RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

ورق فولادی را از بورس خریده و در بازار می‌فروختند

۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۲/۱۹کد خبر: 319395
ایستانیوز:مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: برخی از واحدهای قطعه سازی ورق فولادی را از بورس می خریدند و در بازار می فروختند، از این رو برای رسیدن مواداولیه به تولیدکننده واقعی تدابیری اندیشیده شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سهیل معمارباشی در گفت و گو با مهر در مورد گلایه قطعه سازان نسبت به وضعیت تأمین ورق فولادی، اظهار داشت: حدود ۶ ماه دستورالعملی در وزارت صمت تدوین شد و با مصوبه‌ای که از ستاد هماهنگی اقتصادی گرفتند، این دستورالعمل ابلاغ شده است. هدف اصلی این دستورالعمل شفاف سازی و رساندن مواد اولیه مورد نیاز به قیمت مناسب به واحدهای تولیدی واقعی است.
 
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت افزود: تولیدکنندگان واقعی که تأمین کننده نیازهای صنعت خودرو هستند نباید هیچ گونه نگرانی در خصوص تأمین ورق فولادی داشته باشند؛ قطعه سازان پروسه ثبت نام را باید حتماً در سامانه بهین یاب آغاز کنند و هر چه سریع‌تر تعیین سهمیه شوند.
 
مواد اولیه باید به دست تولیدکننده واقعی برسد
 
وی در مورد نگرانی واحدهای قطعه سازی از ایرادات محیط زیست بر پروانه‌های بهره برداری، گفت: مصوبه‌ای در خصوص محیط زیست داریم که اگر قرار بر ایجاد تغییراتی برای واحدهای موجود باشد، نیازی به استعلام از محیط زیست نیست. لذا برای همه این موارد فکر شده است؛ من فکر می‌کنم تعلل واحدها به دلیل واهمه از تغییراتی است که رخ داده ولی باید بدانند که هدف از این دستورالعمل شفاف سازی وضعیت و رساندن مواد اولیه با قیمت مناسب به تولیدکننده واقعی است.
 
معمارباشی افزود: در ورق فولادی در کل کشور کمبود داریم لذا وقتی واحدهای تولیدی همراه با واحدهای واسطه‌ای به بورس وارد می‌شوند، قیمت ورق با قیمت بسیار بالایی تعیین می‌شود و هزینه تمام شده را برای واحدهای تولیدی واقعی و صنعت خودرو افزایش می‌دهد؛ از این رو سعی داریم این سطح رقابت را با مدیریت کردن تقاضا کاهش دهیم اما هدف این نیست که واحد تولیدکننده با محدودیت مواجه شود.
 
وی با بیان اینکه واحدها برای تأمین ورق فولادی به هیچ وجه نگران نباشند، تاکید کرد: راهکارها دیده شده و هر جا مشکلی باشد مشکل را حل می‌کنیم اما حتماً واحدها باید در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند و این موضوع تغییر ناپذیر است.
 
عرضه ورق فولادی در بازار آزاد!
 
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مورد واحدهای خاطی، اظهار داشت: اینکه در بازار ورق فولادی وجود دارد به چه معناست؟ یعنی برخی از واحدها از بورس ورق فولادی خریده‌اند و در بازار عرضه کرده‌اند؛ یعنی خرید به چرخه تولید ما وارد نشده است. همین مساله نشان داد که اتفاقاتی در حوزه ورق فولادی و قطعه سازی در حال رخ دادن است از این رو معاونت امور صنایع وزارت صمت برای مقابله با این مساله و کمک به واحدهای تولیدی واقعی ورود کرد. انتظارمان این است که واحدها نیز به ما کمک کنند تا این دستورالعمل کامل اجرا شود و هر جا مشکلی وجود داشت قطعاً مشکل را حل می‌کنیم.
 
وی در مورد سقف زمانی خرید ورق فولادی به واسطه سامانه بهین یاب، گفت: آخرین مهلت ثبت نام در سامانه بهین یاب و تعیین سهمیه و خرید خرداد ماه است.



برچسب‌ها:ورق فولادی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *