RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

افزایش نرخ کارمزد خدمات ریالی پس از ۵ سال

۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۹/۳کد خبر: 314184
ایستانیوز:دبیرکل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: نرخ کارمزد خدمات ریالی بعد از ۵ سال و خدمات الکترونیکی بعد از ۱۱ سال افزایش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علیرضا قیطاسی، دبیرکل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در خصوص تغییر نرخ کارمزد خدمات بانکی گفت: از اوائل آبان ماه بخشنامه اصلاحات بانک مرکزی درباره کارمزد خدمات بانکی اعم از ریالی و الکترونیکی ابلاغ شد که از اول آذر ماه لازم الاجراست.
 
وی در گفت وگو با بخش خبر سراسری رادیو ایران، با بیان اینکه کارمزدهای خدمات بانکی به دو بخش ریالی و الکترونیکی تقسیم می شود، اظهار کرد: خدمات ریالی شامل بخش هایی اعم از صدور ضمانتنامه ها، حواله ها، انواع حساب ها، صدور گواهی نامه عدم پرداخت، ارزیابی اموال منقول و غیرمنقول، خدمات قبوض و ... است که براساس مقررات گذشته کارمزد مشخصی برای آنها تعریف شده و از مشتریان اخذ می شود.
 
به گفته قیطاسی، براساس قانون بانک مرکزی هرساله با مصوبه شورای پول و اعتبار می تواند تعرفه های کارمزد خدمات بانکی را مورد بازنگری قرار دهد که در بخش خدمات ریالی آخرین تغییر برای حدود ۵ سال پیش است. به همین دلیل در طول یکسال گذشته با همکاری شورای هماهنگی بانک های دولتی و کانون بانک های خصوصی کارگروهی تشکیل و این اصلاحات جدید به به بانک مرکزی پیشنهاد شد تا کارمزدهای خدمات بانکی به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد.
 
دبیرکل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی با اشاره به نرخ کارمزد خدمات الکترونیکی بانکی نیز گفت: آخرین بخشنامه نرخ کارمزد بانک مرکزی در این بخش مربوط به ۱۱ سال قبل است. با توجه به اینکه سطح عمومی قیمت ها در طول این سال ها تغییر داشته، به همان اندازه قیمت تمام شده خدمات برای بانک ها نیز بالا رفته که برهمین اساس مقرر شد در بخش خدمات الکترونیکی نیز افزایش ۲۰ درصدی نرخ کارمزد را  نسبت به نرخ ۱۱ سال قبل داشته باشیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به محدودیت ها و تعطیلی برخی کسب و کارها به مدت دو هفته، بانک مرکزی سقف انتقال را از همه درگاه های پرداخت تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان افزایش داده است.
 
قیطاسی در پایان تاکید کرد: قیمت تمام شده خدمات بانک ها بیشتر از میزان کارمزدی است که در حال حاضر اخذ می شود. ضمن اینکه کارمزد ساتنا و پایا هم هنوز اجرایی نشده چرا که نیاز به زیرساخت هایی دارد که هنوز به طور کامل برقرار نیست.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *