RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

قربانزاده:

سهام پرسپولیس و استقلال پایان بهمن وارد بورس می‌شود

۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰کد خبر: 331083
ایستانیوز:رییس سازمان خصوصی‌سازی، گفت: سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تا پایان بهمن وارد بورس می‌شود و ارزش برند هر یک از این دو باشگاه بیش از یک‌هزار میلیارد تومان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،  «حسین قربان‌زاده» در برنامه تلویزیونی در انتهای الوند، اظهار داشت: مهمترین مانع خصوصی‌سازی، نگرشی است که می‌خواهد دارایی دولت در دست دولت باقی بماند و متولیانی که اکنون این بنگاه‌ها را در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های تخصصی در اختیار دارند و معتقدند اگر این بنگاه ها در اختیار دولت باشد بهتر اداره می‌شود.
 
وی ادامه داد: این تفکر تا اصلاح نشود این چالش را داریم و بخصوص ما که در سازمان خصوصی‌سازی هستیم و به دنبال واگذاری بنگاه‌ها از دولت به بخش خصوصی هستیم. اگر این نگرش اصلاح شود و همه همراهی کنند بنگاه دولتی در مسیر واگذاری قرار می‌گیرد.
 
رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: این نگرش در وزارت ورزش کمرنگ‌تر است و مشکل واگذاری پرسپولیس و استقلال متعدد است. این دو باشگاه برخلاف باشگاه‌های دیگر که دولت از طریق شرکت‌ها در آنها نقش دارد مستقیم در اختیار دولت هستند و از طریق وزارت ورزش اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آنها انتخاب می‌شود؛ بنابراین مشکل ای. اف. سی که مالکیت مشترک است همچنان باقی است و هم اینکه اساسا اداره این دو باشگاه دچار چالش است و نتیجه این روند، بدهی‌ها و تعهدات مالی باقی مانده می‌شود.
 
قربان‌زاده تصریح کرد: باشگاه پرسپولیس و استقلال به سمت واگذاری معقول می‌روند حتی تا پایان بهمن درج نماد این دو باشگاه را در صورت همکاری باشگاه‌ها در ارائه صورت حساب‌های مالیاتی و بندهای حسابرسی شده مورد نیاز بورس، در بازار پایه فرابورس خواهیم داشت.
 
وی ادامه داد: هر روز با نمایندگان دو باشگاه و سازمان بورس و وزارت ورزش و دست اندرکاران و پیشکسوت هایی که می‌توانند کمک کنند در این باره در سازمان خصوصی سازی جلسه داریم.
 
رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در سال‌های گذشته، توضیح داد: افراد مختلفی درباره سهام دو باشگاه داعیه دارند و اینکه چقدر صحت دارد نیازمند ارزیابی است اما بخش بزرگی از سهام دو باشگاه در اختیار دولت است و برای این بخش باید تصمیم‌گیری شود. اولین کار درباره این دوباشگاه آن است که استقلال و پرسپولیس از تاریکخانه دولتی دربیایند و جلوی دید مردم در اتاق شیشه‌ای قرار گیرند.
 
قربان‌زاده گفت: همه مردم باید از جزییات این دوباشگاه خبر داشته باشند و هر شرکت به شرط افشای اطلاعات می‌تواند وارد بورس شود و این اتفاق تا پایان بهمن رخ می‌دهد. همچنین با مدلی که طراحی شده مجمع این دو باشگاه، بورس و سازمان خصوصی‌سازی تصویب می‌کند که این ۱۰ تا ۲۰ درصد فروش سهام، به باشگاه‌ها برسد و عملا این دوباشگاه هم شفاف می شوند و هم پول مشارکت مردم در افزایش سرمایه به باشگاه‌ها می‌رسد و سپس تغییر سهام‌داری دو باشگاه در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
به گفته وی، تا شهریور ۱۴۰۶ تغییر سهامداری این دوباشگاه را در دستور کار داریم و تا پایان بهمن نیز بخشی از سهام که ۱۰ تا ۲۰ درصد است وارد بورس می شود.
 
رییس سازمان خصوصی سازی یادآور شد: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در دو هفته اخیر ارزش‌گذاری انجام شده در ابتدای سال ۱۴۰۰ بروزرسانی شده و بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش برند هر یک از دو باشگاه است و تا هفته آتی ارزشگذاری را در هیات واگذاری تصویب و اعلام می‌کنیم.
 
قربان‌زاده گفت: کارشناس دادگستری دارایی های ثابت دوباشگاه را ارزشگذاری می کند و صورتحساب درآمد و بدهی ها را دارد و در کنار این اتفاق، ارزش برند را ارزیابی کرده و در نهایت رقم را اعلام می‌کنند. اکنون بدهی‌ها دقیق مشخص شده و کار حسابرس همین است. باشگاه باید از درآمد عملیاتی سود ببرد و سهامدار بداند سودآوری این باشگاه مستمر است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *