RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

نئوبانک گفتمان مشرک میان مشتریان و خدمات بانکی

۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۴/۱۵کد خبر: 338019
ایستانیوز: نئو بانک‌ در قالب یک بانک و استارت‌آپ کامل و مستقل خدمات خود را به کاربر ارائه می‌دهد. این مدل از بانک‌ برای سلیقه نسلی طراحی شده است که با شبکه‌های اجتماعی خو گرفتند و این امکان را به مشتریانش می‌دهد تا تمام خدمات بانکی را از بانکی دریافت کنند که فقط ماهیتش در موبایل و فضای مجازی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مفهوم بانک دیجیتال به معنای یک بانک کاملا مکانیزه به همراه شعب و ادارات مرکزی و تمامی خدمات بانکی است و نئوبانک گزیده ای از خدمات پرمصرف و ضروری بانک است که در اختیار مشتری قرار می گیرد. ارتباط مشترک بانک و شرکت های وب موجب ارائه سرویس های پایه و خدمات مطلوب به مشتری خواهد شد .
 
مدیریت تحول دیجیتال، عامل تعیین کننده بقا یا فنای سازمان‌ها در این عصر است. در عصر دیجیتال، بانک هابرای حفظ ارزش و اهمیت خود در تلاش هستند تا تحولات نوین را عملیاتی کنند، شاید یکی از نقاط قوت این تحول کاهش در هزینه ها، بهبودکیفیت خدمات و چشم انداز جذاب آن باشد. بطور بدیهی، واقعیت های دیجیتال جدید از آن چیزی که به نظر می رسد نزدیک سرعت قابل توجه توسعه فناوری های جدیدی که در چند سال گذشته مشاهده شده است، باعث ایجاد تغییر واضحی در ارتباطات بین فردی شده است.
 
در دنیای مدرن، کارایی سیستم بانکی را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین عناصر پیشرفت هر کشوری در نظر گرفت و سلامت اقتصاد به یکپارچگی سیستم بانکی و سیستم اقتصادی بستگی دارد. فزایش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی یکی از مهمترین عناصر موفقیت سیستم‌های بانکی محسوب می‌شود.
 
بانکداری الکترونیک با دادن ارزش بیشتر به مشتریان و در جهت ارائه خدمات بهتر و آسان‌تر به آنان راه‌اندازی شده است. اما به نظر میرسد این نوع بانکداری از نظر اقتصادی به بانک‌ها کمک نکرده یا بانک‌ها به نحو شایسته‌ای از آن کمک نگرفتند، این کاستی به شعبه‌ها باز می‌گردد. بانکداری الکترونیک حتی هزینه‌هایی برای بانک‌ها داشته است. با وجود اینکه تعداد افراد مراجعه کننده به شعبه کاهش پیدا کرده، اما همچنان هزینه‌های شعب بر جای خود باقی است. در نتیجه پیشرفت‌های تکنولوژیکی در بخش بانکداری، خدمات بانکداری جدید، مانند بانکداری الکترونیک، خدمات پیامکوتاه، تجارت الکترونیک برای اوراق بهادار، کارت‌های اعتباری الکترونیکی، دستگاه‌های خود پرداز و بسیاری دیگر از خدمات الکترونیکی معرفی شده ‌است.
 
امروزه در کنار بانک‌هایی که شعب فیزیکی دارند و خدمات خود را نیز برای ارائه بهتر به مشتریان دیجیتالی می‌کنند، نسل جدیدی از بانک‌ها آمده‌اند که به آنها نئو بانک گفته می‌شود. این بانک‌ها که برای سلیقه نسلی طراحی شده که با شبکه‌های اجتماعی خو گرفتند و این امکان را به مشتریان می‌دهد تا تمام خدمات بانکی را از بانکی دریافت کنند که فقط ماهیتش در موبایل و فضای مجازی است و شعب فیزیکی ندارد. نئو بانک‌ها در قالب یک بانک کامل و استارت‌آپ مستقل خدمات خود را به کاربر ارائه می‌دهد. در نئو‌بانک علاوه بر خدمات بانکداری الکترونیکی، خدمات بانکداری خرد، صدور انواع ضمانت‌نامه، ارائه تسهیلات و… ارائه می‌شود
 
عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین شرایط رقابتی ایجاد شده بین بنگاه های اقتصادی را عاملی برای تقویت و و توسعه زیرساخت بانک های نوین بیان کرد و گفت: قدم اول بانک ایران زمین ارائه خدمات بانکداری در حوزه دیجیتال با اپلیکیشنی به نام فراز است که مشتریان بتوانند از طریق تکنولوژی بدون حضور در شعب خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند. قدم بعدی هوشمند سازی سیستم است. به صورتی که مشتریان زمانی که از خدمات بانک استفاده می کنند، براساس نوع رفتار آنها (ارزش مشتری) خدمات خاصی برای آنها طراحی و ارائه شود.
 
فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین پروژه بانک در این حوزه را اولین نئوبانک واقعی در کشور اعلام کرد و افزود: مدل موفق در نئوبانک این است که کسب و کارهایی که خدمات به مشتریان می دهند به سمت نئوبانک بروند و نقش بانک در این میان خدمت رسانی به این حوزه است و مهمترین بحث در این راستا نوآوری است. نوآوری معمولاً از بیرون به داخل سازمان وارد می شود و این موضوع باعث شده است که استارت آپ ها بدلیل ارتباط نزدیک با مشتری وارد میدان می شوند تا نوآوری را به سازمان تزریق کنند. در این میان مرکز نوآوری بانک ایران زمین با همراه شرکت های وب می توانند تبادل اطلاعات داشته باشند که نهایتا برای هر دو مجموعه ارزش آفرین خواهد بود.
 
اینالویی اضافه کرد: مفهوم بانک دیجیتال به معنای یک بانک کاملا مکانیزه به همراه شعب و ادارات مرکزی و تمامی خدمات بانکی است و نئوبانک گزیده ای از خدمات پرمصرف و ضروری بانک است که در اختیار مشتری قرار می گیرد. ارتباط مشترک بانک و شرکت های وب موجب ارائه سرویس های پایه و خدمات مطلوب به مشتری خواهد شد که ارزشمند است.
 
گفتنی است، طی سالهای گذشته بانک مرکزی مجوز بانکهای مجازی را صادر کرد تا در حقیقت تسهیلگر پیاده‌سازی بانکداری دیجیتالی در کشور باشد ولی این کار به تنهایی فقط یک پیشران است و باید مدل کسبوکار و قیمت تمام شده پول در این نوع از بانکداری با بانکداری شعبه محور متفاوت باشد.
 
به نظر میرسد، بانک مرکزی باید حمایت‌ها را به نحوی انجام دهد که سیستم بانکی به سمت بانکداری دیجیتال سوق پیدا کند و هزینه‌های بانکداری بی‌شعبه با بانکداری با شعبه تفاوت داشته باشد. به عنوان مثال اصلاح نظام کارمزد خدمات بانکی یکی از این راه‌هاست که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *