RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

محل نشتی دلارهای نفتی کجاست؟

۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۳/۱۱کد خبر: 336319
ایستانیوز:در همه ماه‌های پس از روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا که وعده داده بود می‌خواهد به برجام برگردد و به ویژه با گفت‌وگوهای وین از سوی دولت روحانی و امیدواری‌ها به حل مساله هسته‌ای، رژیم تحریم‌های ایران شل شد و آمریکا از تحریم‌های سفت و سخت ایران دست کشید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در حالی که احتمال جنگ در اوکراین افزایش می‌یافت آمریکا باز هم صادرات نفت ایران را از تیغ تحریم‌های سختگیرانه خارج کرد و این اقدام پس از جنگ تشدید شد.
 
به این ترتیب از یک ‌سو افزایش سرسام‌آور هر بشکه نفت‌خام و از سوی دیگر افزایش صادرات نفت ایران راه را برای درآمد بیشتر ارز از این مسیر هموار کرد.
 
در ماه‌های تازه‌سپری‌شده بارها و بارها از زبان مدیران دولت سیزدهم و برخی افراطیون هوادار دولت و مخالفان دیرینه اصلاحات و غرب‌ستیز تصریح کرده‌اند که ایران با وجود تحریم‌های آمریکا نفت بیشتری صادر کرده و منابع درآمدی دولت از این راه رشد قابل اعتنایی داشته است.
 
جهان صنعت نوشت: بدیهی است که این خبرها اگر درست و بدون اغراق بودند و نیز برای هزینه کردن دلارهایی که گفته می‌شود ۶۰ درصد بیشتر شده، چاه‌های ناشناش حفر نشده بود و در شرایطی که تقاضای واردات نیز چندان رشدی نداشته است باید کاهش قیمت دلار در بازار آزاد تاکنون رخ می‌داد.
 
این در صورتی است که گزارش‌های غیررسمی از افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و عبور از مرز هر دلار برابر با ۳۱ هزار تومان خبر می‌دهند.
 
افزایش نرخ تبدیل دلار آمریکا به ریال ایران در روزگاری رخ می‌دهد که مقام‌های وزارت نفت ایران از رشد چشمگیر درآمد به‌دست‌آمده نفت تا ۶۰ درصد نسبت به پارسال خبر می‌دهند و سایر مقام‌های ایران این را معجزه می‌دانند که در شرایط تحریم رخ داده است. نرخ دلار در بازار آزاد ایران در روز دوشنبه ۹ خرداد به ۳۱ هزار و ۱۳۰ تومان رسید که بالاترین نرخ از مهرماه سال ۱۳۹۹ است.
 
نرخ دلار از نیمه پارسال که دولت ابراهیم رییسی کار خود را آغاز کرد، حدود ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته است. بخش اعظم این افزایش مربوط به بهار سال جاری است، به‌طوری که نرخ دلار از حدود ۲۶ هزار تومان به بالای ۳۱ هزار تومان اوج گرفته است.
 
دقت در ارقام روندهای نرخ‌دار در بازار آزاد ارز در ایران و ادعاهای مقام‌های دولت سیزدهم نشان می‌دهد دلارهای نفتی در جایی نشت می‌کند و به بانک مرکزی نمی‌رسد یا اینکه بانک مرکزی آن را برای روزهایی سخت‌تر از این روزها پس‌انداز می‌کند.
 
 
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *