RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ایران‌زمین متولی بانکداری شبکه‌های اجتماعی

۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۹/۲۸کد خبر: 330213
ایستانیوز:در سال‌های گذشته رشد تکنولوژی و گسترش استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی شرایط جدیدی را در ارائه خدمات به مشتریان ایجاد کرده و مشتریان توقع دارند، خدمات مطلوب خود را در همان مکان و زمان دریافت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بانک‌ها نیز که حیاتشان به وجود مشتریان بستگی دارد، به این حوزه ارتباطی به‌عنوان یک فرصت می‌نگرند اگرچه متوجه تهدید‌های آن نیز هستند. در این میان ارائه خدمات در بستر شبکه‌های اجتماعی موضوعی است که بسیار مورد توجه بانک‌ها بوده است.
 
به طور مثال خرید و فروش آنلاین در اینستاگرام که مشتری خرید را انجام داده و هزینه را از طریق همراه بانک و یا سایر روش ها به حساب فروشنده واریز می کند. هنوز درگاهی وجود ندارد تا مشتری بتواند در همان اینستاگرام مبلغ را پرداخت کند. در سایر شبکه های اجتماعی هم وضع به همین منوال است.
 
بنابراین نیاز به یک درگاه پرداخت بانکی که بتواند در بستر شبکه‌های اجتماعی فعال بوده و مشتریان را از ورود به همراه بانک یا حضور فیزیکی و پرداخت وجه از طریق خودپرداز بی‌نیاز کند، به شدت احساس می‌شود.
 
این گزارش می‌افزاید، شبکه‌های اجتماعی تغییرات زیادی را در سبک زندگی، روش تبلیغات و فعالیت تجاری ایجاد کرده‌اند. بنابراین بانک‌ها اگر هوشمندانه رفتار کنند، باید فرهنگ استفاده از بانکداری دیجیتال و تغییر رویکرد مردم به استفاده از این نوع بانکداری را نیز در همین فضا کلید بزنند.
 
در همین رابطه مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به حضور گسترده مردم در شبکه های اجتماعی به عنوان یک مهارت جدید گفت: امروز رسانه‌های اجتماعی به مهارتی جدید برای همه تبدیل شده‌اند و استفاده گسترده از این شبکه ها فرصتی را به بانکها برای ارائه خدمات به کسب و کارها و مشتریان فراهم کرده است.
 
وی همچنین افزود: در حال حاضر تعداد محدودی از خدمات مانند پرداخت قبض و خرید اینترنت را به صورت غیر مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی به مشتریان ارائه می کنیم که شاهد استقبال خوبی از آن بودیم.
 
استاد ادامه داد: آمارها حاکی از افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی است. امروز میلیاردها نفر در جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و این فرصت بی نظیری را برای تعامل، کسب و کار و ارائه خدمات فراهم کرده است.
 
براساس این گزارش، یک نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که هنوز امکان ارائه مستقیم خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی فراهم نیست. بنابراین تلاش‌های بانک ایران زمین بر این امر است که خدمات بانکی به صورت کامل بر بستر شبکه‌های اجتماعی ارائه شود. از طرفی، آنچه مسلم است هنوز ارائه خدمات مالی در بستر شبکه های اجتماعی شکل منسجمی ندارد و این فضا بیشتر در اختیار مشاغل آنلاین قرار دارد. اما زمان زیادی نخواهد برد که ارائه خدمات مالی در این بستر به یک ضرورت تبدیل شود.
 
در شرایط امروز استقبال از شبکه های اجتماعی توجه کسب و کارهای مختلف را به خود جلب کرده است. بانک‌ها هم این حوزه را یک فرصت می‌دانند، زیرا حیات بانک به مشتریان بستگی دارد.
 
این نکته حائز اهمیت است که مشتریان دیجیتال دیگر به شعبه بانک مراجعه نمی کنند، اما به لحاظ ارتباطی، رابطه آنها با بخش های مختلف بانک‌ها بیشتر شده است.
 
بانکها امروز از طریق بررسی رفتار مشتری و همچنین دنبال کردن خواسته های آنها در شبکه های اجتماعی سعی دارند با ایجاد یک رابطه نزدیکتر ضمن ارائه خدمات شخصی سازی شده، اعتماد مشتریان را جلب کنند.
 
بنابراین توجه به مدل ارائه خدمات بانکی در بستر شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش ضروری است.
 
همچنین به گفته پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، ارائه خدمات در بستر شبکه‌های اجتماعی یکی از زمین‌های بازی بانکداری دیجیتال بوده و در برگیری آنها به حدی است که ایجاد تغییر در آنها می تواند اقتصاد یک کشور را با چالش مواجه سازد. و کسب و کارهای امروزی نیز دیگر بدون شبکه های اجتماعی نمی توانند به ارائه خدمات بپردازند. بنابراین لازم است بانکها نیز فعالتر از گذشته در شبکه های اجتماعی حضور داشته و به مشتریان خود خدمات ارائه کنند.
 
بنابراین از بانک‌ایران زمین به عنوان یکی از متولیان ارائه خدمات بانکی در بستر شبکه‌های اجتماعی انتظار می‌رود با حل موانع و مشکلات موجود، نسبت به ارائه خدمات کامل بانکی در این فضای جدید، مشتریان خود را بیش از گذشته راضی نگهدارند.
 
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *