RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

چه کسانی می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند؟

۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷کد خبر: 331257
ایستانیوز:دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: اگر فردی بدهی، قسط معوق و چک برگشتی نداشته باشد، در سامانه اعتبارسنجی رتبه‌بندی می‌شود و بانک می‌تواند تا سقف ۶۰ درصد حقوق فرد را برایش ایفای تعهد کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، علیرضا قیطاسی در گفت‌وگو با ایبِنا با بیان اینکه تسهیلات خرد ، نیازِ به‌حق مردم است که باید به این حق برسند، اظهار کرد: به تازگی نیز طبق دستورات رئیس جمهور و وزیر اقتصاد مبنی بر تسهیل پرداخت وام، بانک‌ها براساس آمادگی که از قبل داشتند شرایط جدیدی را در دستور کار قرار دادند. البته که بانک‌ها تسهیلات خرد را طبق روال گذشته پرداخت می‌کردند و به فکر آسان‌سازی فرآیندها بودند. 
 
وی ادامه داد: در حال حاضر براساس دستورالعمل بانک‌ها، در گام نخست اعطای تسهیلات برای حقوق‌بگیران اعم از کارکنان شاغل و بازنشسته سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی را خواهیم داشت که این افراد می‌توانند به بانک‌ها مراجعه کنند تا براساس منابعی که بانک‌ها دارند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند. ضمن اینکه منابع بانک‌ها نامحدود نیست و انتظار داریم مردم عزیز براساس نیاز درخواست وام داشته باشند؛ چرا که در ماه‌های پایانی سال قرار داریم و بانک‌ها با محدودیت منابع مواجه می‌شوند. 
 
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی تصریح کرد: وقتی متقاضی مشمول شرایط مورد نظر، مشکلی در پرداخت اقساط وام‌های گذشته، بدهی معوق و چک برگشتی نداشته باشد در سامانه اعتبارسنجی رتبه‌بندی می‌شود و بانک می‌تواند تا سقف ۶۰ درصد حقوق فرد را برای او ایفای تعهد کند. به عنوان نمونه حتی اگر فردی ضامن فردی دیگر شده باشد با قسط وامی که خودش دارد باید مجموعا باید ۶۰ درصد حقوق دریافتی‌اش بشود. به هر حال هرچند سقف پرداخت این نوع وام ۱۰۰ میلیون تومان است اما اینطور نیست که همه بتوانند ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند. 
 
قیطاسی با تاکید بر نظارت بر مصرف تسهیلات توسط بانک‌ها اظهار کرد: ۱۲بانک‌ عضو شورای هماهنگی، دستورالعمل‌های خود را صادر کرده‌ و بر روی سایت قرار داده‌اند. اراده بانک‌ها این است که نیاز مردم به ویژه در خصوص تسهیلات خرد را تسهیل کنند و همه تعامل خود را در این مسیر خواهند داشت. 
 
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در پایان تاکید کرد: از دستگاه‌های متولی که شخص متقاضی، حقوق خود را از آنجا دریافت می‌کند نیز انتظار داریم که گواهی کسر اقساط صادر شده شرط نداشته باشد تا زمان مراجعه به بانک با مشکل مواجه نشوند. ضمن اینکه گواهی که صادر می‌کنند باید تا تاریخ تسویه وام، تعهد پرداخت وام را تقبل کند.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:وام بدون ضامن
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *