RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

رییس کل سازمان امور مالیاتی:

مالیات اموال مازاد بانک‌ها طبق قانون دریافت می‌شود

۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۵/۳۱کد خبر: 338894
ایستانیوز:رییس کل سازمان امور مالیاتی از شناسایی ۵۰۰ هزار مورد خانه‌ لوکس برای دریافت مالیات خبر داد و گفت: طبق قانون نسبت به دریافت مالیات از اموال مازاد بانک‌ها اقدام می‌کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ داوود منظور؛ رئیس سازمان امور مالیاتی صبح امروز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت و در تشریح عملکرد یکساله دولت، بر حرکت سازمان مالیاتی به سمت مودی محوری تاکید کرد.
 
وی عنوان کرد: مدیران سازمان را مکلف کرده‌ایم در هفته دولت دو ساعت ابتدای صبح را به پاسخگویی به مراجعات مردم اختصاص دهند. همچنین میز خدمت برای ارائه مشاوره به مردم در ادارات راه‌اندازی می‌شود.
 
رئیس کل سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: اقداماتی در راستای فشار بر بخش رسمی اقتصاد و تلاش برای مبارزه با فرار مالیاتی انجام شده است. همچنین حرکت ما به سمت مالیات ستانی الکترونیک بوده تا مردم نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند و از طریق نرم افزار‌هایی در بستر اینترنت انجام دهند.
 
وی درباره دریافت مالیات از اموال مازاد بانک‌ها گفت: طبق قانون نسبت به دریافت مالیات از اموال مازاد بانک‌ها اقدام می‌کنیم.
 
منظور درباره دریافت مالیات از خانه‌های لوکس خاطرنشان کرد: در این زمینه نخستین اقدام، شناسایی این خانه‌ها است که در سال قبل انجام شد. تا پایان تیرماه بیش از ۵۰۰ هزار مورد شناسایی و حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات برای آنها تعیین و به صورت پیامکی در چند نوبت به اطلاع مالکان رسانده شد.
 
وی افزود: تا پایان مرداد ماه باید مالیات‌ها پرداخت شود و در غیر این صورت مودیان ۲.۵ درصد مبلغ مالیات جریمه می‌شوند.
 
رییس کل سازمان امور مالیاتی درمورد خودروهای لوکس هم بیان کرد: تا دیروز ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات خودروهای لوکس پرداخت شده است.
 
منظوربا بیان اینکه امسال ۶۰۰۰ مورد اعتراض در سامانه سوت زنی سازمان ثبت شده که عمدتا مربوط به اعتراض مردم نسبت به‌ پزشکان و نداشتن کارتخوان بوده است، گفت: پزشکان بدانند که مالیات آنها را از اطلاعات کارت به کارت آنها دریافت خواهیم کرد. مردم هم باید شماره کارت هایی که به آنها ارائه می شود را به سازمان مالیاتی اطلاع بدهند تا مبنای بررسی و دریافت مالیات از پزشکان قرار بگیرد.
 
وی تصریح کرد: تمرکز دولت بیش از هر چیز روی فرار مالیاتی و برقراری عدالت مالیاتی است تا فشار از دوش مودیان فعلی برداشته شود، همه اطلاعات بانکی افراد به دست ما می‌رسد و فعالان اقتصادی خودشان را زحمت ندهند.
 
وی با اشاره به اینکه کتمان درآمد، جرم است، گفت: هم اکنون در حال تشکیل پرونده کیفری برای فراریان مالیاتی هستیم که در یک مورد حکم ۱۰ سال زندان صادر شده است.
 
رییس کل سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: اگر کسی معوقه مالیاتی داشته باشد، هشدار می‌دهیم و در صورت خودداری از پرداخت مالیات، حساب آنها را می‌بندیم و آنها را ممنوع الخروج می‌کنیم. در سال جاری ۲۵۰۰ نفر ممنوع الخروج شده‌اند و از محل ممنوع الخروجی، ۱۲۰۰ میلیارد تومان وصول مالیاتی داشته‌ایم.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *