RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

عملکرد خوب بیمه مرکزی در دوران پاندمی کرونا

۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۸/۲۳کد خبر: 313894
ایستانیوز:بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران این روزها در راستای کمک رسانی به همه اقشار جامعه اقدامات ارزشمند زیادی در زمینه جبران خسارت ویروس کرونا انجام داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف تنظیم، تعمیم و هدایت امر بیمه در ایران و حمایت از بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنها و اعمال نظارت دولت بر فعالیت‌های بیمه‌ای در حال فعالیت است.
 
حال این روزها و با شیوع ویروس منحوس کرونا صنعت بیمه با احساس مسئولیت در دوران همه گیری این ویروس، برای حمایت از کسب و کارها با طراحی بیمه نامه تعطیلی کسب و کار به دلیل اپیدمی و پاندمی اقدام خوبی انجام داده است، به نحوی که کسب و کارها می توانند خود را از 500 هزار تومان تا ۱۲ میلیون تومان درآمد در روز برای حداکثر یک دوره شصت روزه، بیمه کنند.
 
به گفته رییس کل بیمه مرکزی، صنعت بیمه در روزهای شیوع ویروس کرونا علاوه بر انجام تکالیف قانونی خود در مسیر ایفای مسئولیت های اجتماعی نیز با تمام توان حرکت کرده است.
 
 در واقع صنعت بیمه کشور در ایام کرونا برای تسهیل گری امر خدمات رسانی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و حذف بیمه‌های کاغذی از دستاورد‌های مهم این صنعت در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود.
 
از ماه ها قبل بیمه مرکزی تمامی شرکت‌های بیمه را مکلف کرد تا همه هزینه‌های درمان بیماران کرونایی که بیمه تکمیلی دارند را پرداخت کنند. طبق این تکلیف، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های بیمه، از خدمات صدور بیمه برای درمان بیماران کرونا بهره‌مند شوند. ضمن اینکه مبلغ پرداختی متقاضیان هم متناسب با سقف تعهدات متفاوت است.
 
رئیس کل بیمه مرکزی در آیین اهدای ۲۰ بیمه نامه به کودکان کار با ابراز خرسندی از طرح های نوین و مبتکرانه در زمینه های مختلف توسط شرکت های بیمه ای از اهدای بیمه نامه به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست به عنوان تضمین آینده سازان ایران یاد کرد و اظهار داشت: تامین آتیه و افزایش ضریب امنیت روانی کودکان یک مسئولیت سنگین اجتماعی به شمار می رود که انشالله با ورود شرکت های دیگر بیمه ای به این عرصه شاهد فضایی آرام و امن تر در جامعه خواهیم بود.
 
برای ترسیم تصویر واقعی از صنعت بیمه باید تمامی مولفه های اثر گذار بر ضریب نفوذ بیمه مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد چرا که برای مثال بیش از هفت و نیم میلیون بیمه‌نامه تکمیلی درمان خارج از صنعت بیمه صادر شده است.
 
رئیس کل بیمه مرکزی هفته گذشته عنوان کرد: از زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، سازمان ها و شرکت های بیمه ای تمام سعی خود را برای تحت پوشش بیماران قرار دادند و هزینه های درمان افرادی که به کرونا مبتلا شده اند را پرداخت کرده اند,همچنین ۱۴ میلیون نفری که تحت پوشش بیمه تکمیلی درمانی هستند، هم مشمول این قانون می‌شوند.
 
وی ادامه داد:افرادی که بیمه زندگی خریداری کرده اند در صورت فوت هزینه سرمایه به آن ها پرداخت می‌شود.
این مقام مسئول بیان کرد: کسب و کار‌های متوقف شده ناشی از شیوع ویروس کرونا در صورت بیمه کردن واحد‌های خود می‌توانند از مزایای بیمه  استفاده کنند. سقف این بیمه نامه حداقل ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۲ میلیون تومان است. همچنین به بیمارستان‌هایی که بیمار‌ان کرونایی بیمه شده  را پذیرش کرده اند، حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *