنون ۷۱.۵ درصد احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره را در نشست دسامبر فدرال رزرو می‌بینند. طلا به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.
 
بر اساس گزارش رویترز، کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول، روز پنجشنبه، در حالی که معاونش نسبت به خطر فزاینده چندپارگی اقتصادی هشدار داد، گفت: بزرگ‌ترین چالش پیش روی بانک‌های مرکزی اکنون کاهش تورم است.
 
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱.۶۲ دلار رسید، اما برای دومین صعود هفتگی متوالی آماده شد. پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۰۳۶ دلار و ۸۴ سنت در هر اونس رسید و به بزرگ‌ترین افزایش هفتگی خود از فوریه ۲۰۲۱ رسید. پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۹۵۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.
 
قیمت نقره با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۶۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۹ درصد افزایش ۱۰۳۸ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.
 
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *